Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Nu de luchtvaart langzaam aan weer terug naar ‘normaal’ gaat pakt ook British Airways de service aan boord en op de grond aan. Zo komen er nieuwe plant-based gerecht beschikbaar en gaat tegelijkertijd de service aan boord weer zoveel mogelijk terug naar pre-covid. Daar blijft het overigens niet bij, BA heeft dit jaar namelijk nog heel wat in petto voor haar klanten.
BA Better World
Vorig jaar kondigde British Airways het programma genaamd ‘BA Better World’ aan. Met dit programma wil BA laten zien de klantervaring een flinke upgrade te geven. En hierbij moet een duurzame benadering centraal staan. De verbeteringen vinden zowel in de lucht als op de grond plaats en moeten de klantervaring dus op beide vlakken flink verbeteren.
Plant-based
Een van de recente initiatieven van BA is het aanbod van plant-based maaltijden. Denk bijvoorbeeld aan de nieuwe Vegan Burger. De maaltijden zijn overigens geen vervanging, maar juist een uitbreiding van het aanbod, aldus de Britse nationale carrier. In eerste instantie zullen ze worden geserveerd in de lounges op de luchthaven van Londen Heathrow (LHR), waarna ze ook te bestellen zullen zijn in de BA lounges in de Verenigde Staten.
Om het gebruik single-use plastics terug te dringen installeert BA watertappunten in de lounges. Er zullen geen plastic waterflesjes meer uitgegeven worden, zowel op de grond als in de lucht. Dat wil BA uiterlijk volgende maand volledig geïmplementeerd hebben.
Alhoewel British Airways steeds meer terug wil naar de service van voor de pandemie blijven er ook enkele zaken hetzelfde. Zo blijft het mogelijk om in de lounge vanuit je stoel via je eigen mobiele device een maaltijd te bestellen. Wel zo makkelijk!
Verbeterd Business Class aanbod
Vanaf maart dit jaar zal de maaltijdservice aan boord weer volledig op het niveau van pre-covid zijn. Reizigers in BA’s Europese Business Class, genaamd Club Europe, kunnen nieuwe verbeterde menu’s verwachten met meer keuze dan voorheen. Overigens laat BA weten ook voor de intercontinentale Business Class, genaamd Club World, met een verbeterd service-aanbod te komen. De verdere uitbreiding van het intercontinentale Club Suite Business Class product wordt ook nog genoemd, zonder verdere details.
Hier blijft het echter niet bij. Er komt namelijk ook een vernieuwd bagage volgsysteem. Hiermee wordt het mogelijk om je bagage via je telefoon te volgen. Verder zegt de Britse airline met een vernieuwd programma voor kinderen te komen dat nu bekend staat als ‘Skyflyers’.
Meer reizen
Al met al heeft British Airways dus heel wat in petto voor haar klanten. En dat zal nodig zijn ook als richting de zomer het aantal reizen weer toeneemt. Airlines zullen dan flink de concurrentie met elkaar aangaan. En dan wil je als airline er ‘klaar’ voor zijn. Reden te meer voor bijvoorbeeld KLM om haast te maken met het implementeren van de nieuwe Premium Comfort klasse. Ook Lufthansa en SWISS vernieuwen hun cabine. Tot slot vernieuwde Delta recentelijk de service aan boord met onder meer een nieuwe eco-friendly amenity kit. De tijd zal ons leren welke airline het beste voorbereid is.
Geef een reactie