BlueBiz

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door high_class, 6 nov 2014.

  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Best interessant programma. Het viel me alleen op dat het niet voor alle deelnemende maatschappijen gelijk is...

    U spaart Blue Credits bij tickets uitgegeven op:
    KLM document (074) met KL, AF, DL, AZ, A5, KQ, vluchtnummers.
    Uitgevoerd door KLM, AIR FRANCE, Delta Air Lines, Alitalia, HOP!, Kenya Airways, Alaska Airlines.

    Air France document (057) met AF, KL, DL, AZ, A5, KQ vluchtnummers.
    Uitgevoerd door KLM, Air France, Delta Air Lines, Alitalia, HOP!, Alaska Airlines,
    Kenya Airways.

    Delta document (006) met DL, KL, AF, AZ vluchtnummers.
    Uitgevoerd door KLM, AIR FRANCE, Delta Air Lines, Alitalia, Aeroflot, Aeromexico, Alaska Airlines, ASA, Chatauqua Airlines, China Airlines, China Southern, Comair, CSA, GOL, Korean Air, Pinnacle Airline, Royal Air Maroc, Shuttle America, Skywest Airlines.

    Alitalia document (055) met AZ, KL, AF, DL vluchtnummers.
    Uitgevoerd door KLM, AIR FRANCE, Delta Air Lines, Alitalia, Hop!, Aeroflot, Aeromexico, Air Baltic, China Airlines, Darwin Airlines, Air Europe, Air One, Bulgarian Airways, Cyprus Airways, China Eastern Airlines, JAT, Korean Air, Luxair, Middle East Airlines, Montenegro Airlines, Saudia, TAP, Tarom, Vietnam Airlines, Carpatair, Air Corsica.

    bron: https://www.klm.com/travel/nl_nl/business/jsme/earning/incentive_scheme/index.htm

    Als je met aeroflot gaat vliegen is het dan handiger om via alitalia of delta te boeken of begrijp ik het verkeerd?
     
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik had zojuist een telefoniste van BlueBiz aan de telefoon, over een vraag die ik had over een geboekte vlucht, AMS-CDG-BKK-CDG-AMS. Ik vroeg mij af hoeveel BlueBiz credits ik hier mee zou verdienen, aangezien de twee boekingsklasses op de terugweg verschillend zijn. Ze vertelde mij dat op een dergelijke reis de intercontinentale vluchten worden gebruikt ter berekening van het aantal BlueBiz credits.
    Maar goed, de dame vertelde mij dat je per enkele reis de helft van het aantal genoemde BlueBiz credits in de tabel verdient. Echter, ik heb eerder dit jaar AMS-CDG-VGO v.v. gevlogen in Q-klasse, en dit heeft mij in totaal 12 BlueBiz credits opgeleverd. Is het nu zo dat bij een intra-Europese reis alle segmenten apart BlueBiz credits opleveren, of alleen de reis van begin- tot eindbestemming?
     
  3. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Helaas van begin naar eind. No matter what flights.
     
  4. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Maar dan is het aantal BlueBiz credits wat staat vermeld in de tabel wél voor een enkele reis? Of ik ben gematst:p
    AMS-CDG-VGO in Q heeft mij 6 credits opgeleverd, op de terugweg zelfde verhaal, terwijl er 6 credits staan vermeld in de tabel, en dit dus het totaal aantal had moeten zijn, am I right?
     
  5. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Het overzicht vermeld volgens mij inderdaad per enkele reis. Ik claim ze altijd per enkele reis. Maar zoals je waarschijnlijk al door had is het IQ van de bluebiz medewerkers vergelijkbaar met het vriespunt. Nog geen enkele boeking is direct goed gegaan bij mij.
     
  6. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Dan staat het dus verkeerd op de website:p En klopt, de mevrouw aan de telefoon was een goedkope kracht denk ik:rolleyes:
    Ik heb voor AMS-CDG-VGO v.v. drie keer een retroclaim ingediend, voordat deze in m'n account verscheen. Lijkt wel alsof de IT afdeling van BlueBiz wordt gerund door AZ?!;)
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2015
  7. Maan

    Maan Guest

    WAAR KAN IK DE KLM METRO PAKKEN??!?!?!?!?!!
     
  8. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Of ik begrijp je niet óf ik heb geen weet van het feit dat er een KLM metro bestaat;)
     
  9. Maan

    Maan Guest

    Ja hallo, jij doet aan metroclaimen..
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  10. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    My bad:p Misschien breng ik de KLM nu wel op ideeen:D
     
  11. TXL-ler

    TXL-ler Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Weet iemand of het problemen kan geven als ik het Bluebiz nummer van een vriend (zzp-er) voor mijn privé boeking gebruik? Enige controle hierop vanuit KLM?
     
  12. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Dat is geen enkel probleem! Kan je gewoon doen.
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2016
    Flying doc en TXL-ler vinden dit leuk.
  13. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Ik heb mij vorige maand aangemeld voor Bluebiz. Nu kan je tot 6 maanden terug vluchten retroclaimen. Ik heb een aantal vluchten ingevuld, maar heeft iemand enig idee wanneer dit verwerkt wordt?
     
  14. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    336
    Trofeepunten:
    63
    Normale punten krijg je na 6-8 weken na je vlucht

    Met retroclaimen heb ik geen ervaring, maar misschien is die periode van 6-8 weken een handvat voor je vanaf het moment dat je de vluchten hebt ingevuld. Pin me hier niet op vast
     
    Maarten_22 vindt dit leuk.
  15. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Van de week een mailing gekregen over Bluebiz met daarin een opsomming van de voordelen... met een Bluebiz nummer in je boeking kun je binnen Europa nog steeds een koffer gratis inchecken, maar je kan ook bij OLCI gratis Economy Comfort boeken bij een Europese vlucht. Zie het hele overzicht hier http://www.bluebiz.com/nl/Voordelen/
     
  16. Kasel

    Kasel Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    robertFB
    Helaas geldt de gratis Economy Comfort enkel voor de Y, B of M ticket (Ofwel full fare tickets). Alleen de gratis koffer is natuurlijk het al waard om als je een bedrijf hebt je aan te melden.
    Ik heb zo in de afgelopen paar jaar al aardig wat punten verzameld waar ik een leuke trip mee kan maken.
     
  17. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Blijkbaar worden bluebiz awardtickets ook uitgegeven door cygnific op AF-stock. Gek, want je kan echt alleen via bluebiz boeken en niet via het gewone callcentre heb ik ondervonden.
     
  18. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ?
     
  19. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Random fun fact of the day :)
     
    RobertFB en Flying doc vinden dit leuk.
  20. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Spaar je alleen bluebiz punten als je direct bij de KLM boekt, of ook via sites als vliegtickets.nl?
     

Deel Deze Pagina