American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik kreeg te horen dat de korting niet meer gegeven wordt (heb ik ook 4 jaar gehad). Ik kreeg een aanbieding voor 20.000 punten maar gaf aan dat ik een ander aanbod van iemand anders gehoord had voor 50.000. Toen kwam het verhaal van de 20.000 besteding. Maar wellicht als je een andere medewerker spreekt hoor je iets anders. Dus ik wordt teruggebeld over een maand met een nieuw aanbod (waarschijnlijk 50.000 punten en 3 maanden 1 punt per euro extra).
     
  2. FlyMike

    FlyMike Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb ook het jaarlijkse telefoontje weer gepleegd, waar het elk jaar nog gelukt is om korting op de jaarbijdrage te krijgen, lukte dat nu niet. De dame aan de telefoon gaf aan dat ze daar volledig mee gestopt zijn sinds kort.

    Enige wat ze nu kon doen was eenmalig 25.000 MR punten + 3 maanden 2,5 punt sparen. Toen ik zei dat een collega 50K punten had gekregen gaven ze aan dat dit om jaarlijkse uitgaven gaat in stappen.

    Ik zat op €12K uitgaven, vanaf €20K zouden de 50.000 punten gelden. Mijn pré corona spend was hoger, maar daar mocht ze niet meer naar kijken :(
     
  3. TGV2

    TGV2 Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Prima stap van Amex om te stoppen met korting op de jaarbijdrage.
     
  4. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Mochten er mensen zijn die hier interesse hebben in een spreadsheetje om de baten en lasten van een Amex kaart bij te houden heb ik er eentje gemaakt die ik zelf gebruik. Niet veel toeters en bellen maar het is voor mij altijd fijn om een overzichtje bij te houden of ik het uiteindelijk waard vind om zo'n kaart aan te houden :)

    Je kan zelf een bepaalde waarde invullen voor een service die wordt aangeboden in kolom C zoals bijvoorbeeld een bezoek aan een lounge (PP en Privium gescheiden), LoungeBox, Snelle grenspassage, e.d. Ikzelf vind bijvoorbeeld de ±€12,- voor een LoungeBox altijd erg hoog dus waardeer deze lager dan de daadwerkelijke prijs bij de Grab&Fly.

    De waarde per MR punt kan worden aangepast in D27 en staat nu ingesteld op de standaard waarde van €0,004 per punt. Als je bijvoorbeeld een reward ticket hebt gekocht en je punten waren uiteindelijk €0,012 waard wordt het hele overzicht direct aangepast :p

    Als je alles netjes invuld kun je je jaarlijkse baten en lasten bijhouden. Een surplus of verlies wordt automatisch meeberekend in de volgende jaren zodat je altijd een net overzicht houdt van de totale baten/lasten en zo makkelijker een beslissing kan maken of je een kaart wilt behouden :)

    Hier een voorbeeld hoe het eruit ziet als je hem invult met wat willekeurige data

    [​IMG]

    Ik heb het excel bestandje hier geupload in mijn Dropbox voor de geïnteresseerde ;)
     
    Thijsk, Goldman, Amsterdam en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Ik krijg dan vaak de opmerking terug, je betaald toch per maand en niet per jaar...
     
  6. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Als de aanvragen vergeten is de refferal code te gebruiken, kan je deze dan alsnog (via telefoon) laten toevoegen? Of moet je annuleren en opnieuw aanvragen?
     
  7. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.661
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Vaak heeft een rechtstreekse aanvraag een andere aanbieding dan dat je het via een refferal doet. Maar je kan altijd even contact opnemen met AMEX natuurlijk.
     
    Mathijstil vindt dit leuk.
  8. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Medewerker 2 had mij ook niet teruggebeld..:mad:

    Medewerker 3 is wel begaan met de klant.
    En met 80k spend per jaar kreeg ik dit aanbod:
    Geen korting in maandbijdrage (doen ze niet meer idd)
    Geen dubbele punten eerste 3 maanden
    20.000 punten
    :eek:

    Uiteraard niet mee akkoord gegaan. Gezegd dat ik minimaal 60k punten wil.
    Belt mij dinsdag terug..
     
  9. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Dank, gedownload.
     
    hollandje vindt dit leuk.
  10. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.661
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
  11. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
  12. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.661
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Dat is ook een goede ja, nooit aan gedacht. Bij mij laadt ie altijd automatisch op.
     
  13. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
  14. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Sow! Gaan ze nu al (!!) met een grotere proef beginnen? Jeetje wat een doorzetters! :rolleyes: Misschien eerst better om nog een paar jaar klein te oefenen. Das veiliger!
    Ongelofelijk dat in sommige landen dit al een flink aantal jaar kan. VK bijvoorbeeld. Heerlijk gewoon de AMEX er langs halen en je hebt betaald.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  15. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    844
    Leuk Bevonden:
    389
    Trofeepunten:
    63
    Helemaal eens, snap niet dat het in Nederland zo lang moet duren. In veel steden in het Verenigd Koninkrijk, maar ook in de VS kun je gewoon met je creditcard inchecken. In Bangkok kon ik laatst ook met m’n MasterCard in de metro reizen. Misschien heeft het te maken de aparte vervoersbedrijven en TLS?
     
  16. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Ik ben enigszins in de war met AMEX‘ aankondiging dat de extra Gold cards voor Platinum kaarthouders worden vervangen door Green cards. De email meldt: “Het gaat hierbij alleen om een kleurwissel, alle voordelen blijven onveranderd.” Als de voordelen niet veranderen, waarom dan de wijziging? Dat is toch verwarrend.
    Dus als ik een extra Green card aanvraag krijgt die persoon alsnog de 2x loungetoegang en Loungebox (geen travelvoucher verwacht ik?)?
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2022
    noppie vindt dit leuk.
  17. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Idd heel verwarrend, ook voor de grab&fly medewerkers. 'Ja mijn green card zit gekoppeld aan een Platinum kaart dus ik krijg wel een loungebox.' Daarnaast geeft de amex website aan voor nieuwe klanten dat het om green cards gaat, wat me doet denken dat ze de extra gold cards dus gaan uitfaseren en vervangen voor green cards ...
     
  18. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Krijgt de extra goldkaarthouder ook 2 keer loungetoegang dan?
     
  19. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    De medewerker heeft mij verteld van wel, 2x per jaar. Mijn extra gold kaart houders hebben dit nog niet geprobeerd though.
     
  20. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Moet je dan niet extra transactiekosten betalen bij de NS? Anders wel een interessant idee, eens kijken of dat ook werkt als je al flex hebt.
     

Deel Deze Pagina