We zagen de MPM al een paar keer voorbij komen in de Master Thread: Hulp met award tickets boeken hier kan je terecht met eventueel andere vragen over de Maximum Permitted Mileage. Mijn eerste vraag is: als je een flinke mileage run samen stelt op ITA en je slaagt erin om die op een OTA geprijsd te krijgen, dan overtreedt je nergens de MPM regels als je een ticket krijgt? Indien je de MPM overschrijdt, houdt ITA of de OTA hier dan rekening mee? En ik vermoed dat de snelste manier op de MPM te achterhalen is door het op te zoeken in Expertflyer?
Is het niet zo dat als je de MPM overschrijdt bij ITA of een OTA dat dat automatisch in de prijs wordt doorberekend?
Goh.. haha. Ik beantwoord je vraag met een vraag. Wellicht dat iemand het antwoord heeft of dat mijn vraag het antwoord is
Volgens mij gaat ITA bij het overschrijden van de MPM over naar ofwel ruimere fare rules (met dus een hoger tarief), of hij knipt het op in twee fare's, waarbij er feitelijk geen sprake meer is van een transfer/stopover, maar van twee tickets. Maar eigenlijk ben ik de volgende in de rij die het niet helemaal zeker weet.
OTA's/ITA/GDS houdt inderdaad rekening met de MPM. Als deze overschreden wordt op een Mileage tarief dan zal er 5%, 10%, 15%, 20% of 25% aan de basefare toegevoegd worden (EMS/Excess Mileage Surcharge). In ITA kun je dit ook zelf zien aan de vermelding 5M, 10M, 15M, 20M of 25M in de tariefopbouw onderaan. Leukste die ik tot nu toe heb kunnen vliegen door de MPM te "misbruiken" LUX-LHR-YYZ-MIA-NYC, zat op 3 miles van de MPM+25%, en basefare was slechts 25 euro, dus er kwam slechts 7 euro aan excess mileage surcharge bij