Upgraden

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door JRV1506, 27 apr 2022.

  1. JRV1506

    JRV1506 Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dag allemaal,

    Aanstaande zaterdag 30 april a.s vlieg ik naar de Verenigde Staten (NYC). Het is een last minute trip die ik kort geleden heb geboekt. Gezien de extreme prijzen voor BC (10000+ voor twee personen retour) heb ik economy geboekt. Toch zou ik graag willen upgraden, natuurlijk niet voor bovenstaand bedrag

    Ik heb dit nog nooit gedaan, maar wel veel over gehoord en gelezen. Normaal boek in BC vrij vroeg waardoor de prijzen nog te overzien zijn. Hoe kan ik dit het beste aanpakken:

    - Wachten tot het inchecken op Schiphol en last minute bij de balie upgraden? Ben enkel bang dat dan alle stoelen dan al weg zijn. Tot nu toe zijn er nog 3 stoelen over in BC.
    - Ik ben zelf flying Blue Gold, dus dacht eraan morgen de lijn te bellen en te vragen om een upgrade. Iemand daar ervaring mee? Kosten?
    - Wachten tot vrijdag, dan kan ik online in checken en kijken of ik dan een BC stoel in aanvinken? Heb geboekt via KLM, maar vlieg via Delta. KLM zegt dat online inchecken via hen kan, maar ben bang dat stoelen enkel via Delta verlopen.

    Zou fijn zijn als iemand mij kan adviseren.
     
  2. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Welkom op het forum.

    Ik vrees je pech gaat hebben komende zaterdag (30 april), want op alle drie de Delta-vluchten vanaf AMS is er geen availability meer in J. Ook de KL 641 en 643 zitten ramvol, maar hier zijn nog wel drie BC-stoelen beschikbaar.

    Verder ligt de mogelijkheid om te upgraden bij Delta o.a. aan onder welke tariefcode je geboekt hebt. 'Light' fares zijn bijvoorbeeld niet upgradeable. Ook is het zo dat bij Delta hun eigen elites voorrang hebben bij ('gratis' of betaalde) upgrades.

    Als er op KLM-vluchten stoelen beschikbaar zijn komen ze vaak wel bij de (online) check-in open te staan, maar op AMS-JFK zijn de tarieven vaak belachelijk hoog (€1500 per persoon).
     
  3. JRV1506

    JRV1506 Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dank je wel voor het snelle antwoord.
    Dat vond ik ook al vreemd, maar in de delta app staan reeds wel 3 stoelen op de upgrade/stand-by list. Ik heb geboekt via klm, lijkt mij dat hun voorwaarden qua upgrade van kracht zijn, ook omdat ik via hen heb geboekt en kan inchecken ook.

    ik was zelf inderdaad ook al een beetje bang voor de hoge tarieven. Denk je dat de stoelen van delta ook beschikbaar komen bij het inchecken via klm app..
     
  4. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Als het goed is kan KLM je niet meer op de DoD upgraden en alleen met een Global upgrade certificate op de DoD of verder van te voren bijbetalen kom je in Delta One.
    De upgrade/stand-bye list zijn basic economy pax, mensen met een GUC of pax die bij een airline werken en meewillen.
     
    beuse242, Amsterdam en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina