Ik heb er in februari 50 minuten over gedaan om van de ene kant van de terminal met de bus naar de andere kant te komen. Van schengen naar non-schengen. AMS-LON met overstap in CDG.
CDG lijkt mij een van de meest gecompliceerde luchthavens..Wat zijn jullie ervaringen wereldwijd? Zijn er nog lastigere wirwar-transfer airports?
Ik snap niks van het upgrade beleid van Delta. Gister LAS-SJC gevlogen, en bij het online inchecken stond er dat ik mijn zitplaats aan de gate kreeg. Vervolgens kijk ik 3 uur voor de vlucht zie ik rij 9 economy plus (op een economy light ticket). Op de luchthaven zelf stond ik ineens op rij 17 aangekondigd op de schermen bij naam. En bij het boarden was dat ineens rij 3 geworden in First. Dus 3 verschillende stoelen in 3 uur tijd zonder zelf iets te doen. Was op een Embraer 175, dus heel bijzonder was First niet, maar wel leuk mijn eerste upgrade ooit
Ik begrijp het niet helemaal..-met die menu's-, Hebben ze voor elke passagier alle verschillende dingen klaarstaan? je kiest een ding en dan de rest weggooien maar? Of moet je vooraan zitten want de achterste rij in businesclass kan niet meer kiezen?
Ik heb inderdaad wel eens meegemaakt dat er geen keuze meer was. Verder valt mij op dat de 'overgebleven' maaltijden gretig aftrek vinden onder de cabine bemanning, cockpit en IPB-ers. Ik denk dat er weinig overblijft ;-).
Over het algemeen lukt je eerste keuze wel, ze hebben vast een of ander algoritme dat zorgt dat ze de optimale hoeveelheden meenemen. Achterin heb ik echter wel eens zonder keus gezeten bij een van de gangen. En weggooien zal niet veel gebeuren want J maaltijden zijn ook bij crew geliefd.
Zoals beloofd, hierbij een kort verslag van het Platinum For Life event van donderdag 5 juli (The Flying Dutchboy had een kort verslag op de frontpage gezet). Zoals sommigen hier weten, ben ik goochelaar van beroep. Ik was uitgenodigd door Harm om de PFL gasten te entertainen in hangar 10 op Schiphol. De gasten kregen een tour door de Dreamliner die daar stond gestationeerd en ze kwamen aan de andere kant er weer uit waar een soort plaza was. Een soort informatiepleintje met info, eten, drinken, etc. De nieuwe PFL mensen kwamen uit alle lagen van de bevolking: zzp'ers, chemici, medici, bouwspecialisten, etc. Sommigen hadden er 10 jaar over gedaan, anderen 27 jaar om PFL te worden. De sfeer was heel gemoedelijk, KLM erg gastvrij en mijn goochelkunsten werden met verbazing ontvangen. Tijdens de speeches van Pieter en Harm ben ik de Dreamliner ingegaan om rond te wandelen. Rond 21:00 uur ging de Boeing de hangar uit (indrukwekkend hoor), helaas kon mij niet verteld worden waar deze naar toe ging. Al met al, vond ik het als KLM-liefhebber heel bijzonder om mee te maken.
Mooi verslag! Hebben we hier ook bijna-PFL klanten onder de gelederen? Lijkt me wel een vet evenement, maar ik heb nog 9 jaar te gaan .
Het even geduurd, maar hier is het verslag van dag 3 van mijn Everest Base Camp Trek: https://lionelltravels.com/everest-base-camp-trek-day-3-off-to-lukla-and-phakding/
Indonesië op zijn best.... Met de Garuda Citilink van Den Pasar naar Jakarta, koopje voor € 60 incl € 6 pretpakket met stoelreservering, water, verzekering en een maaltijd: keuze uit maar liefst 9 verschillende #keuzestress
citilink.co.id, serieus de zondagmiddag is relatief duur maar voor € 54 hd het ook nog gekund. incl 20kg baggage ook.
Je kan toch tussendoor minder vliegen? Dus eerst 3 jaar Gold, dan 7 jaar Platinum, dan 7 jaar Gold en dan 10 jaar Platinum? Het hangt echt van je beroep/funtcie en hoe vaak je daarvoor moet vliegen.
Ahh, nu snap ik 'm. Ik was altijd in de veronderstelling dat je 10 jaar aaneengesloten platinum moest zijn om het te behalen. Dat blijkt ook uit jouw verhaal. Vandaar mijn verwarring. Je doet er dus feitelijk altijd 10 jaar over. Overigens hoeft dat niet van je beroep/functie af te hangen.
Vond zelf de nummers van plat. wel interessant: Van de 26.000 Nederlandse Platinum leden bereikten er dit jaar 296 de Platinum for Life status. Wereldwijd zijn 160.000 Platinum deelnemers. 160.000 is stuk meer dan je zou verwachten, meeste zullen dan wel Fransen zijn (?). Ook 296 P4L, Met 26k plat deelnemers komt dit uit op ongeveer 1.1% die P4L halen. Wel benieuwd of dit gaat veranderen met de langere initiële weg (580xp) naar Platinum. Ook wel interessant te zien dat de airline deze informatie vrij geeft, lijkt me concurrent gevoelige informatie. Wat zijn jullie gedachten hierover?