Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Korean Air stopt met het verkopen van de first class cabine op 27 internationale routes. Dit gaat in per 1 juni 2019. Door het stoppen met de first class cabine op deze bestemmingen, blijven er nog maar 35 routes over waarbij er wel een first class cabine is. Op de andere 76 van de 111 routes kun je alleen in economy of business class reizen. Eerder maakte ook Asiana bekend het first class aanbod te wijzigen.
Korean Air stopt met First Class
Voor een aantal bestemmingen zoals Taipei en Hong Kong blijft de cabine dus bestaan, samen met een aantal long haul routes. Het bijzondere aan deze luchtvaartmaatschappij is dat de first class cabine op de A330 en B787 toestellen nagenoeg gelijk is aan de business class. Er zitten een aantal minimale verschillen in zoals een iets grotere tv en beenruimte, samen met een andere catering en lounge toegang. Door het stoppen van deze first class kan de maatschappij dus geld besparen, gezien de cabines toch nagenoeg gelijk zijn. Hierdoor kan ook de service gelijkgetrokken worden met business class.
De B777, B747 en A380 toestellen hebben wel een aparte first class, die wel veel afwijkt van de business class. Het is op dit moment niet duidelijk of je deze stoelen kunt kiezen als je business class boekt, gezien het aantal stoelen wel gelijk blijft. Mocht dit het geval zijn, dan kan het een hele goede deal zijn. Voor de prijs van een business class ticket, reis je dan in een first class stoel. Hieronder een aantal afbeeldingen van de verschillende first class stoelen bij Korean Air.
First class naar Europa
Mocht je willen reizen van Europa of Noord-Amerika richting Seoul met Korean Air in first class? Dan hoef je je voorlopig geen zorgen te maken. Voor die routes blijft de first class voorlopig nog beschikbaar, maar het kan natuurlijk zijn dat ze hier op termijn ook mee gaan stoppen.
Korean Air geeft in het onderstaande statement aan dat ze de twee klasse configuratie gebruiken voor bestemmingen met een lage vraag aan first class. Daarnaast zullen zij de overlast voor first class passagiers die al een boeking hebben beperken en blijven ze dezelfde service bieden voor Prestige class passagiers (business class).
We decided to apply two class seat options for flights to tourism destinations where there was low demand for first class. We will do our best to minimize the inconvenience of first-class passengers and maintain quality service for Prestige class passengers
Een review in de B777 business class kun je hier vinden op InsideFlyer. Ben je benieuwd naar de economy class aan boord van deze Koreaanse luchtvaartmaatschappij, dan kun je in dit artikel terecht.
Afbeeldingen ©Korean Air. H/T OMAAT
Geef een reactie