Punten overboeken naar SUMA van Air Europa

Discussie in 'SkyTeam' gestart door TravelingLobo, 20 aug 2024.

  1. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Hoi,

    Heeft iemand ervaring met het overboeken van punten naar SUMA van Air Europa??

    Het is een lastig verhaal want Air Europa staat gemeld als partner van Flying Blue op de site van AmEX. Ik heb met iemand gechat en die zegt dat ze mijn punten kan overboeken naar mijn flying blue account. Vervolgens heb ik gesproken met iemand van Air Europa en die zeggen dat ik niet een ticket kan kopen met flying blue miles, dat het enkel kan met SUMA miles. Ik zie geen manier om SUMA miles te krijgen.

    Ik heb met AmEX Spanje gesproken en daar kunnen ze gewoon membership points overboeken naar SUMA met ratio 1 op 1.

    Dus, weet iemand een manier om dit voor elkaar te krijgen?? Air Europa is partner van AmEX in Spanje en hier in NL vallen ze onder Flying Blue partner.

    Ik ga verder Googlen.....

    Alvast bedankt voor het meedenken.
     
  2. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.621
    Leuk Bevonden:
    2.456
    Trofeepunten:
    583
    Als ik je verhaal zo lees wil je vanaf je Nederlandse AMEX punten overboeken naar Suma (Air Europa). Dat gaat niet want Air Europa is geen partner van AMEX NL.

    Wat je wel kan doen is punten overboeken naar Flying Blue (Air France/KLM) en hier een vlucht boeken met Air Europa.
     
  3. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Dat is inderdaad wat ik wil doen.

    Ik heb nog gebeld met Flying Blue en die zeiden hetzelfde als wat jij zegt.
    Echter is dit helemaal niet rendabel om te doen.
    Ik moet naar klm.nl en daar vluchten zoeken en kijken of er vluchten tussenzitten die uitgevoerd worden door UX (Air Europa). Praktijk leert dat je dan zit met 2 vluchten. Eerst KLM en dan Air Europa en voor 1 volwassen en 2 kids kwam ik uit op 105.000 punten + 290 euro.

    Ik heb een alternatief gevonden via Iberia.
    Iberia Plus is wel partner van AmEX NL en daar kan ik wel de punten naar overboeken. Dan kom ik op zo'n 50.000 punten + 300 euro. Kost me dus minder minder voor hetzelfde bedrag.

    Bedankt voor je reactie.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina