Air France opnieuw in de prijzen voor goede service2 min leestijd

Air France crew aan het werk in de cabine (Bron: Air France)

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Deze week mocht Air France opnieuw de eerste prijs van de Customer Relations Awards in ontvangst nemen. De Franse nationale maatschappij scoort van alle onderzochte maatschappijen het hoogste op vijftien kenmerken die op drie manieren beoordeeld worden. Dat Air France weer in de prijzen valt is een mooie opsteker voor de airline.

Eerste prijs

Op 8 maart 2022 mocht Air France opnieuw de eerste prijs ontvangen tijdens de Customer Relations Awards®. De airline is het beste beoordeeld van alle bedrijven in de categorie Transport. Het is een knappe presentatie voor Air France, aangezien de airline deze prijs voor de zevende keer op rij krijgt.

De prijzen worden uitgereikt naar aanleiding van het onderzoek door BearingPoint en Kantar. Zo’n 4.000 respondenten kregen vragen voorgeschoteld over bedrijven in diverse categorieën. Per bedrijf zijn er vijftien kenmerken die op drie manieren beoordeeld worden. Zo komt niet alleen de kwaliteit van de uitvoering van bijvoorbeeld van de service aan bood, maar ook de mate van connectie en emotie die daarbij komt kijken. Ook de kwaliteit van de klantenservice speelt een belangrijke rol.

De nieuwe Airbus A220 van Air France (Foto: InsideFlyer – MdTurck)
De nieuwe Airbus A220 van Air France (Foto: InsideFlyer – MdTurck)

Pandemie

Het is overigens opvallend dat Air France ondanks de pandemie deze prijs krijgt. Er zijn namelijk verschillende airlines die meer uitblinkten in hun service tijdens de pandemie. Zo kregen Air France en KLM pas relatief laat onderscheidingen voor de coronamaatregelen.

Air France scoorde voornamelijk goed op de onderstaande punten:

  • Bevorderen van customer loyalty,
  • Reizigers op een positieve manier verrassen,
  • Reizigers een onvergetelijke ervaring bieden,
  • Persoonlijke benadering bieden.

Dit zorgt ervoor dat 93% van de respondenten aangeeft in de toekomst opnieuw voor Air France te zullen kiezen. Dat is flink hoger dan bij andere bedrijven in de Transport categorie. Zo’n 88% van de respondenten vindt dat Air France een voorbeeldfunctie heeft en die op een goede manier uitdraagt. Alhoewel Air France niet altijd bekend staat om de beste service aan boord zegt toch 89% van de ondervraagde klanten dat de crew het werk met plezier doet en een goede service biedt. Dat is zelfs 13 punten hoger dan gemiddeld.

Parijs-Charles de Gaulle

Bij de prijsuitreiking zijn helaas weinig details bekendgemaakt waarop de beoordeling is gebaseerd. Toch vierde de Franse nationale carrier de laatste tijd diverse verbeteringen door. Voor premium passagiers heeft Air France bijvoorbeeld de nieuwe lounge op Terminal 2F geopend. En inmiddels zijn de eerste gloednieuwe Airbus A220 toestellen in de dienstregeling opgenomen. Ook investeert de maatschappij in de service aan boord, onder meer met een comfort kit voor kinderen en een betere service voor First Class passagiers.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *