Update: Modificatie KLM A330’s compleet – hele ICA vloot heeft full-flat WBC!1 min leestijd

KLM A330-200

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Het heeft even geduurd – met ook herhaaldelijk vertraging – maar eindelijk heeft de hele intercontinentale vloot van KLM full-flat stoelen in de World Business Class. De ombouw van de PH-AOE is voltooid. De laatste ‘oude’ Airbus A330-200, de PH-AOF, staat in de hangar voor modificatie, bevestigt KLM aan InsideFlyer. Eerder was de A330-300 vloot al volledig gerenoveerd. Alle vliegende KLM toestellen voor intercontinentale vluchten hebben nu dus een stoel die volledig plat gaat. Een overzicht van de verschillende soorten.

Boeing 747 en 777 World Business Class

Op de Jumbo en triple-seven is er de ‘originele’ full-flat World Business Class stoel, ontworpen door Hella Jongerius. Over het algemeen is deze in een opstelling van 2 aan elkaar, behalve bij sommige rijen op de 747 waar je een single stoel kan krijgen met veel privacy.

KLM World Business Class modification

KLM World Business Class Boeing 777 Denpasar Singapore
777

Boeing 787 Dreamliner World Business Class

In de Dreamliners is er een reverse herringbone opstelling, met een 1-2-1 indeling. Zo heeft iedere passagier directe toegang tot het gangpad.

In de Boeing 787-10, die in 2019 wordt geleverd, zal een vergelijkbare stoel van een nieuwe fabrikant geïnstalleerd worden.

KLM 787-10 World Business Class stoel

Airbus A330-200 en A330-300 World Business Class

In de Airbussen zit weer een ander type stoel die vergelijkbaar is met de B/E Diamond seat. De indeling is hier 2-2-2.

Reizigers kunnen nu definitief adieu zeggen tegen de ‘slippery slope’ stoelen.

De oude WBC stoel

Reacties

  1. Wilhelm zegt

    Ik vraag mij al langer af wat er gebeurd met behoorlijke nieuwe business class stoelen van de 747. Gaan die naar de a330?

    • The Flying Dutchboy zegt

      Bedoel je de stoelen van de 747’s die uitgefaseerd worden? Ik denk dat die als reserve voor de 777 worden gebruikt. De A330 heeft een compleet andere stoel, waarschijnlijk wegens de smallere cabine.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *