Mochten er mensen zijn die hier interesse hebben in een spreadsheetje om de baten en lasten van een Amex kaart bij te houden heb ik er eentje gemaakt die ik zelf gebruik. Niet veel toeters en bellen maar het is voor mij altijd fijn om een overzichtje bij te houden of ik het uiteindelijk waard vind om zo'n kaart aan te houden
Je kan zelf een bepaalde waarde invullen voor een service die wordt aangeboden in kolom C zoals bijvoorbeeld een bezoek aan een lounge (PP en Privium gescheiden), LoungeBox, Snelle grenspassage, e.d. Ikzelf vind bijvoorbeeld de ±€12,- voor een LoungeBox altijd erg hoog dus waardeer deze lager dan de daadwerkelijke prijs bij de Grab&Fly.
De waarde per MR punt kan worden aangepast in D27 en staat nu ingesteld op de standaard waarde van €0,004 per punt. Als je bijvoorbeeld een reward ticket hebt gekocht en je punten waren uiteindelijk €0,012 waard wordt het hele overzicht direct aangepast
Als je alles netjes invuld kun je je jaarlijkse baten en lasten bijhouden. Een surplus of verlies wordt automatisch meeberekend in de volgende jaren zodat je altijd een net overzicht houdt van de totale baten/lasten en zo makkelijker een beslissing kan maken of je een kaart wilt behouden
Hier een voorbeeld hoe het eruit ziet als je hem invult met wat willekeurige data
Ik heb het excel bestandje
hier geupload in mijn Dropbox voor de geïnteresseerde
Klik om te vergroten...