Hulp gevraagd; twijfel tussen Emirates en Qatar

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Sheila, 7 jan 2017.

  1. Sheila

    Sheila Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    In de tweede helft van maart vlieg ik (alleen) economy naar Perth, Australië.
    Twee jaar geleden met Emirates gevlogen en dit is prima bevallen. Eén van de terugvluchten aangenaam BC gevlogen na een upgrade offer, waar ik ook wel wat op hoopte. Daarvoor een paar keer met Singapore Airlines Down Under gegaan, ook prima. Nadeel van SIA is dat stoelselectie bij de savers niet gegarandeerd kan worden. Ik vind het prettig om van tevoren mijn keuze vast te leggen :)

    Mijn voorkeur gaat inmiddels uit naar Emirates (betaalde stoelkeuze van EUR 120 voor alle vluchten) of Qatar waar stoelkeuze standaard is. Qua tarief en vluchtduur- en tijden ontlopen zij elkaar vrijwel niet. Dat maakt de keuze lastig.
    Blijft over: toesteltype (A380 Emirates en B777-300 Qatar). En natuurlijk de inflight-entertainment, service en eten.

    Heeft iemand tips/suggesties/ervaringen? Waar zou jij voor gaan?
     
  2. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    713
    Leuk Bevonden:
    1.501
    Trofeepunten:
    478
    Ontlopen elkaar inderdaad heel erg weinig...op alle vlakken. Ik ben zelf OW member dus kies zelf eerder voor QR...maar voor mij de 2 beste airlines wereldwijd!
     
    Sheila vindt dit leuk.
  3. Wilcoleone

    Wilcoleone Blue Tier

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Heb je ook naar Etihad gekeken? Ben ik eind 2014 mee naar Perth gevlogen.
     
    Sheila vindt dit leuk.
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.725
    Leuk Bevonden:
    1.953
    Trofeepunten:
    648
    De A380 is velen malen comfortabeler dan de oudere 10-abreast 777.
     
    Sheila vindt dit leuk.
  5. Roog

    Roog Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Mijn voorkeur gaat ook uit naar de A380 en dus Emirates vooral voor het comfort.
     
    Sheila vindt dit leuk.
  6. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    A380 boven 777 verder weinig verschil tussen beide in economyclass . Weet niet of je per traject bij beide een betaald upgrade kan kopen. Dit is wel zo bij Etihad.
     
    Sheila vindt dit leuk.
  7. Sheila

    Sheila Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor jullie reacties. Ik ben zelf ook erg gecharmeerd van de A380, heb een paar keer met een ouder type van de 777 gevlogen en dat is wel degelijk een verschil. Etihad heb ik ook naar gekeken, maar gaat (bij 1 overstap) in combinatie met KLM en dat wil ik niet. Singapore Airlines is overigens ook nog een overweging, zit in de dezelfde tariefrange. Vanochtend kreeg ik een mailtje dat Qatar vanaf 9 januari met 'offers' komt.

    Ik ben er nog niet uit :(
    Ik vind vliegen heerlijk, zie het als qualitytime en geniet echt en wil daarom een goede keuze maken.

    Neig naar Emirates ivm A380, maar vind een andere airline 'ontdekken' ook leuk, maar wil vooral geen spijt krijgen. Mochten jullie nog suggesties hebben, of zaken waar ik niet aan denk, dan hoor ik het graag!
    Tnx!
     
  8. Sheila

    Sheila Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Help me even, OW member?
     
    jongesander vindt dit leuk.
  9. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    OneWorld (alliantie) member.
     
    Sheila vindt dit leuk.
  10. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Hoe werkt dit eigenlijk precies? Ik heb een Y vlucht gekocht maar zie zo geen mogelijkheid, of komt dit pas vlak voor de vlucht ofzo?
     
  11. Wilcoleone

    Wilcoleone Blue Tier

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Op zich kan het ook met enkel EY metaal
    upload_2017-1-8_13-56-25.png
     
    Sheila en jongesander vinden dit leuk.
  12. Sheila

    Sheila Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Dank je!
    Ik heb zelf ook gekeken (vertrek 21/22 of 23 maart), maar kom alsnog uit op een vlucht met KLM :-( Daarnaast wil ik als alleenreiziger de stopover zo kort mogelijk.
    Net weer gekeken naar de mogelijkheden, denk dat ik snel moet gaan boeken. De vluchten lopen al aardig vol in de periode dat ik wil gaan.
    Iemand ervaring met boeken bij Emirates tegen het Economy Saver tarief? Je kunt dan alleen achteraf betalen voor seatselection. Als je kiest voor Economy Flex (dat duurder is), zit het erbij in. Saver kom ik uit op EUR 1180 (incl kosten seatselection) en Flex EUR 1350 (incl).
     
  13. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Kreeg paar dagen voor vertrek met etihad het aanbod via mail een bieding te doen per segment. Toen Abu dhabi Kathmandu gevlogen voor meen ik iets van 125 dollar bijbetaling. Er is een range in wat je kan bieden. Wij zijn net boven het minimum gaan zitten.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  14. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.725
    Leuk Bevonden:
    1.953
    Trofeepunten:
    648
    Etihad wilde voor DUS-AUH minimaal $740 hebben voor een upgrade. Je moet ook een bepaalde boekingsklasse hebben om een 'aanbieding' te krijgen.
     
  15. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik wacht het wel af. Gaat maar om een klein stukje tussen AUH en BOM. Zit nu in de A380 Economy. Als het tientjeswerk is beproef ik mij geluk, kan ik de business studio eens proberen. Anders blijf ik lekker Economy zitten.
     
    Didier13 vindt dit leuk.
  16. Wilcoleone

    Wilcoleone Blue Tier

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Ook op die data is het te vinden echter niet tegen het eerste tarief wat je tegenkomt op de Matrix, zie hieronder, maar toegegeven de stopover op de heenweg is behoorlijk lang al is deze wel overdag en zou je volgens mij prima Abu Dhabi in kunnen gaan. Staat me zelfs iets van bij dat Etihad een Excursie noemt op haar website.

    upload_2017-1-8_21-45-43.png
     
  17. Sheila

    Sheila Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor het checken, absoluut gewaardeerd :)
    Emirates lonkt, maar ik kijk ook zeker even naar de recensies van Etihad.
     
    Wilcoleone vindt dit leuk.
  18. tjappie

    tjappie Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Qatar Airways heeft nu special deals. Heb even voor je gekeken en je komt uit op € 921. Als je met VISA betaalt en "VISA" promocode intikt is het tarief € 861 ! met dubbele miles....

    Ik zou zelf nog wat spelen met data.....Succes :)


    upload_2017-1-9_11-54-51.png
     
    Sheila vindt dit leuk.
  19. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb zelf nog nooit gevlogen met etihad, kan alleen maar spreken over emirates,maar was daar erg over te spreken.
     
    Sheila vindt dit leuk.
  20. Sheila

    Sheila Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Thanks Tjappie! (geen VISA, maar dit is wel een goede deal!)

    Oooooww!! Help me out guys....
    Ik ben nu helemaal aan het twijfelen geslagen. Wilde eigenlijk voor Emirates gaan (comfort / A380), maar kom nu met Qatar uit op EUR 926.
    Wat zouden jullie doen?!?
     

Deel Deze Pagina