Schedule change / Annulering Qatar Airways

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door kevinvdwal, 10 jan 2017.

  1. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Ik heb een vraag betreffende een gewijzigd vluchtschema bij Qatar Airways.

    Wij zouden vertrekken vanaf ALG naar FOC met de mooie business fare van vorig jaar. Nu is het zo dat ze het schema aangepast hebben en wij met onze vlucht vanuit Europa te laat aankomen voor vertrek van de vlucht. Ze hebben namelijk een vlucht per dag geschrapt waardoor wij niet om 23:00 vertrekken maar om 15:15. Inbound vanuit Europa is om 15:20, normaal een forse overstaptijd maar toch is het ze gelukt om dit niet te halen.

    Ik heb nu meerdere agents gesproken om mijn boeking aan te passen en te routen op andere carriers omdat ze pas de volgende dag weer vliegen. Nu hebben de eerste twee aangeven dat het rerouten geen probleem was en dat ik wel naar opties mocht zoeken, ze kwamen toen zelf ook nog met oplossingen. Nu bel ik vandaag omdat ik een optie gevonden heb en beweert de agent dat ik niet via CDG mag routen omdat het dan buiten de 5000 miles valt naar HKG. Ik vind het maar een vaag verhaal. De tweede had het erover dat ik mocht kiezen voor een andere vertrekpunt binnen 500 miles, maar ik vertrek gewoon vanaf mijn beginpunt (de tweede agent kwam zelf ook nog met een optie via Parijs), deze 3e agent wilde gewoon niet verder kijken o.i.d. (Misschien in de war met de miles?) Daarnaast weet ik niet of mijn gesprekken gelogd worden?

    Weet iemand daarnaast de airlines waarop QR omboekt? Standaard OW natuurlijk, maar misschien daarnaast ook nog? De beschikbaarheid na onze aankomst is echt slecht. Ik heb eigenlijk geen zin om daar een nacht te verblijven voor de volgende vlucht.

    Heeft iemand tips hoe ik dit kan aanpakken? Is het misschien ook mogelijk om mijn heil aan de balie in Schiphol te zoeken (als die er is)? Kunnen die omboeken in zo'n geval of is het echt afhankelijk van het callcenter? Dan kan ik mij misschien ook beter uiten aangezien die agent ook niet altijd even goed Engels spreken, daarnaast elk gesprek duurt ook elke keer minstens 45 minuten omdat ze het elke keer weer moeten uitzoeken.

    Ik hoor het graag! Thnx.
     

Deel Deze Pagina