Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Voor mijn 1e bezoek aan Jakarta ooit was ik op zoek naar een passend hotel. Het viel me gelijk op dat er ruime keuze is binnen het top segment, maar welk hotel zou ik kiezen? Mijn oog viel al snel op het Keraton at The Plaza Jakarta hotel van Starwood’s A Luxury Collection. Gelijk gelinked aan een grote shopping mall en gewaardeerd als 1 van de beste hotels in de hele stad had ik vanaf het begin al het gevoel dat The Keraton en ik heel snel goede vrienden zouden kunnen worden.
Aankomst en check-in
Na aankomst ik Jakarta ging ik door de immigratie en tot mijn verbazing stond er iemand van het hotel op mij te wachten. Het hotel had namelijk pro actief een transfer voor mij georganiseerd naar het hotel – ze hadden in de pre arrival email om mijn vluchtgegevens gevraagd en dachten dat ik wel onder de indruk zou zijn als ze een complimentary transfer zouden regelen. En het was niet zomaar een taxi, maar het was een hele mooie Mercedes die voor me klaar stond, inclusief onboard wifi, zodat ik tijdens de rit van ongeveer een uurtje gelijk kon doorwerken!
Bij aankomst in het hotel stond er een heel leger aan mensen klaar om me te begroeten. Nog steeds weet ik niet helemaal wie er allemaal stond maar denk aan de head butler, director of rooms en ook de marcom director was aanwezig. Ook mijn persoonlijke butler stond erbij om me gelijk mee te nemen naar mijn kamer want het hotel doet aan in-room check-in en check-out!
Kamer
De kamer was huge! Gewoon super groot met 1 van de grootste badkamers die ik tot nu toe ooit heb gehad! Ik denk dat normale hotels hier wel 3 kamers van hadden gemaakt maar in het Keraton is alles een beetje over the top (op een positieve manier!)
Kenneth was mijn butler en hij nam uitgebreid de tijd om me alles in de kamer te laten zien en me van alles over de kamer te vertellen. Een zeer unieke feature is dat het Keraton voor alle gasten businesscards en stationary laat maken. Ook was er een bose entertainment systeem, een super groot en comfortable bed en verder alles om mijn verblijf zo aangenaam mogelijk te maken – denk aan een groot bureau en een living area.
Om nog een keer terug te komen op de badkamer:
Faciliteiten
Het hotel heeft een restaurant genaamd Bengawan waar ze naast locale en internationale ook Mexicaanse specialiteiten serveren en om er voor te zorgen dat het ook authentiek is hebben ze dan ook een chef uit Mexico in dienst. Het is ook hier waar het ontbijt in de ochtend word geserveerd.
Het hotel heeft ook een spa, een gym van redelijk formaat en een zwembad, om na een werkdag of een dag shoppen af te koelen. Het zwembad is niet al te groot maar tijdens mijn 3 dagen heb ik ook maar 1x gezien dat iemand er gebruik van heeft gemaakt dus het is ook niet echt nodig om een mega pool te hebben.
Service
Alles is persoonlijk en daardoor helemaal gecustomized aan jouw wensen. Niets is hier standaard en het antwoord op al je vragen is altijd: ja! De interactie met iedereen gedurende mijn verblijf was altijd erg vriendelijk en persoonlijk. Ik had echt de indruk dat de staff erg trots was om te werken voor dit hotel. Om de service nog persoonlijker te maken krijg je van iedereen het whatsapp nummer of blackberry pin. Want de GM is van mening dat je pas echt een luxe hotel bent wanneer je direct contact kunt leggen met het senior management!
Conclusie
Ik heb een top verblijf gehad in dit top hotel! Persoonlijke luxe ten top en daarnaast een super grote kamer. Mijn verblijf in Jakarta kon niet beter en het hotel voldeed aan al mijn verwachtingen en heeft mijn loyalty gewonnen! Een volgende keer in Jakarta zal ik zeker weer in dit hotel verblijven.
Kevin van Dun zegt
“Een zeer unieke feature is dat het Keraton voor alle gasten businesscards en stationary laat maken.”.
Wow dat is wel erg cool! Ongebruikte heb je natuurlijk wel meegenomen?
“Om de service nog persoonlijker te maken krijg je van iedereen het whatsapp nummer of blackberry pin”. Ddat past natuurlijk helemaal in de demands van de gemiddelde upscale gast. Heb je hier ook gebruik van gemaakt?
Het toilet vind ik wel een beetje vreemd, met alleen maar glas als muren en duur. Je zou er bijna pleinvrees van krijgen! En lijkt me ook niet al te prettig als je niet alleen reist.
Mike zegt
haha ja ik heb ze meegenomen.. al weet ik nu niet zo goed wat ik er mee moet doen.
Ik heb de GM een bedankje gestuurd per app! Erg leuk zoiets