InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Recentelijk is mijn heenvlucht naar Seoul die in september zou plaats vinden gecancelled. Inmiddels is deze wel vanuit KLM omgeboekt naar de dag daarna.

    Nu weet ik niet wat momenteel het beleid is van de Zuid-Koreaanse overheid m.b.t. inreizen (vanuit Nederland), maar als ik eerlijk ben heb ik helemaal geen zin om die kant op te gaan op dit moment (ik zou ook nog doorvliegen naar Japan en dat is momenteel überhaupt niet mogelijk voor zover ik weet).

    Wat zijn mijn opties m.b.t. mijn ticket? Het liefst zou ik pas in dezelfde periode volgende jaar vliegen denk.
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Wanneer heb je geboekt?
     
  3. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Weet het niet precies meer, maar in ieder geval voordat de spreekwoordelijke (Corona) shit de fan had gehit.

    Edit: Gezien mijn post hier, ergens begin februari.
     
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Je kan omboeken of een voucher aanvragen, maar in dit geval zou ik gewoon voor een terugbetaling gaan. Je oorspronkelijke vlucht is geannuleerd geweest en ondanks dat KLM heeft omgeboekt, kom je alsnog in aanmerking voor restitutie.
     
  5. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Nog even terugkomende op de TAP status match... Hij kwam in de spambox.

    [​IMG]
     
  6. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Ik zie een redelijk tarief (circa 1.700) om in november in WBC naar CUR te vliegen. Route BRU-AMS-CUR / CUR-PTY-AMS-BRU. Terugvlucht kan ook zonder overstap in PTY, echter dan kost het ticket meer dan 3.000 en dat is me wat teveel voor een weekje naar de zon.

    Twijfel een beetje aan de vlucht via PTY. Momenteel is internationaal vliegverkeer van/naar Panama niet mogelijk, zou me dan ook niet verbazen dat de vluchten via PTY er tzt weer uitgehaald worden. Heeft iemand ervaring met een dergelijke situatie? Boekt KLM dan, ondanks het tariefverschil nu, bijvoorbeeld kosteloos om naar de rechtstreekse vlucht CUR-AMS omdat er een vervoersplicht geldt om mij weer in AMS/BRU te krijgen?
     
  7. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Als KLM de vlucht naar PTY annuleert, dan denk ik wel. Maar als jij Panama straks niet in mag vanwege covid, en de vlucht gaat wel door, dan in principe niet denk ik.
     
    Eagle vindt dit leuk.
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Terechte twijfel. Als je eenmaal hier bent zal KL je wel naar AMS vliegen, dat is niet zo'n punt (hoewel KL hier niet zo happig is op die PTY-route, je mag de lounge niet in enzo). Ik zou me eerder zorgen maken over die heenreis via BRU.
    Curaçao heeft bijna geen coronabesmettingen en wil niet zoals Aruba de twijfelachtige eer ten deel vallen om het land (ter wereld!) te zijn met de meeste COVID-besmettingen per 100.000 inwoners. Daarom staat Curaçao zeer beperkt reizigers toe zonder quarantaineplicht en op basis van eigen kwalificatiecriteria voor zogenoemd 'low' en 'medium' risk landen. Het gaat om je reishistorie van de afgelopen 14 dagen. België (en Panama) staan nu niet op de low of medium risk lijst, dus dat betekent na landing naar het door de overheid ingerichte quarantainehotel en na 14 dagen testen, bij negatieve uitslag mag je eruit. Kosten zijn ongeveer 250 nafl per dag / 1700 euro totaal exclusief testen.
    Op dít moment zou je directe vlucht van 3000 euro dus goedkoper zijn ;-)

    CUR-PTY levert geen XP'tjes op dus daarvoor hoef je het niet te doen, de overstap in PTY duurt lang en waar vind je in 2020 nog een airport zonder gratis wifi, daar dus.

    Er is overigens voldoende beschikbaarheid voor BRU-AMS-CUR voor jouw richtbedrag in november, dus als je enigszins kunt zou ik een dag eerder of later vliegen. Of Bonaire overwegen, dat is geen zelfstandig land en daar bepaalt Nederland de inreisregels.
     
    Urbanjazz en Eagle vinden dit leuk.
  9. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Ik had nog niet aan die 14 dagen reishistorie gedacht, das inderdaad wel iets om rekening mee te houden.

    Volgens de KLM website levert de vlucht CUR-PTY overigens wel gewoon 15 XP op, maar gezien de XP's die de overige vluchten al op zullen leveren is dat ook te verwaarlozen op het geheel.

    Denk dat een dag later rechtstreeks terugvliegen inderdaad beter is dan via PTY te gaan.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  10. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Aha, daarom zijn award tickets naar BON dit winterseizoen zo extreem duur! Nu is het ineens duidelijk :eek:.

    Levert CUR-PTY tegenwoordig niet gewoon 15 XP op..? Het klopt dat CM meestal niet voor loungetoegang betaalt op outstations, erg karig, zelfs business class passagiers komen er niet in.

    Lounge in PTY heeft wel wifi meen ik me te herinneren, als hij open is.
     
    Eagle en arjen05 vinden dit leuk.
  11. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Het kan veranderd zijn, maar heb eind vorig jaar CUR-PTY-AMS gevlogen en dat leverde 12 XP op, dus 2 XP meer dan CUR-AMS. Was KL-ticket met CUR-PTY op CM-vluchtnummer.
     
  12. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    De afstand PTY-AMS is langer dan CUR-AMS, daardoor krijg je voor die leg 12 XP ipv de 10 XP die je op CUR-AMS kreeg. Voor CUR-PTY heb je dan geen XP's gekregen, in eco had je daar normaliter 5 XP voor moeten krijgen.

    KLM website geeft nu aan dat CUR-PTY-AMS-BRU in business 117 XP (102 UXP) oplevert, waarbij CUR-PTY ook op een CM-vluchtnummer staat. Volgens mij is dat 15 XP voor CUR-PTY, 72 XP voor PTY-AMS, en 30 XP voor AMS-BRU.
     
  13. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
  14. tomhster

    tomhster Newbie Premium Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Krijgen jullie ook mailtjes van Flying Blue dat ze je niet kunnen bereiken omdat je adres niet zou kloppen, terwijl dit gewoon al jaren goed staat ingevoerd?
     
  15. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Nope
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  16. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    nee
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  17. tomhster

    tomhster Newbie Premium Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    We krijgen ze allebei, dus het zal wel aan het adres liggen of zo. Niet dat daar overigens iets bijzonders mee aan de hand is. Raar...
     
  18. Sky93

    Sky93 Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Hoe zijn jullie recente ervaringen op Schiphol na de zogenoemde 'aanscherpingen' bij aankomst uit een oranje gebied?

    Tot nu toe vind ik het een totale aanfluiting op Schiphol. Vandaag terug gekomen uit een oranje gebied. Bij aankomst Schiphol wordt je niet 'opgevangen', er wordt geen informatie versterkt over het dringende 10 dagen quarantaineverzoek en ook geen enkele aanwijzing naar de teststraten die ergens op Schiphol zouden zijn. Zijn die er überhaupt wel?

    Kortom, uitstappen ging zoals altijd. Er werd niks gecheckt of gevraagd. Collega's die vorige week terug zijn gevolgen hadden precies dezelfde ervaring. Ik vind het toch apart, had op z'n minst een welkomstcomité verwacht... ;)
     
    Bjorn en Carel1 vinden dit leuk.
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    De GGD staat maar maximaal bij 40% van de binnenkomende vluchten uit oranje of rode gebieden.
    De maatregelen in Nederland zijn niet afdwingbaar dus heeft een strenger filterbeleid ook echt weinig zin. Daarnaast zijn er op KLM ook veel mensen die transfer passagier zijn en die zijn uitgezonderd, controle op al deze passagiers, vooral bij Schengen vluchten kost heel veel capaciteit.
    De opzet van de testlocatie is ook in het publieke gedeelte dus dit is echt gedaan voor de bühne.

    Informatie is er overigens wel, als je van aankomsthal 1 paspoortcontrole via de corridor naar aankomsthal 3 loopt dan komt je informatie tegen, evenals dat KLM het omroept bij aankomst.

    De vraag is of je Duitse of Belgische praktijken wil waar men elke passagier de reisdetails checkt, waar de Belgische autoriteiten echt aan de gate staan, ook bij binnenkomende KLM vluchten, terwijl in Duitsland men weer in de bagage hal staat. Nederland is een handelsland en is niet gebaat bij allemaal extra controles. En ik heb inmiddels zo'n idee dat het OMT en RIVM best wel redelijk in kaart hebben waar de besmettingen plaatsvinden en waar de focus dus wel op zou moeten liggen.
     
    Sky93, Carel1 en DirkOnTour vinden dit leuk.
  20. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    daar heb ik gisteren bij aankomst in DUS nietS van gemerkt, geen controle bij aankomst en ook niet bij en na de bagage band. Vandaag bij vertrek in DUS ook gewoon, niets extra ivm Corona of zo.
     

Deel Deze Pagina