Reizigers dagen TUIfly voor rechter wegens truc met vluchttijden

Discussie in 'Nieuws' gestart door Telebarrer, 9 okt 2017.

  1. Telebarrer

    Telebarrer Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    Zo’n tachtig reizigers dagen de luchtvaartmaatschappij TUIfly voor de handelsrechter wegens gesjoemel met vluchttijden. Dat meldt Het Nieuwsblad. TUIfly zou op de tickets een te lange vluchttijd vermelden, om geen compensatie te moeten betalen bij vertraging. Het bedrijf ontkent dat.

    Volgens de organisatie Claim It, die de passagiers vertegenwoordigt, is er een grens overschreden. “Wij hebben TUI op een kwalijke truc betrapt”, zegt Claim It aan Het Nieuwsblad. Aankomstborden in luchthavens meldden meermaals een vertraging van meer dan drie uur, terwijl de vertraging volgens de tijden op de tickets net geen drie uur bedroeg, aldus de organisatie.

    Wanneer passagiers met een vertraging van meer dan drie uur op hun eindbestemming aankomen, hebben ze recht op een schadevergoeding. Maar volgens Claim It is de tijd die op de tickets vermeld staat soms zelfs een uur langer dan de werkelijke vluchttijd. Zo zou TUIfly het risico op schadevergoedingen verkleinen.

    TUIfly geeft in een reactie toe dat het eventuele vertragingen incalculeert, zeker tijdens vakantieperiodes. Maar dat doet het naar eigen zeggen “om onze reizigers zo veel mogelijk zekerheid te geven over hun aankomsttijd” en dus niet om schadevergoedingen te voorkomen.

    Claim It neemt geen genoegen met die uitleg. “Veertig minuten tot een uur is echt misleiding.”

    Bron: https://www.hln.be/nieuws/reizigers-dagen-tuifly-voor-rechter-wegens-truc-met-vluchttijden
     
    Rutger vindt dit leuk.
  2. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Doet niet zo'n beetje elke airline dit? AMS - LHR staat vaak ook 1h20min voor en dit is volgens mij maar 40-45 minuten?
     
  3. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Wat een onzin... zoals @Denzi al zegt maken alle airlines zich hier schuldig aan. Taxi tijden worden ook in de totale vluchtduur meegenomen en met een Polderbaan arrival doe je er zo maar 15 minuten langer over.
     
  4. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    570
    Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Ja, tuurlijk. Alle maatschappijen houden rekening met kleine onverwachte dingen die de hele tijd optreden. De Polderbaan is een goed voorbeeld, de "file" voor London, enz. Je moet kunnen rekenen met de tijd op het ticket, precies zoals TUI zegt. Hoeveel marge voor welke route, kun je natuurlijk discussiëren, maar tenzij echt elk vliegtuig op een route meer dan een uur te vroeg bij de gate stond de afgelopen maanden, lijkt het me erg vergezocht.
     
    Denzi en FlyingFonz vinden dit leuk.
  5. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Het valt me soms op dat Amerikaanse airlines op dezelfde route's als KLM 30 tot 45 minuten langere reistijd hebben op de dienstregeling. Ik ga dan ook aan zulk soort dingen denken zoals die hierboven staan.
     

Deel Deze Pagina