Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Het heeft even geduurd – met ook herhaaldelijk vertraging – maar eindelijk heeft de hele intercontinentale vloot van KLM full-flat stoelen in de World Business Class. De ombouw van de PH-AOE is voltooid. De laatste ‘oude’ Airbus A330-200, de PH-AOF, staat in de hangar voor modificatie, bevestigt KLM aan InsideFlyer. Eerder was de A330-300 vloot al volledig gerenoveerd. Alle vliegende KLM toestellen voor intercontinentale vluchten hebben nu dus een stoel die volledig plat gaat. Een overzicht van de verschillende soorten.
Boeing 747 en 777 World Business Class
Op de Jumbo en triple-seven is er de ‘originele’ full-flat World Business Class stoel, ontworpen door Hella Jongerius. Over het algemeen is deze in een opstelling van 2 aan elkaar, behalve bij sommige rijen op de 747 waar je een single stoel kan krijgen met veel privacy.
Boeing 787 Dreamliner World Business Class
In de Dreamliners is er een reverse herringbone opstelling, met een 1-2-1 indeling. Zo heeft iedere passagier directe toegang tot het gangpad.
In de Boeing 787-10, die in 2019 wordt geleverd, zal een vergelijkbare stoel van een nieuwe fabrikant geïnstalleerd worden.
Airbus A330-200 en A330-300 World Business Class
In de Airbussen zit weer een ander type stoel die vergelijkbaar is met de B/E Diamond seat. De indeling is hier 2-2-2.
Reizigers kunnen nu definitief adieu zeggen tegen de ‘slippery slope’ stoelen.
Wilhelm zegt
Ik vraag mij al langer af wat er gebeurd met behoorlijke nieuwe business class stoelen van de 747. Gaan die naar de a330?
The Flying Dutchboy zegt
Bedoel je de stoelen van de 747’s die uitgefaseerd worden? Ik denk dat die als reserve voor de 777 worden gebruikt. De A330 heeft een compleet andere stoel, waarschijnlijk wegens de smallere cabine.