Rechten bij omgeboekte KLM vlucht na cancellation

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Loccie, 15 jul 2023.

Tags:
  1. Loccie

    Loccie Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Een maand geleden kreeg ik op de KLM website/app de keuze om mijn vlucht van AMS naar BKK via CDG aan te passen vanwege een geannuleerde leg. Over een periode van 5 dagen kon ik alternatieve vluchten kiezen. Een van die vluchten betrof een vlucht van AMS naar CDG via JFK. Een bijzonder alternatief, maar mijn zoon leuk het leuk om een korte overstap te doen in JFK (en Manhattan) en vervolgens door te vliegen. Na de online bevestiging kreeg ik een bevestigingsmail van de nieuwe vluchten (geen aangepaste eticket ontvangen). De oorspronkelijke vlucht van AMS naar CDG is op mijn app inmiddels geannuleerd. Omdat ik een iets langere overstap op JFK wilde heb ik via Whatsapp contact opgenomen en hebben ze ons op een vlucht eerder gezet. De volgende dag gaf degene die achter de Whatsapp zat dat ticketing van KLM de hele vlucht naar CDG via JFK niet accepteert. Ik was hier nogal verbaasd over omdat ze mij optie hebben aangeboden. De vluchten staan inmiddels een maand in mijn app en een andere agent van KLM gaf aan dat er niets aan de hand is, ondanks dat ik geen aangepaste ticket heb. Denken jullie dat dit goed gaat, of moet ik mij zorgen maken? Ik heb online wat onderzoek gedaan en lees her en der dat een vlucht die je in je app ziet een gereserveerde vlucht is en niet noodzakelijk een getickete vlucht.
     
  2. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Ik probeer je bericht te begrijpen. Hoe kan een vlucht naar Bangkok (BKK) vanuit AMS via CDG (parijs) omgezet worden naar een vlucht via JFK (New York). :rolleyes:
    Lijkt me sowieso niet echt een handige en lijkt me zeker problemen op te leveren ja. Wordt wel een wereldreis zo.
     
  3. Loccie

    Loccie Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ja, dat vond ik ook bijzonder. Maar KLM bood het gewoon als optie aan. We hebben J geboekt en leek me dus ook leuk om de nieuwe Air France Business Class in de 77W uit te proberen. Blijft dus wel een lange reis, maar beter te doen dus.
     
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    :eek: ok ik dacht eerder dat je de afkortingen door elkaar had gegooid. Maar begrijp ik nu goed dat er voor de leg AMS - CDG een alternatief geboden was via JFK? En dan door naar BKK?
    Ik zou me zeker zorgen maken want kan me niet voorstellen dat dit aangeboden is. Indien wel dan is het vast een fout.
    Begrijp het sowieso niet dat je dit kiest. Dat is bijna halve wereld rondvliegen op weg naar BKK :D
     
  5. Loccie

    Loccie Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ja, is dus idd. AMS - JFK - CDG - BKK. Alles staat gewoon in de KLM app. Kan stoelen en maaltijden gewoon kiezen en aanpassen. Ik wacht het wel ff af totdat ik online kan inchecken.
     
  6. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    :eek: mjah ik zou zeker wachten tot inchecken.
     
    Loccie vindt dit leuk.
  7. FlyDaan

    FlyDaan Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    pas als je een nieuw eticket krijgt, kun je de segmenten vliegen. ook al staat er een boeking in je app, zolang de reis niet geprint is, kun je niet inchecken en vliegen. vraag dus om het eticket
     
    Loccie vindt dit leuk.
  8. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    Ga eens naar de website van Saudia --> Manage my Booking
    Hier kun je meer details zien dan op de website van KLM.
    Ik ben erg benieuwd hoe dit zal aflopen :)
     
    Loccie vindt dit leuk.
  9. Loccie

    Loccie Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Goede vlieg8877! Daar staat in het E-ticket wel alle legs! AMS - JFK - CDG - BKK. Staat ook confirmed bij.
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2023
  10. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    Als het in het eticket staat lijkt alles in orde!
    Alleen losse reserveringen zonder ticket zijn niet voldoende om te vliegen.
    Wanneer reis je? Ik zou in ieder geval zo vroeg mogelijk online inchecken. Mochten er dan problemen zijn heb je nog tijd om het op te lossen met de klantenservice.
     
    Loccie vindt dit leuk.
  11. Loccie

    Loccie Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Blijft wel een beetje vaag en verwarrend. Onder het kopje E-ticket staat dat het een e-ticket receipt is. Ik vlieg vrijdagmiddag, dus donderdagmiddag weet ik meer.
     
  12. Loccie

    Loccie Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Update: het is een zooitje! Kon vanochtend niet inchecken en heb vervolgens contact opgenomen met KLM. Ze gaven aan dat leg AMS - JFK - CDG niet mogelijk is. In de tussentijd hebben ze mijn oorspronkelijke vlucht van AMS naar CDG wel geannuleerd. Beetje vreemd dat ze zeggen dat ze de ene vlucht niet kunnen nakomen en de andere wel alvast annuleren. Omdat we morgen en overmorgen zouden gaan vliegen zijn de opties heel dun en KLM wil nauwelijks tegemoet komen. Contact Center is niet heel er meegaand. Hebben jullie nog tips?
     
  13. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    Wat vervelend!
    Strikt juridisch denk ik dat je weinig kans van slagen hebt. Een rechter zal AMS-CDG via JFK geen redelijk alternatief vinden.

    Ik zou de omboeking AMS-CDG "tandenknarsend" accepteren en vooral genieten van de vakantie in Thailand.
    Bij thuiskomst een klacht indienen dat je wel de andere route online kon kiezen en dat deze zonder enige vorm van communicatie ongeldig werd verklaard. Wellicht krijg je wat mijlen als compensatie.
     
  14. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Waarom verbaasd mij dit niet? Misschien beter gelijk regelen volgende keer. Vooral als mensen aangeven dat het er niet uitziet als iets dat gaat lukken.
    have fun in Thailand!
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina