Hi allen, Ik sta op het punt om voor 6 pax tickets te boeken naar JFK, maar zie dat het verschil tussen Light en Standard zo'n 600 euro is. Reizen met ruimbagage doen we sowieso niet, dus zouden we alleen meerwaarde hebben aan de stoelkeuze die je hebt bij Standard. Is het echter niet zo dat je, indien je Light boekt, je alsnog - tegen betaling - je stoelen kunt kiezen? Ik kan hier op de website van KLM verder niets over terugvinden.
Bij de check in gratis, maar de keuze van de stoelen van mensen met een light tarief en die het niet vooraf gedaan hebben kan, zeker bij longhaul beperkt zijn, omdat mensen op de feeder vluchten al een eerder moment hebben om in te checken. Waar je met vertrek vanaf Amsterdam 30 (24 uur naar de VS) hebt, kan je bij de feeder vlucht dus 30 (of 24) uur voor vertrek van de eerste vlucht al inchecken waardoor je meer mogelijkheden hebt. Tevens heb ik het idee, dat zie ik bij mijn vader, dat de stoelkeuze sowieso beperkter is, want ik check in op het moment dat het kan voor de beste man en er valt nauwelijks nog wat te kiezen, terwijl als ik zelf op een vlucht incheck altijd een ruime keuze aan stoelen zou hebben.