AirBerlin: TopBonus

Discussie in 'oneworld' gestart door Edwin, 26 okt 2016.

  1. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Vraagje: ik heb nog een kleine 10.000 miles bij Topbonus staan waarvan een aantal eind juni verlopen. Ik heb op dit moment geen plannen voor een award vlucht met AB dus ik wil eigenlijk proberen deze miles over te boeken naar aan ander loyaliteitsprogramma. Bij Hilton en Marriott/SPG lijkt het overboeken alleen andersom te kunnen. Iemand nog tips om deze miles in veiligheid te brengen?
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  2. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Je kunt ze gebruiken voor topdeal award tickets binnen europa, alleen dan betaal je best veel aan taxes. Andere optie is iets te kopen in hun shop. Evt kun je je miles ook nog gebruiken om te upgraden naar BC.
     
  3. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Net deze mail van airberlin ontvangen, helaas alleen in het Duits. Korte conclusie: meer personeel en hopelijk een betrouwbaardere regeling. + 2000 gratis miles voor iedereen:

    Sehr geehrter Herr Gille,
    wir versprechen – airberlin und NIKI sind zurück auf Flughöhe.

    Nach der umfangreichen Berichterstattung rund um airberlin und NIKI während der letzten Tage möchten wir Sie heute über den aktuellen Stand bei uns informieren. Das airberlin Management hat die Probleme bei der Umstellung auf einen Netzwerkcarrier erkannt und Gegenmaßnahmen zur Stabilisierung des Flugbetriebs ergriffen:

    1. Zum 1. Juni wurde der Flugplan der airberlin vor allem in Tegel entzerrt.
    2. Für viele Verspätungen und Streichungen der Monate April und Mai war die Luftfahrtgesellschaft Walter verantwortlich, die mit ihrer Q400-Flotte innereuropäische Strecken für die airberlin bedient. Wir haben für einen Austausch des Managements gesorgt sowie die Crewsituation durch 50 Neueinstellungen verbessert.
    3. Die airberlin hat in den zurückliegenden Monaten seit Januar 2017 rund 700 Flugbegleiter bei airberlin eingestellt, um das Personal in der Kabine zu verstärken.
    4. Die airberlin hat ein Freiwilligenprogramm aufgelegt. Rund 150 Mitarbeiter aus der Verwaltung unterstützen derzeit die Mitarbeiter in den operativen Einheiten.
    5. Die airberlin trägt Sorge, dass der Bodenverkehrsdienstleister AeroGround seine Performance weiter verbessert. Fortschritte insbesondere was die Unterdeckung mit Mitarbeitern anbetrifft sind gegenüber der Betriebsaufnahme am 26. März bereits erkennbar.
    Sowohl die Pünktlichkeit als auch die Zuverlässigkeit des airberlin Flugbetriebs hat sich bereits deutlich verbessert und entspricht wieder dem Niveau, das wir Ihnen seit 38 Jahren verlässlich anbieten. Wir entschuldigen uns bei Ihnen für die Unannehmlichkeiten im April und Mai.

    Alle Flugtickets sind sicher. Sie können also beruhigt Ihre nächsten Flüge bei airberlin und NIKI buchen.

    Aufgrund der aktuell hohen Zahl von Vorgängen bei unserem Kundenservice, bitten wir jedoch um Verständnis, dass sich die Bearbeitungszeiten in den nächsten Wochen noch etwas verzögern können. airberlin hat die Teams personell verdoppelt und arbeitet intensiv am Abbau des Rückstands.

    Wir entschuldigen uns an dieser Stelle auch für die entstandenen Unannehmlichkeiten der vergangenen Wochen. Als Dankeschön für Ihr Vertrauen und Ihren Langmut werden Ihrem topbonus Konto in den nächsten Tagen 2.000 Status- und Prämienmeilen gut geschrieben.
     
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Hier hebben familieleden wel de mail gehad en ik niet... Beetje vreemd
     
  5. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    694
    Leuk Bevonden:
    1.460
    Trofeepunten:
    428
    We would like to take this opportunity to apologise for any inconvenience caused during recent weeks. To show our appreciation of your loyalty and patience, we will automatically credit 8.000 status and award miles to your topbonus account.

    Ik ben platinum al iets langere tijd, mooie bonus! Nu weer zeker een jaar verlengd ;)
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  6. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    841
    Trofeepunten:
    348
    hier de Engelse variant
    Als eenvoudig member voor mij 0 compensatie.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  7. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Mensen die Airberlin Gold hebben dmv een status-match krijgen ook geen extra miles :)
     
  8. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Hier ook toch alsnog een excuusmail maar 0 miles... beetje sneu weer.
     
  9. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    694
    Leuk Bevonden:
    1.460
    Trofeepunten:
    428
    Ik kan me er wel in vinden dat de 'hogere' members wat extra's krijgen; de kans is eenmaal groter dat zij (inclusief ik) er de laatste 3 maanden wat van gemerkt hebben. Had regelmatig vertraging, maar alles europees dus nooit meer dan 2 uur...vind het een mooie geste...

    wanneer iemand ze bijgeschreven heeft gekregen hoor ik 't graag!
     
  10. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    694
    Leuk Bevonden:
    1.460
    Trofeepunten:
    428
    Accrual 19/06/2017 Non-airline accrual
    Air Berlin - Thank you for your loyalty
    8000 8000

    Net netjes 8000 status en 8000 premiemiles gekregen! Dus..nog een jaartje platinum door alleen economy reizen ;)
     
  11. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    841
    Trofeepunten:
    348
    Ik had onlangs een geannuleerde vlucht, maar heb m'n geld al gehad ;-)
     
  12. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    694
    Leuk Bevonden:
    1.460
    Trofeepunten:
    428
    Gewoon de 600 gekregen?
     
  13. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    841
    Trofeepunten:
    348
    Binnenlandse vlucht, dus iets minder. maar wel de volle mep :)
     
  14. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.457
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Kreeg een email van airberlin waarbij je bij je eerste hotelboeking 3000 extra miles kan verdienen als je deze voor 30 september boekt.
     
  15. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    841
    Trofeepunten:
    348
    Ze worden erg actief:
     
  16. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Airberlin heeft zojuist uitstel van betaling gevraagd. Hiermee is de vluchtuitvoer van Airberlin op korte termijn zeer onzeker geworden.
     
  17. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    694
    Leuk Bevonden:
    1.460
    Trofeepunten:
    428
    Hoor het net op het nieuws!

    Heb wel wat dingen lopen waar ik benieuwd naar ben;

    - 400 euro die ik moet krijgen voor een vlucht die 7 uur vertraagd was. Ik kan ook nog kiezen voor een voucher van 500 euro.
    - Morgen met mijn topbonus miles een award business ticket gekocht naar Singapore, volledig uitgevoerd door Etihad
    - Eind September met AB naar CPH vanuit DUS, volledig uitgevoerd door AB zelf
    - In November met EY naar AUH, volledig uitgevoerd door EY maar geboekt bij AB.

    Wie helpt me verder naar antwoorden? Moet ik acties gaan ondernemen?
     
  18. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Inmiddels druppelt door dat men in Duitsland Airberlin niet zo snel willen laten vallen, dus op hele korte termijn zal alles nog wel doogang vinden. ook uitgegeven tickets op partner-airlines lijken me veilig. Ik zou wel voor de 400 cash gaan ipv de voucher, die zou zomaar waardeloos kunnen zijn opeens.
     
  19. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    694
    Leuk Bevonden:
    1.460
    Trofeepunten:
    428
    Yes inderdaad, hoorde het net ook op het duitse nieuws. Maar...moet ik maatregelen gaan nemen voor eind september? Ik moet er zijn voor werk...en wil natuurlijk niet in de kou komen te staan. Moet ik een andere maatschappij zoeken die me gaat brengen? Of kan ik er van op aan dat ik op de een of andere manier wel in Denemarken ga geraken (en terug liefst ;))
     
  20. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    vliegt genoeg die kant op...
     

Deel Deze Pagina