Nou het inwerk schema is bekend en ik krijg het meteen flink voor de kiezen
18-23 augustus - USA Jackson
2-6 september - Turkije
17-19 september - Israël
23-27 september - Azië (zuid-Korea + Singapore
7-11 oktober - Egypte + Libanon
14-17 oktober - Dubai
4-7 november - Kaapstad zuid Afrika
Nu mijn vraagjes nog aan de ervaren reizigers:
- is een 2e paspoort handig als ik straks usa en Israël stempels heb staan met het oog op reizen naar Libanon/Irak/saudi? Heb daar wel eens iets over gehoord en wil liever niet uren bij de douane aldaar staan
- zag mooie vluchten met Kenya airways bijvoorbeeld voor cape town, deze zijn deels uitgevoerd door kulula. Heb ik dan nog steeds recht op de Miles/XP?
- is het slim om een premium IF af te nemen met het oog op de FB gold challenge? 90XP lijkt me geen enkel probleem met dit schema, maar doordat alles boven de 4 uur standaard in business class moet heb ik volgens mij standaard toegang tot alle priority diensten.
- ik heb de amex platinum besteld, leek mij de juiste keuze. Ik kan helaas nog niet inloggen, ben benieuwd wat een reward reis in amex punten zou kosten (bijvoorbeeld ams-JFK in business) en of het misschien verstandiger is om de punten om te zetten naar FB Miles (12.500 amex points = €50 value dus 0,004 dramatisch).
FB Miles lijken me waardevoller bijvoorbeeld met promo deals kom je richting 0,025 per mile als het een beetje meezit. Ook iemand bekend met conversie ratio? 1 amex point = ?? Miles?
Flinke lap tekst weer ik hoop dat ik weer wat meer wegwijs kom
Klik om te vergroten...