Uber

Discussie in 'Overige programma's' gestart door SVDH, 16 jul 2014.

  1. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Spoke too soon:

     
    Sanne von Kriegenbergh vindt dit leuk.
  2. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ja, 't was net ook al op 't nieuws. De wet verbied het nu nog niet (blijkbaar), maar dat gaat wel veranderen binnenkort (blijkbaar).
     
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Komend weekend weer in Amsterdam, weer eens gebruik maken van Uber, heb nog 20 euro tegoed staan :)
     
    Mike vindt dit leuk.
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Ik dacht juist andersom:
     
  5. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    misschien had ik het verkeerdom (blijkbaar) :D
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Als de Inspectie Leefomgeving en Transport Uber chauffeurs net zo streng beboet als de airlines die hun compensatieverplichtingen niet nakomen hoeven ze zich nergens zorgen over te maken. :rolleyes:
     
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Dit weekend geen gebruik gemaakt van Uber in AMS... Véél te druk, compleet vergeten dat het er een aantal grote evenementen waren, het centrum dus mooi gemeden.
     
    Mike vindt dit leuk.
  8. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    KALVERSTRAAT = EUR20 credit
     
  9. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Alleen voor nieuwe gebruikers.
     
  10. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Is dit het hoogste aanbod op dit moment? En geldig voor alleen de eerste rit of echt credit totdat het opgebruikt is?
     
  11. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    geen id, dit zijn de vouchers die ze in Amsterdam aan het uitdelen zijn
     
  12. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Ik denk dat het alleen geldig is voor je eerste rit en dat de korting maximaal €20,- is. Maak je een rit van €14,- dan vervalt die overige €6,- dus.

    Dat is met de meeste UBER codes/vouchers.
     
    Mike vindt dit leuk.
  13. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Thanks. Dan zal ik deze nog niet gebruiken aangezien ik de 20€ op de rit die ik van plan ben er niet uit haal.
     
  14. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Laat me raden... Vanaf Amsterdam Centraal naar het Andaz op 22 augustus.
     
  15. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    De code geldt alleen voor first-time-users. Dus een andere keer gebruiken zal niet gaan.
     
  16. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    dan zeker gebruiken dus!
     
  17. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Dit weekend weer een fijne ervaring gehad met Uber nadat een gewone taxi ons vrijdagmiddag eerst aan verkeerde hotel had afgezet. Chauffeur sprak geen Engels of Nederlands, met gevolg dat we werden afgezet aan de Park Inn ipv Park Plaza Vondekpark... Dus 2e taxi kunnen bellen, die kwam lang vast te zitten in het verkeer...

    'S Avonds had ik mijn buik ervan vol dus dan toch maar de data roaming aan en Uber boeken. Binnen de 9 minuten stond die met een BMW 7 reeks voor de deur van het hotel en nadien moeiteloos naar het Andaz voor het launch event. Vannacht weer hetzelfde, was wel lachen want hadden dezelfde chauffeur van eerder op de avond. Wachttijd amper 7 minuten!

    Vanmorgen om weer terug te gaan naar Amsterdam CS ook weer Uber geboekt, binnen de 4 min een Mercedes S classe voor onze neus met vriendelijke chauffeur. Hij boodt zelfs aan om ons voor 300 euro naar Antwerpen te rijden nadat we aan de praat waren geraakt over Uber in Brussel en Antwerpen (waarschijnlijk volgend jaar). Niet dus, trein is goedkoper hehe.

    Wel grappig om te zien dat de Uber chauffeurs je op een stukje van CS afzetten om zo eventuele conflicten met gewoen chauffeurs te vermijden...
     
  18. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Leuk om te horen dat je een goede ervaring hebt gehad met Uber Amsterdam. Het is vreemd dat ze jou niet wilde afzetten bij CS. Ze horen jou gewoon af te zetten bij de taxistandplaats bij het station of aan de achterkant van CS (mogen ze eigenlijk niet stilstaan). Ik heb 1x gehoord dat een Uberchauffeur is klemgereden door de "normale" taxichauffeurs en vervolgens een paar klappen heeft geïncasseerd.
    €300 voor een 7 Serie of S Class naar Antwerpen is eigenlijk nog niet eens zo'n heel gek bedrag. Onlangs vanaf Schiphol naar huis, zo'n 60 km zonder verkeer.. €150

    Persoonlijk vind ik UberLux in Amsterdam een soort van bingo. De ene keer heb je zo'n oude BMW 7 Serie (2008 model) en de andere keer een 2012 model 7 Serie of Mercedes-Benz S Class. Groot verschil qua comfort en uiterlijk, maar niet in de prijs. De service blijft meestal wel gelijk zoals deur openen, water, Red Bull, snoepjes en magazines in de auto.

    Gisteren ook weer Uber gebruikt vanaf het Andaz hotel. Ik moest redelijk lang wachten +/- 15 min, maar het was het wachten waard. De nieuwe Mercedes-Benz S Class. Het heeft wel wat zo'n blauwe led verlichting.
    [​IMG]
     
    Mike vindt dit leuk.
  19. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Bedrijf waar ik ervaring mee heb voor lange afstandsritten, die rekenen 200 euro aan voor een enkele rit antwerpen-schiphol of omgekeerd. Ok dat zijn dan geen luxe wagens maar its gets the job done.

    Qua wagens in Amsterdam is het inderdaad soms een loterij, met de 7 serie hadden we geluk, de S class was al iets ouder. Die nieuwe ziet er trouwens super uit!
     
  20. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Alleen bij UberTaxi wordt standaard een 20% tip verrekend; bij alle andere vormen van Uber geldt inderdaad een all-inclusive tarief. Zelf geef ik, afhankelijk van de afstand die ik rijd nog wel eens een fooi (cash) als ik een UberBlack of UberLux geboekt heb; de vervoerder betaalt namelijk zo'n 20% van de rit aan Uber als 'bemiddelingskosten'.
     

Deel Deze Pagina