Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
KLM heeft de Schengen Crown Lounge 25 op Schiphol vernieuwd. Dit is de lounge van de luchtvaartmaatschappij in het Schengen gebied.
KLM vernieuwd Crown Lounge
KLM heeft de Crown Lounge 25 nu uitgerust met nieuw meubilair, vloeren, muren en verlichting. Daarnaast zijn de toiletten en douches verbeterd.
De luchtvaartmaatschappij heeft ook aanpassingen gedaan aan het buffet met eten en drinken. Tevens zijn er nieuwe TV schermen bij de Heineken-bar geplaatst.
Om persoonlijke apparaten op te laden heeft KLM gewerkt aan een verbeterde stroomvoorziening. Tevens zijn er nieuwe bloemen en planten in de Crown Lounge 25 geplaatst.
Toegang tot de lounges
Sinds 1 augustus heeft KLM de toegangsprijzen voor haar beide lounges op Amsterdam Airport Schiphol verhoogd. Om de non-Schengen Crown Lounge te bezoeken kun je nu een toegangsbewijs kopen voor 75 euro. Dat is vijf euro meer dan voorheen.
Om de vernieuwde Crown Lounge 25 te bezoeken kun je een toegangsbewijs kopen voor 60 euro. Dat is tien euro meer dan voorheen. Flying Blue Silver leden ontvangen nog steeds 25% korting als zij voorafgaand aan de vlucht een toegangsbewijs kopen via de KLM website of app.
Heb je een Flying Blue Gold, Platinum of Ultimate status, dan krijg je kosteloos toegang als je reist met KLM of een van haar partners. Reizigers met een SkyTeam Elite Plus status krijgen ook kosteloos toegang.
Vlieg je in World Business Class met een standaard of flex ticket, dan mag je de lounge ook gratis bezoeken. Vlieg je in deze cabine maar heb je een light ticket, dan moet je tegenwoordig betalen.
Afbeeldingen ©KLM, IF-Marco
M Blok zegt
Leuk om een artikel te schrijven over lounge 25 maar het beeldmateriaal is van lounge 52.
Van Gooiland zegt
Het is en blijft een soort veredelde wachtruimte waarin bijna 800 personen opeengepropt zitten of in de rij mogen staan voor een derderangs buffet. Het is meestal beter om je heil elders op Schiphol te zoeken, zelfs al is de catering in de lounge “gratis”. Echte frequent flyers zijn dan ook hoogstwaarschijnlijk in de minderheid in de lounge, die vol zit met puntjesharkers en statusscharrelaars die per se het onderste uit de kan willen halen nadat ze zoveel moeite hebben gedaan om een status te behalen waar ze eigenlijk lang niet vaak genoeg voor vliegen. Een en ander is het gevolg van de verloedering van de frequent flyer programma’s. Vroeger deden die hun naam eer aan, tegenwoordig zijn ze er puur op gericht om zoveel mogelijk geld te verdienen aan hun leden. Het gaat allang niet meer om het belonen van diegenen die écht vaak vliegen. Het doel is nu om mensen een rad voor de ogen te draaien. Met allerlei “gratis” lokkertjes (overvolle lounges met beroerd eten, om maar een dwarsstraat te noemen) krijgen ze de leden zover om economisch irrationeel te handelen (boodschappen doen bij een of andere Jumbo in plaats van bij de dichtstbijzijnde kwaliteitswinkel, om nog een dwarsstraat te noemen). Met andere woorden, ze krijgen mensen zo gek om tijd, moeite en geld te besteden aan pogingen om “gratis” voordelen binnen te halen, terwijl de loyaliteitsprogramma’s altijd aan het langste eind trekken. Dat dit een succesvolle strategie is kan iederen al bij het eerste bezoek aan een lounge constateren. Mij niet gezien, op Schiphol betaal ik liever voor Privium. Kwaliteit kost nog steeds geld, en het is veel makkelijker, practischer en sneller om er gewoon voor te betalen. Krijg je ook nog eens in de meeste gevallen waar voor je geld. Maar om €60 of €75 neer te tellen voor een bezoek aan een KLM lounge is natuurlijk pure geldverspilling. Zouden er echt mensen zijn die ze zo gek krijgen? Ik wens ze veel plezier in de CrownLounge!