Transfervisum Shanghai

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Friso89, 20 sep 2017.

  1. Friso89

    Friso89 Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Beste members,

    Ik ben van plan om een paar dagen naar een vriend in Shanghai te gaan en daarbij wil ik gebruik gaan maken van het transfervisum, waardoor ik in principe gratis China in kan. Nu werkt het visum zo, dat je na maximaal 144 uur weer het land verlaten moet hebben en dat je niet retour mag vliegen naar waar je vandaan kwam. Nu kom ik op internet (en ook op InsideFlyer) alleen maar de meest 'logische' constructies tegen, door bijvoorbeeld door te vliegen naar Hong Kong en dan weer terug naar huis te gaan. Echter, die tijd heb ik niet en ik zou liever een route als AMS-PVG-BRU of bijvoorbeeld DUS-PVG-AMS doen.

    De grote hamvraag is nu, is zo'n route wél geoorloofd door de autoriteiten? In principe vlieg ik namelijk wel 'door' naar een derde land. Ik hoor graag jullie ervaringen en tips!

    Groet,

    Friso
     
  2. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Je geeft zelf het antwoord al lijkt me. Derde land is derde land, of dat nou Tokyo is of Düsseldorf.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  3. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    De vraag is of dit gezien wordt als een transfer of dat het wordt uitgelegd met PVG als eindbestemming met een open-jaw terugreis, en daar moeilijk over doen.
     
  4. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Ik betwijfel of de gemiddelde beambte daar überhaupt weet waar veel plaatsen liggen. Anyway, "[...] which shows that their first destination (including stopovers) outside China is a third country [...]" zegt genoeg lijkt mij.
     
  5. Friso89

    Friso89 Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor jullie antwoorden. Het wordt gewoon de proef op de som nemen dus! Mocht de reis doorgaan, dan zal ik hier mijn ervaring rapporteren ;)

    Groet,

    Friso
     
  6. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    2 losse tickets is geen probleem toch? Retour PVG en retour PVG-HKG of TPE.
     
  7. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Correct. Twee losse tickets volstaat.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  8. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Toevallig sprak ik gisteren een vriendin van me die een open jaw KUL-PVG-SIN had gedaan met een 72 uur transfer visa, dus moet lukken.
     
  9. kprr

    kprr Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    13
    Ik heb zelf een keer CGK - (met overstap op KUL) - PEK - (met overstap op GYD) - IKA gedaan met twee losse tickets. Dit was geen enkel probleem.

    En een vlucht Nederland - Shanghai - Duitsland zou ook geen probleem moeten zijn. Misschien kan je ook kijken of je de heen- of terugvlucht via CDG kan doen zodat je een normaal retourtje van KLM (en AirFrance) hebt. Zorg in ieder geval dat je alles (tickets en hotelboekingen) print van te voren.

    (Er was overigens wel een probleem bij mij toen ik wilde inchecken op PEK omdat ik voor zowel Azerbaijan(GYD) als Iran(IKA) geen visum in mijn paspoort had, maar gelukkig kon ik ze met veel moeite overtuigen dat je bij dat laatste een visa on arrival kon krijgen)
     

Deel Deze Pagina