Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Na een prima trip met Air France op het Upper Deck in de A380 kwam ik aan in Los Angeles. Maar niet voor lang, de vlucht naar San Francisco vertrekt al binnen enkele uren. Na een hapje en drankje in de Delta Sky Club Lounge is het tijd om te boarden op de vlucht van Delta naar de eindbestemming. Dit artikel is een review over de vlucht met Delta Air Lines in haar Airbus A319 in Economy Class.
Los Angeles Airport (LAX)
De luchthaven van Los Angeles is erg groot en bestaat uit meerdere terminals. Deze terminals zijn met bussen met elkaar verbonden. Kom je aan van buiten de Verenigde Staten en vlieg je door op een binnenlandse vlucht met Delta, dan zul je eerst langs de grenscontrole moeten. Daarna haal je je bagage op en loop je naar een andere terminal. Daar check je je bagage weer in, ga je langs de security en moet je je keuze maken naar welke terminal je uiteindelijk gaat. Check dus goed waar je vlucht vertrekt, zelf had ik me daarop verkeken, waardoor ik uiteindelijk moest haasten om op tijd te zijn bij het inchecken.
Boarding
Doordat ik dus in de verkeerde terminal stond en later aankwam bij de juiste, was het boardingproces al begonnen. Zoals bij vele maatschappijen gaat dit op volgorde van een aantal eisen. Reizigers met kinderen, militairen, Business Class, etc. etc. Delta heeft wel 8 verschillende zones voor het boardingproces. Na het scannen van de boardingpas kon ik doorlopen naar het vliegtuig, waar inmiddels een flinke rij stond.
De A319 van Delta heeft praktische en ruimte bagagebakken. De bedoeling is dat je hierin je koffer of andere bagage staand plaatst. Hierdoor kan er meer bagage in de bakken, ideaal!
Na een prima boaringproces is het bijna tijd om te vertrekken. Elite Plus leden kunnen vooraf kiezen voor een stoel bij de nooduitgang of Comfort+ stoelen bij Delta. Zelf koos ik voor de stoelen bij de nooduitgang. Hier werd kort voor vertrek nog instructie gegeven over de noodprocedures.
Stoel
Delta heeft een duidelijk verschil in cabine. Voorin het toestel zit First Class, de Business Class van Delta Air Lines. Daarachter zit Delta Comfort+ en daarachter de normale Economy stoelen. Bij Comfort+ heb je wat meer beenruimte dan in Economy van Delta. Zelf zat ik dus bij de nooduitgang in deze Delta Airbus A319 in de Economy cabine. Hier heb je nog meer beenruimte, wat erg prettig is. Het toestel heeft allemaal moderne stoelen die comfortabel zitten.
Alle stoelen zijn voorzien van een ingebouwd Inflight Entertainment Systeem. Alle stoelen hebben wat recline, echter bij de nooduitgang niet, daarentegen heb je hier wel veel beenruimte. Het Inflight Entertainment Systeem bestaat uit veel content. Van lokale programmering tot internationaal bekende films. Tijdens de vlucht kun je ook gebruikmaken van WiFi.
Er zijn verschillende pakketten, maar ze hebben ook een gratis variant, daarover lees je hier meer. Gemakkelijk te gebruiken onder andere voor WhatsApp en Berichten. Neem zelf oortjes mee, anders moet je ze in het vliegtuig kopen. Ook zijn er wat tijdschriften.
Catering
De Airbus A319 wordt ingezet op kortere vluchten, zoals van Los Angeles (LAX) naar San Francisco (SFO). Een korte vlucht dus. Toch voorziet Delta Air Lines aan reizigers van een drankje en kleine snack. Op deze vlucht kun je kiezen uit verschillende dranken, warm en koud. Ook is er keuze uit verschillende snacks. Koekjes, kaaschips en mueslirepen. Prima keuze voor zo’n korte vlucht. Je kunt ook aangeven dat je graag twee drankjes lust, bijvoorbeeld water en koffie. Het cabinepersoneel is erg vriendelijk en maakt ook met de reizigers zo nu en dan een praatje of biedt wat extra’s te snacken aan.
Op langere vluchten zijn er andere mogelijkheden, dat kun je hier zien op de menukaart. Echter op deze korte vlucht dus enkel wat te drinken en een snack. Maar prima voor een vlucht van nog net geen uur.
Arriveren
Net voor de landing wordt de cabine in gereedheid gebracht om te landen. Afval wordt opgehaald en alles netjes opgeborgen. Er wordt nog wat verteld over de aansluitende vluchten. Bij aankomst bedankt het cabinepersoneel de reizigers, waarna je de terminal inloopt van San Francisco. Hier moet je nog flink wandelen om uiteindelijk bij de bagagehal uit te komen.
Artikelenreeks
Meer weten over San Francisco, Yosemite National Park of omgeving? Check dan ook de andere artikelen. Hieronder tref je enkele reviews over de verschillende hotels, lounges of vluchten. Ook kun je meer lezen over de do’s en dont’s in Yosemite National Park, San Fransisco en Silicon Valley.
- Tripintroductie San Francisco & Yosemite National Park
- Review Air France A380 Economy Upper Deck
- Review Air France Salon Lounge Terminal 2E Hall M
- Silicon Valley in één dag.
- Review Delta Air Lines A319 Economy
- De Schoonheid van Yosemite National Park
- Review Delta Sky Lounge Terminal 3 Los Angeles
- Review Holiday Inn & Suites Santa Cruz & tips Santa Cruz
- Delta Sky Lounges Terminal 1 San Francisco (Review)
- Pullman San Francisco Bay (Review)
- Best Western Red Coach Inn (Review)
- Delta Sky Lounge Concourse T Atlanta – Domestic Terminal (Review)
- Bestemmingstips San Francisco
- Delta Sky Lounge Concourse F – Mezzanine Level (Review)
- Delta Sky Lounge Concourse E – Nabij Gate E15 (Review)
- Review Delta Comfort+ Boeing 767-400 Atlanta – Düsseldorf
Foto’s MdTurck
J. De Vries zegt
De laatste keer dat ik van LA naar SFO vloog duurde de vlucht 45 minuten en het na aankomst wachten op de bagage 60 minuten