InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.552
    Trofeepunten:
    478
    Ok...dus gewoon zelf een PCR test aldaar regelen?

2. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.350
    Trofeepunten:
    508
    Dankjewel voor je behulpzame antwoord!

Urbanjazz, Amsterdam en arjen05 vinden dit leuk.
  3. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.440
    Trofeepunten:
    483
    Of een ART. Maar bedoel je nu voor vertrek naar Singapore? Dan kun je toch gewoon een ART hier regelen?

4. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.552
    Trofeepunten:
    478
    In het meest recente artikel hier op IF staat dat je vooraf niet meer getest hoeft te worden, maar bij vertrek weer wel. Ik vlieg ams - hel - sin en 2 / 3 dagen later sin - syd - mel. Dan lijkt het me dat ik het wel moet doen, ondanks dat Australie het dan heeft afgeschaft...toch?

5. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.440
    Trofeepunten:
    483
    Volgens mij klopt het niet en moet je voor vertrek naar SIN onder het VTF Framework nog een PCR of een ATR doen.

6. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.552
    Trofeepunten:
    478
    Je hebt gelijk, ik heb me te zeer door de informatie daar laten leiden. Ik zie dat je dit nodig hebt; dan zou ik dus ook een spoedtest via www.toegangsbewijs.nu of een ''normale'' spoedtest doen toch? Want binnen 24 uur PCR is wel erg aan de prijs. Dank voor de hulp!
    Om Singapore in te mogen reizen moet u voor vertrek een negatief PCR-testresultaat of een negatief ART-testresultaat (antigeen-testresultaat) aan de luchtvaartmaatschappij tonen. Deze PCR-test of ART-test moet binnen 24 uur voor uw vertrek zijn afgenomen. Dit geldt ook als u al volledig gevaccineerd bent.

7. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.552
    Trofeepunten:
    478
    Zo! Weer een mega trip geboekt voor het einde van deze maand. Ik heb 4 koningsdag shows in Azie...en dus puzzelen. Via verschillende zoekmachines kwam er constant een prijs van duizenden euro's uit, of ik moest met SCOOT, Ryanair, 5 tussenstops...dus zelf aan de puzzel gegaan. Uitgangspunten waren;
    Woensdag 27 april show in Singapore
    Vrijdag 29 april show in Melbourne
    Vrijdag 6 mei show in Ho Chi Min
    Zaterdag 7 mei show in Ho Chi Min
    Maandagochtend terug zijn.
    Liefst met OneWorld door statusvoordelen (gold)
    Het puzzelen kon beginnen en ik ging er uitendelijk voor om eens te kijken naar losse vluchten. Het zijn natuurlijk ook erg veel vluchten én dat ik niet met een LCC wil vliegen doet ook al een duit in het zakje. Nu heb ik de volgende vluchten, allemaal met OW geboekt, voor minder dan 2000 euro. Best netjes, als je het mij vraag!

Maandag 25 april:
    Amsterdam - Helsinki - Singapore (Finnair)
    Donderdag 26 april:
    Singapore - Sydney - Melbourne (British en Qantas)
    Woensdag 4 mei
    Melbourne - Kuala Lumpur - Ho Chi Min (Malaysia)
    Zondag 8 mei
    Ho Chi Min - Singapore - Helsinki - Amsterdam.
    Aankomst om 09.45 en moet om 12.30 op school beginnen in Limburg, dus dat past precies (zeker met prio bagage).

Dus...heel veel lounges, veel extra legroom seats (allemaal al kunnen blocken gelukkig) en nu veel onderzoeken wat er precies overal nodig is. Voor Singapore moet een rapidtest voldoende zijn, voor Melbourne geloof ik niks nodig, voor Vietnam weer een PCR test in Melbourne af laten nemen en voor terugkomst in Nederland weer niets.

Een heel gepuzzel, maar dan heb je ook wat!

Urbanjazz, Javadest, ErwinLansing en 11 anderen vinden dit leuk.
  8. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Wat een gave trip zeg! Als ik mag vragen; declareer je dat door? Of werk je met een vaste fee en probeer je dan (een) zo goedkoop mogelijke vlucht(en)/verblijf te vinden.

Best jaloers op je ;-)

9. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Mooie trip! Je hebt voor Australië echter wel degelijk een test nodig, naast je vaccinatie. PCR 3 dagen voor vertrek, of RAT 24 uur voor vertrek :)

10. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Oehhh, hot towels zijn er weer bij KLM! :cool:

Urbanjazz, lloydje33, MilesHunter en 8 anderen vinden dit leuk.
  11. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.552
    Trofeepunten:
    478
    Ik werk met vaste fee ja, en dan ga ik zelf puzzelen! Daarom ook vaak de afweging om niet business te vliegen, maar wel extra legroom!

Is heel leuk, maar ook zwaar...toch...niet klagen! Dankjewel!

ErwinLansing en jphorn vinden dit leuk.
  12. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.552
    Trofeepunten:
    478
    Ook na 18 april?

Coronavirus (COVID-19)
    Voor reizen naar Australië gelden nog steeds enkele beperkingen. Maar, vanaf 18 april hoeft u echter geen bewijs van een negatieve COVID-19-test meer voor te leggen om Australië binnen te komen, voordat u aan boord van uw vlucht gaat. Internationale reizigers die Australië binnenkomen of verlaten, zullen nog steeds een bewijs van dubbele vaccinatie tegen COVID-19 moeten voorleggen. Bij het verlaten van of reizen naar Australië moet u nog steeds een masker dragen op luchthavens en aan boord van internationale vluchten

danfl44 vindt dit leuk.
  13. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Ha, wat fijn! Ik check altijd Timatic, en het was helemaal niet in me opekomen dat zelfs Australië al had aangekondigd verder te versoepelen :cool:

14. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.552
    Trofeepunten:
    478
    En voor de liefhebbers, mijn definitieve reisschema;
    AMS - HEL (Finnair, a330)
    HEL - SIN (Finnair, a350)
    SIN - SYD (British Airways, b787)
    SYD - MEL (Qantas, a321)
    MEL - KUL (Malaysian, a330)
    KUL - SGN (Malaysian, a320)
    SGN - SIN (Vietnam Airways, a321)
    SIN - HEL (Finnair, a350)
    HEL - AMS (Finnair, a350)
    Allemaal met OW maatschappijen (behalve Vietnam Airways) dus overal ofwel front row ofwel extra legroom. Hoop op de nieuwe A350's van Finnair op een upgrade naar PE, die pas vanaf 11 mei te boeken is. Zij geven aan dat er nu alleen operationele upgrades uitgegeven worden, onder andere op basis van status. Met OW status (gold bij QR) zit ik wel goed denk ik.

KarinS, Eagle, Robert.J en 9 anderen vinden dit leuk.
  15. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Ik schreef een tijdje geleden dat ik weer eens blij verrast was door de service van KLM platinumline. Maar die opmerking trek ik weer terug!
    Weer eens 40 minuten aan de lijn gehangen voor de platinumlijn. Terwijl de computer toch echt vermeldde dat als je op 1 drukt en in het Engels te woord gestaan wilt worden dat je direct geholpen zou worden. 40 minuten is niet echt direct....Maar goed. Dan ook nog een onbeschofte hork aan de telefoon.
    Donderdag een vlucht geboekt en deze stond 100% op betaald (groen bovenaan de webpagina) en dus de vlucht stond ook op in mijn profiel. Vandaag kijk ik in mijn app en is de vlucht weg. Amex staat de betaling op In behandeling (net als de betaling die ik zojuist gedaan heb).
    Volgens de heer aan de lijn ben ik de enige die hier schuld heeft en ik had het maar moeten checken, want de betaling was niet doorgekomen. Terwijl ik wel een email met bevestiging en een Boekingsnummer heb. Maar dat was niet genoeg en hij vond het maar raar dat ik het vreemd vond dat er geen enkele melding was geweest dat mijn betaling niet doorgekomen was.
    Hij kon me dan wel helpen met een nieuwe boeking maken. Dat kan ik ook zelf wel zonder de hulp van een hork! ;)

Wel jammer dat ik nu geen email krijg om het contact met de platinumlijn te beoordelen. Vreemd genoeg krijg ik die altijd wel als het allemaal goed loopt.
    Probeer een klacht in te dienen, maar dat kan blijkbaar ook niet meer. Althans ik kan alleen geautomatiseerde teruggaven/klachten indienen per vlucht op de website. Of zie ik iets over het hoofd?

ErwinLansing en Ruut vinden dit leuk.
  16. Christian

Christian Administrator Captains

Leuk Bevonden:
    416
    Trofeepunten:
    63
    Als je hier op ‘Teruggave van kosten, klachten en suggesties’ klikt kun je een klacht indienen. In het formulier kun je ook aangeven of je teruggebeld wil worden over je klacht. Ik heb dit wel eens gebruikt en als compensatie miles gekregen. Soms ook helemaal niets overigens.

VinceG vindt dit leuk.
  17. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Ja die heb ik dus ook in het verleden gebruikt. Maar kan nu alleen maar teruggave van kosten van een directe vlucht aanklikken. Maar geen geschreven klacht indienen. :rolleyes:

18. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik kreeg in de Embrear 190 het gordijntje met rail en al over mijn schouder naar beneden gedonderd afgelopen weekend. En dat is dan nieuw zegt de flight attendant...

michiel1, MichaelNight, Urbanjazz en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.440
    Trofeepunten:
    483
    Maar viel het gordijntje nu uiteindelijk voor of achter je schouders?

beuse242, Urbanjazz, FlyingFonz en 6 anderen vinden dit leuk.
  20. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik zat er helaas achter :(

Deel Deze Pagina