Op dit moment ben ik aan het rondkijken voor een first class vlucht richting Azie. In ieder geval wil ik langs Ho Chi Min en KL. Ik twijfel alleen welke maatschappij ik zal doen. Wat zijn hier de ervaringen met de diverse first class producten? Het is wel van belang dat ik vanaf Amex MR kan overboeken. Voor zover ik kan zien is de keuze dan: BA, SQ, Garuda, Qatar. Zijn hier mensen met tips/aanraders? Of zeggen jullie juist dat Business voldoende is en er weinig meerwaarde zit in first class.
Ik denk dat bij QR het verschil tussen business en first het kleinst is, zeker met qsuites. Bij SQ is er wel echt een verschil als je in suites vliegt, business ook prima. Vind BA de minste keuze, want hun 'first' is eigenlijk bij de aziatische maatschappijen business. Garuda weinig ervaring mee, maar als ik zo de reviews lees, ook weinig verschil. Is vooral een interessante trip om veel miles te sparen. Zit je bij een loyaliteitsprogramma?
Het verschil tussen First en Business vind ikzelf groter dan het verschil tussen Business & Premium of Premium & Economy. First is een wereld op zichzelf afhankelijk van de airline waarmee je vliegt. Als je de mogelijkheid hebt zou ik voor Air France's La Premiere gaan. Het nadeel daarvan is wel dat je tenminste platinum moet hebben bij FB wil je het kunnen boeken met punten. Zeker vanuit Nederland waardeer ik zelf Air France als beste first class, als je het niet hebt over de suites aan boord van sommige airlines. Verder zou ik iig niet met BA first vliegen, dan kan je véél beter business class op ongeveer elke andere airline vliegen.