Behoud Platinum status na uitnodiging vriend met AMEX FB Platinum

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Perksflyer, 24 feb 2025.

1. Perksflyer

Perksflyer Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Een vriend heeft de FB Platinum status bereikt, gewoon als vanouds door te vliegen. Ik had die zelf heel erg lang, maar door een jaartje gold geweest te zijn heb ik de lifetime gemist. Toch wel jammer, want die status kan erg handig zijn. Nu vlieg ik weinig, maar vanaf volgend jaar weer heel veel meer. Nu vroegen we ons af, stel dat hij nu een jaartje die AMEX FB Platinum kaart neemt en mij uitnodigt om het Flying Blue Platinum niveau te delen. Dan vlieg ik dit jaar met het Platinum niveau. Ik heb geen zin om weer eerst door silver, gold en dan pas naar platinum te gaan, maar zal die 300XP zeker behalen op eigen kracht. Wat gebeurt er dan als hij die kaart weer annuleert? Blijf ik dan Platinum op eigen XP punten, of zal FB zeggen dat ik pas 300xp - 100xp voor zilver heb -180xp voor gold heb, dus slechts 20xp en er dus nog wel even 280xp bij moet vliegen. Het is natuurlijk redelijk goedkoop om voor +- 700 euro een platinum niveau te "kopen", zeker als er nog eens een 50% korting aanbieding is.

2. dutchskies

dutchskies Blue Tier

Leuk Bevonden:
    207
    Trofeepunten:
    43
    Als je vriend de kaart annuleert krijgt diegene die Platinum status cadeau heeft gekregen de mogelijkheid om Platinum te verlengen dmv het vliegen van 300XP. Je blijft dus platinum op eigen punten. Haal je de 300xp niet, dan volgt een soft landing naar Gold na de kwalificatieperiode.

Dit proefondervindelijk ondervonden- mijn vrouw is in januari door mij gerefereerd voor statusoverdracht, onmiddelijk na het aanvragen van mijn Amex FB Plat kaart. Heb daarna de Amex meteen weer opgezegd. Hier werd niet moeilijk over gedaan. Zij heeft nu FB Plat tot 31 jan 2026 en moet 300xp vliegen om platinum te blijven. Het kost je dus niet eens 700 euro, maar hooguit 2 maanden aan Amex FB Platinum abonnementsgeld.

Laatst bewerkt: 21 apr 2025
    bedeve, Ruut en FlyingFonz vinden dit leuk.
  3. Zr40

Zr40 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Om hieraan toe te voegen, jaren dat je Platinum bent via Platinum for Two tellen niet mee voor lifetime. Om lifetime Platinum te worden moet je 10 aaneengesloten jaren zelfstandig Platinum zijn. Met dat doel voor ogen is het enige voordeel van een jaartje Platinum for Two dat je niet eerst hoeft te kwalificeren voor Gold.

Ambtenaruh, michiel1 en FlyingFonz vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina