KL/DL/AF C verus AZ Y+

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Wammes_NL, 6 apr 2016.

  1. Wammes_NL

    Wammes_NL Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    43
    Dag allen, misschien niet in juiste forum/topic/discussie, ik raak altijd de weg kwijt met zoveel discussies in vele onderwerpen etc. Vandaar maar even een nieuwe, kan immers altijd weer verwijderd worden ;-)

    Anykoe... dit is de situatie:
    - moet in september naar BOS & NY, data liggen vast 9-sep en 20-sep (baas zijn tijd)
    - qua vertrek wel gebonden aan BRU/DUS/AMS
    - ben FB E+ dus wil met een ST partner
    - zat even te kijken in het verschil van opbrengsten qua ct/mile in KL/DL/AF C en AZ Y+

    Graag jullie input of mijn redeneringen kloppen:


    BRU-JFK KL.PNG
    Als ik dat dus uitreken kom ik voor business klas KL (zelfde voor AF of DL): (1,25x3650)+(1,25x3630)+(2,5x750)=10.975 level miles (Excl. E+ bonus). Dat zou dus 22,5 ct/mile zijn...


    DUS-JFK AZ.PNG
    Voor de premium economy van AZ (intra EU C) kom ik op: (2x750)+(1,5*4260)+(1x500)+(1,5x4080)+(2x750)= 16010 level miles (Excl. E+ bonus). Dat zou betekenen 6,5 ct/mile.

    Dus qua EUR/mile zou het dus aantrekkelijker zijn om Y+ te vliegen? Of ben ik nu gek?
    Of maak ik nu cruciale fouten?

    Cheers!
     
  2. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Klopt. AZ Y+ is qua miles bijna altijd gunstiger om te vliegen door de 1.5 earning bij FB.
     
    Wammes_NL vindt dit leuk.
  3. Wammes_NL

    Wammes_NL Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    43
    Thnx @Basjep, in dat geval weet ik het wel...

    Nu is nog de vraag; kan ik voor dit +/- dit zelfde bedrag er nog meer uithalen? En zo ja, hoe?
     
  4. Skywalker88

    Skywalker88 Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    128
    ik zou gewoon lekker business class vliegen joh. het is voor zaken en niet voor de lol..ik neem aan de je wel uitgerust moet zijn in new york
     
  5. Woody

    Woody Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Als je veel miles wilt krijgen dan kan je zoiets overwegen. Is nog goedkoper dan de directe vlucht in J.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Wammes_NL, Lionell en FlyRicky vinden dit leuk.
  6. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Leuke route @Woody!
     
    Woody vindt dit leuk.
  7. Wammes_NL

    Wammes_NL Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    43
    Haha, nice @Woody, mijn baas ziet mij al aankomen, "oh ja, ik vlieg via Rio naar NYC!" Wel een geniale zet om EN comfortabel te reizen EN veel miles te sparen. Ik neem het stiekem wel in overweging, wie weet wat ik voor elkaar kan krijgen. Afhankelijk of ik mijn collega ook zover kan krijgen ;-)
     
  8. Maan

    Maan Guest

Deel Deze Pagina