Klopt, maar hoeveel mensen hebben én Privium én minimaal FB plat . Nogmaals, de groep die aan al die voorwaarden voldoet is erg klein.
Et moi, en vlieg ook nog eens bijna uitsluitend economy long haul vanuit AMS. Maar zijn uitzonderingen. Zonder gekheid. Als ze nou eens beginnen met gewoon: stoelen, tafels en een buffet. De periode sinds de heropening van de lounge eind vorig jaar tot begin maart was er zelden een vrije zitplaats, het was vaak aanschuiven bij anderen. Rijen bij buffet waren (en zijn nu op maandagochtend) gerust 20 minuten. Gewoon die bovenverdieping beschikbaar maken is voldoende. Oh ja, en een paar douches. Vorige week weer 45 minuten moeten wachten. Dan denk ik: 85% minder vliegverkeer en een wachtrij voor buffet en douches. Hoe dan?
Ik behoor overigens ook tot dat groepje hoor . Maar goed, officieel moet je een geldig ticket hebben om van privium gebruik te kunnen maken, dus in principe loop je zelf een risico als je met een Schengen ticket in de non-Schengen zone wilt gaan (maar dat is wel erg focussen op de kleine letters). Wat ik eerder probeer te zeggen is:"Breng KLM niet op nog meer rare ideeen". Gewoon bovenverdieping FB Plat (of hoger) of Business Class ticket op AF/KL metaal (plus DL Diamond Medallions) DL/KE/etc vliegers mogen dan gewoon van de lounge beneden gebruik maken.
Ik zou het een mooi voorstel vinden om elk betaalde vliegtaks (van ca 7,45eu als ik mij goed herinner) af te laten trekken van de KLM schuld bij de staat. Dus in feite dat alle vliegtaks meetelt als aflossing van de staatslening van KLM. Dan heb ik minder problemen met deze te betalen over mijn vliegticket en het komt bij de overheid toch in hetzelfde laatje terecht.
Nogmaals, het is niet alleen Privium, ook nog eens de hoogste level van Flying Blue (300XP per jaar, meer dan 1x per maand intercontinentaal vliegen of om de week intra-europees, bijvoorbeeld 15x naar JFK in Economy of 30x naar Londen). De combinatie van de vereisten maakt het een selecte groep.
Nee hoor. Ik heb het al vanaf het begin een raar concept gevonden. Ons hollanders zijn zuinig, en het prijsverschil tussen gratis en volle mep is wel erg groot. De aantal keren per jaar, dat ik voor een Michelin-ster vil betalen, kun je bijna zonder vingers tellen, dus die keren dat dat gebeurt is het echt een speciale gebeurtenis. En je kunt veel met een lounge doen, maar even eten op de luchthaven tussen twee vluchten gaat het toch echt niet worden Een kleiner prijsverschil op op te graderen van buffet naar à la carte zou misschien beter werken, en anders de andere voorstellen in deze draad, extra premium voor de extra premium passagiers. Of gewoon open, want zo groot is de benedenverdieping nou ook weer niet in de spits.
Wat ik bedoelde is dat degene die zoveel vliegt dat ie plat is bij KLM over het algemeen ook wel privium/amex plat heeft.
3 a 4x per jaar vliegen is genoeg voor Plat, vond het tot op heden niet de eigen bijdrage voor de kaart waard om die ook op Plat niveau te nemen....
Zo lijken die breinen te werken in de lounge marketing. Ik herinner mij broodjes in de Admiral's Club met een hoge prijs en bijvoorbeeld de OWE Finnair lounge had (heeft?) de mogelijkheid om duurdere wijnen te bestellen in plaats van de standaard tap. Dat waren dan ineens (Finse) restaurantprijzen. Ze denken kennelijk niet dat een kleine meerprijs gerechtvaardigd is maar gaan voor de volle bak. Blijft vreemd.
Ik kan me voor de geest halen dat in een Delta lounge (geloof in SLC) je naast pak -m beet vier gratis 'huiswijnen' + gratis bubbels ook een hele reeks extra wijnen had voor 8-18 dollar per glas en dat ik genoeg mensen vervolgens zag afrekenen voor hun wijn. Zelfs zoveel voor mij in de rij voor de bar (want zelf pakken mag in usa nu eenmaal niet) dat ik twijfelde of de wijn sowieso wel gratis was. Wat dus wel gewoon zo was, tenzij je voor duur ging. En zo slecht waren die standaardwijnen echt niet! Wellicht denken wij Nederlanders idd anders Maar ik heb ook nooit in het Blue-concept geloofd vanwege alle redenen zoals hierboven aangehaald.
Ligt volgens mij aan de lounge en niet aan de USA. Heb best een aantal lounges bezocht waar dit wel gewoon kon (AA Flagship lounges, Club lounges bij IC hotels, etc.).
Ligt aan de lounge zoals @Bijzonderetickets al opmerkte, bijvoorbeeld in de Delta MEM en de MSP C-concourse SC's is het gewoon zelf bediening. Gedeelte is gratis: Champagne dan weer niet, betalen met SkyMiles mag ook;
Ah! Wellicht wisselt het per staat. Ik ging ervan uit dat het met de strenge alcoholwetgeving in usa te maken, bij zelfbediening zou een 19 jarige zomaar alcohol kunnen pakken, het idee alleen al is genoeg om veel Amerikanen een hartaanval te bezorgen....
12,500 miles voor een fles van $250 is niet verkeerd. Zou hem dan wel ongeopend mee naar huis nemen om hem daar soldaat te maken - zonde om zo'n dure fles te gaan zitten pimpelen op een vliegveld.
Nouja, je mag het overgieten in je thermosfles... Maar inderdaad, de fles moet in de bar geopend worden.