Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    611
    Trofeepunten:
    123
    Bij mij duurde het twee weken na activering/start.

SvnKngs vindt dit leuk.
  2. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.553
    Trofeepunten:
    653
    14 dagen na ingaan van de pas zouden de XP zichtbaar moeten zijn in je account. upload_2025-4-23_20-12-38.png

SvnKngs vindt dit leuk.
  3. Thijs84

Thijs84 Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
  4. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Feit blijft dat de stoelen in 2-2-2 opstelling staan en weinig privacy hebt.

Nu een aantal keren BC gevlogen met KLM in de A330 maar in vind de stoelen niet echt heel comfortabel en erg smal, ik kan bijvoorbeeld niet plat op mijn rug liggen bij een full flat bed. B787 is ook vrij smal maar toch een stuk beter.

5. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.168
    Trofeepunten:
    408
    Naast de privacy is ook het feit dat door de 2-2-2 opstelling er voor de passagiers aan de raamzijde niet een directe gangpad toegang is wel een heel groot nadeel.

Maar in 2018 was dat nog niet de norm, dat is het nu tegenwoordig wel aan het worden en moet een luchtvaartmaatschappij daarin wel mee gaan.

6. Hildo

Hildo Newbie

Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    De stoelen zijn wel vernieuwd. Maar erg vernieuwend was dat niet. Nog steeds 2-2-2 opstellling. Terwijl de 787 al wel met 1-2-1 opstelling was, was de enige verbetering dat men angled flat naar een flat bed opstelling ging. Als je daar idd duizenden euro voor moet betalen, zou ik nog ff achter mijn oren krabben.

7. Hildo

Hildo Newbie

Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Of het in 2018 de norm was, kun je betwisten. Maar voor de ‘grotere’ carriers was het in ieder geval zeer duidelijk dat all aísle access de way to go was. Vind het dan redelijk kortzichtig van KLM om dan voor een 2-2-2 oplossing te gaan. Alleen om wat centjes te besparen omdat die a330’s er vlot uit zouden gaan. Nu is dat niet het geval en zit je dus met de gebakken peren.

8. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.764
    Trofeepunten:
    428
    En ondertussen gaat KLM wel met een 787 op Barbados vliegen. Ik denk, zolang de stoelen gevuld blijven naar Bonaire en er geen echte concurrentie is op die route, ze geen reden zien om een andere kist in te zetten.

Ruut vindt dit leuk.
  9. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Het heeft niet alleen met concurentie te maken.
    Het heeft ook met vliegend personeel te maken, kosten van het toestel en vracht.
    De A330 schijnt meer vracht mee te kunnen nemen, toestel schijnt qua lease niet meer de duurste te zijn bijvoorbeeld.
    Maar inderdaad.. zolang de BC vol blijft zal je KLM niet horen klagen.

Ruut vindt dit leuk.
  10. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Iemand ervaring met de 1e rij Economy comfort Class in de Airbus A330-200?
    Klopt het dat je daar geen raampje hebt?

11. Hildo

Hildo Newbie

Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    IMG_6934.jpeg Nu weer een vaag IT issue meegemaakt. Ik heb een niet AF/KLM vlucht in mijn boeking zitten. En die vlucht is de eerste vlucht. Nu moest ik van het ulti team inchecken op deze vlucht omdat zij mij niet kon inchecken op deze en de klm vlucht. Dit Gedaan en toen ik Bogota kwam kon ik de boarding pass in de app van klm zien. Het gekke is nu dat de boarding pass zegt dat ik geen lounge toegang heb. Terwijl het geen business light tarief was. Dus zou ik naast mijn status ook gewoon lounge access moeten hebben vanuit business class.

jullie dit al eens meegemaakt? Nu is het meer dan er om lachen dat iets fout gaat in de AFKLM it. Ik kon namelijk ook niet in de lounge komen. Ulti team gebeld (2x) en die zeggen dat dit een fout is en ik gewoon lounge access moet hebben. Op status en op business class. En die kunnen niks regelen vanuit Amsterdam.

12. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.149
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb die rij naar AUA regelmatig gehad maar er was steeds een raampje.

13. Daandeluxe

Daandeluxe Blue Tier

Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    33
    ik heb dit ook eerder gehad, heel vervelend…
    Het Ulti team zag dat mijn FB nummer verwijderd was uit de boeking en ondanks dat ik business vloog had ik ook geen lounge toegang maar wel SP.
    Mijn FB nummer konden we weer koppelen en ik had weer een boardingpass die klopte, met lounge toegang.

sindsdien neem ik ook altijd mijn fysieke pasje mee.

Hildo vindt dit leuk.
  14. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Okee, ik vroeg me dit af omdat ik virtueel even in het toestel had gekeken en daar mijn twijfels over had zie;
    https://tinypic.host/image/KLM-A330-200-links.3fLMg6
    https://tinypic.host/image/KLM-A330-200-rechts.3fLN11

Kan natuurlijk dat dit in werkelijkheid wel iets afwijkt.

Persoonlijk vind ik de 1e rij Economy comfort wel één van de betere plekken, best veel beenruimte en zeker als je alleen reist en een raamplek wil kan je makkelijk over de ander ''heen stappen''.
    Ik vind het ook wel fijn om een raam te hebben om af en toe naar buiten te kijken/filmpjes te maken vandaar mijn vraagstelling.

Ruut vindt dit leuk.
  15. Hildo

Hildo Newbie

Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Goed om te weten. Ik had de ulti lijn gebeld maar hoewel het ongeveer half 6 in de middag in Nederland was kreeg ik volgens mij iemand van de psl aan de lijn. Die vervolgens zei dat hij hier niks aan kon doen noch regelen. Alleen doorgeven.

Blijft wel vervelend dat blijkbaar de ulti status niet op een outstation is door gekomen. Ze zeiden dat ze alleen gold en platinum kennen en dat was wat ze toe mochten laten in de lounge.

ook bij de gate kenden ze het niet. Alleen toen de supervisor kwam en ik het pasje liet zien, was alles weer dik in orde.

Daandeluxe vindt dit leuk.
  16. Daandeluxe

Daandeluxe Blue Tier

Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    33
    Ok fijn! Bij was het ook op een outstation (Bangkok), geen idee meer hoe laat ik gebeld had…

17. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.456
    Trofeepunten:
    558
    Wat ze zeker kennen is Skyteam Elite Plus, dat staat ook in je app en op je digitale kaart in de app, voor gold, platinum, ulti, skipper, C2000 etc. Delta Medallions of andere skyteamers die KLM vliegen en een contractlounge binnen mogen, doen dat ook op basis van elite plus.
    Het logo is klein, maar dat zou wel internationaal duidelijk moeten zijn.

18. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.149
    Trofeepunten:
    223
    Plaatje van 5 jaar terug...

Bijgevoegde bestanden:

19. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Dankje! inmiddels was de stoel helaas al gereserveerd door iemand anders dus nu een dag later vliegen maar dan in de A330-300.
    Helaas heenreis nu geen 1e rij maar 2e rij links terugreis wel 1e rij EC.

Maar de systemen van KLM lijken weer is niet te kloppen. Stoel 10A en 10J wordt aangegeven dat deze geen raam hebben, nou mijn ervaring in de A330-300, dat ik al meermaals gevlogen heb is dat er altijd een raam is op de 1e rij EC.

Ruut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina