Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    629
    Trofeepunten:
    123
    Redelijke prijs. Vroegâh kon je nog wel eens een WBC upgrade scoren voor rond de 50k Tegenwoordig zit je wel rond 60/65k. Recent nog 85k promo AMS - BKK. Dus ik vind 40K wel een goede deal. De grote vraag is: waarom boek je je initiële ticket niet met je miles? Met 500k kom je een heel end! :D

Jorni vindt dit leuk.
  2. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    629
    Trofeepunten:
    123
    €99 AMS - WAW of AMS - LIS vind ik het overwegen waard. Vorige week AMS - WAW voor €65 in een B737, dat heb ik gedaan. Ik zat met nog één andere passagier voor het gordijntje. Het voelde als een privévlucht. Dat was een goed besluit!

Ah, de route naar de Carib zitten er soms meer IPB'ers in de WBC dan passagiers. Ik erger mij hieraan, temeer omdat het helemaal niet zo goed gaat met KLM. Onbegrijpelijk dat je medewerkers dan voor laat gaan op betalende passagiers. Maar hoe dat precies werkt met WBC vrijhouden voor IPB, dat weet ik niet.

Ik ben het met je eens dat €999 voor een vlucht van 6,5 uur te hoog is.

3. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    8
    Voor alleen de heenreis kwam ik in Economy uit op 95.000 miles. De terugvlucht kostte ongeveer 30.000 miles in Economy. Vergeleken met de reguliere promo-tarieven vond ik dat vrij duur.

Een economyticket kost nu €700, met 10% cashback via AmEx, wat de prijs iets aantrekkelijker maakt.

Ik heb altijd gezegd dat ik mijn miles vooral als extraatje zie voor goede deals. Dit keer vlieg ik echter met een vriend, en er zijn stoelen waarbij je met z’n tweeën naast elkaar zit, daarom kijk ik er toch even naar.

Zoals ik het nu begrijp, lijkt dit een goede deal. Of denk jij dat het beter is om nog even te wachten?

4. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    629
    Trofeepunten:
    123
    Wachten als in: tot de prijs zakt?

5. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    8
    Inderdaad. Dus over maand weer proberen of pas bij check-in. De kans bestaat natuurlijk dat de upgrade dan niet mogelijk is ivm dat de vlucht vol is en weet ook niet of dit soort prijzen zakken.

6. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    629
    Trofeepunten:
    123
    De ongeschreven vuistregel is: boek voor de prijs die je ervoor wilt betalen en kijk daarna nooit meer :D

Er bestaat een kans dat de prijzen zakken, het is aannemelijker dat ze zullen stijgen.

7. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Ik ben het helemaal met je eens hoor, ik vind het ook vreemd dat IPB'ers voorrang krijgen op mensen die tegelijkertijd hun salaris betalen.
    Al regelmatig gemerkt dat de zoon of dochter van de piloot in de WBC zit, maar vervolgens vaker in de cockpit te vinden is dan in de cabine.
    Zo'n regeling zou er überhaupt niet mogen zijn, ja ze moeten er wel voor betalen maar dit is maar een schijntje t.o.v. jij en ik.
    Er zijn vluchten dat IPB'ers eerst de keuze hebben en daarna pas de rest.

Dan1 vindt dit leuk.
  8. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    629
    Trofeepunten:
    123

Wat ik er van weet, is dat er een categorie KLM’ers die een ‘verworven recht hebben’ (hoogste categorie/meeste anciënniteit) en dus per definitie bovenaan de ranglijst staan voor IPB. Ook tenniste van collega’s. Maar IPB staat voor ‘indien plaats beschikbaar’ en niet: we zitten met onze KLM-vrinden lekker in de WBC ten koste van de mensen die ons salaris betalen. Dit zou snoeihard hervormd moeten worden, laat die bonden maar dreigen met staken. Als de tent failliet gaat piepen ze wel anders :D

Feit is dat dit bedrijf zich laat gijzelen door activistische vakbonden die álle hervormingen tegenhouden.

9. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    629
    Trofeepunten:
    123
  10. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.469
    Trofeepunten:
    203
    Over 2 weken moet ik weer naar BON, een van de routes waarop ik de KLM service gemiddeld genomen echt slecht vind en er altijd veel IPB'ers aan boord zijn. Familieleden die bijna de hele vlucht in de cockpit vertoeven zie ik op deze route regelmatig.

Als het even kan dan vlieg ik liever via ATL naar BON, ook om het volledige gebrek aan privacy in de A330 te ontlopen waardoor ik op die vluchten niet normaal kan werken.

11. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    629
    Trofeepunten:
    123
    Is Atalanta niet een heel onprettig vliegveld? Tenminste, dat hoor ik van mijn vrouw en Amerikaanse schoonfamilie.

12. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.469
    Trofeepunten:
    203
    Ik heb hele goede ervaringen met Atlanta. Al een paar keer gehad dat de vlucht via ATL ruim 500 euro voordeliger was dan van AMS via AUA naar BON. Nadeel is alleen dat ik dan op de heenreis naar BON een overnachting op Atlanta moet nemen, waarvoor je eerst met een shuttlebus van international naar domestic moet. Alles bij elkaar kost het me meestal ongeveer 1,5 uur om na uitstappen van het vliegtuig in het hotel te zijn (heb geen global entry, dus het kan nog sneller). De volgende ochtend vanaf het hotel met de skytrain naar de terminal, gerekend vanaf het hotel ben ik altijd binnen een half uur airside en ontbijt ik in de prima amex lounge.

13. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    629
    Trofeepunten:
    123
    Intern
    Interessant! Welke airlines pak je dan?

14. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.469
    Trofeepunten:
    203
    Met KLM naar ATL en dan met Delta naar BON. Ticket komt er met Google flights gewoon uit en kan dan geboekt worden via Delta. Gek genoeg krijg ik op het laatste segment ATL-AMS wel altijd uxp’s, blijkbaar boekt delta die dan toch met een klm ticketnummer.

Dan1 vindt dit leuk.
  15. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Bij het boeken van mijn tickets had ik ook naar deze route gekeken op verzoek van dit forum.
    Ik wilde namelijk het liefste WBC vliegen maar de tickets waren in mijn geval wel een stuk duurder.
    Ben het wel met je eens over de WBC in de A330 hoor, en dan het idee dat ze dit ook niet meer gaan aanpassen is een blamage.
    Nu maar EC.

Ruut vindt dit leuk.
  16. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.172
    Trofeepunten:
    223
    Over een kleine 2 weken heb ik een Europese vlucht waarbij ik nu op de 1e rij comfort zit, rij 6.

Weet iemand op welk moment het gordijntje naar voren schuift, zodat ik b.v. een comfortstoel op rij 3 kan kiezen?

17. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    629
    Trofeepunten:
    123
    Meestal <72 als je platinum (of gold) bent, anders na OLCI.

Ruut vindt dit leuk.
  18. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.172
    Trofeepunten:
    223
    Oké, hou ik dat in de gaten!

Dan1 vindt dit leuk.
  19. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.201
    Trofeepunten:
    408
    Je kan vanaf 3 dagen voor vertrek inderdaad kijken of het gordijntje iets naar voren gaat, dat kan zelfs 84 uur van tevoren zijn.

Weet je trouwens zeker dat niet Goud of Platinum members die nieuwe beschikbare stoelen ook niet te zien krijgen, het lijkt mij namelijk van wel omdat KLM er gewoon aan kan verdienen als niet statushouders deze stoelen ook kunnen kopen.
    Zeker ook omdat voor mensen met een doorvlucht OLCI veel eerder begint en dan kunnen die passagiers al die stoelen wegkapen, zeker als het statushouders zijn en kan KLM er niets aan verdienen.

Ruut vindt dit leuk.
  20. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.275
    Trofeepunten:
    223
    Volgens mij komen ze beschikbaar voor iedereen, ze passen de grootte van BC aan, dus de rest kan voor een prijs door anderen geboekt worden.

Volgens mij komen ze op de 3e dag voor vertrek rond een uur of 3 's ochtends beschikbaar.

Ruut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina