Hallo allen Binnen nu en twee maanden ga ik elke maand met een star alliance maatschappij vliegen naar Malaga, ik heb naar het miles en more programma van Lufthansa gekeken maar valt toch een beetje tegen. Wat raden jullie aan? Ik hoor het graag
Vanaf welke airport ga je veel vliegen? Weet je al welke *A maatschappij het zal worden? Wat is je doel; snel status, goede reward opties, etc? Heb je al een co-branded credit card? Mag je zelf je vluchten boeken/weet je al in welke klasse je veelzult vliegen? Heb je al een elite stauts elders die je voor een match kunt gebruiken?
Vanaf schiphol en zag dat lufthansa en swiss veel op deze route vliegen. Ik wil graag status behalen bij een airline. Ik heb geen credit card. Het wordt economy en mag het zelf boeken.
Volgens https://www.loungebuddy.com/blog/star-alliance-the-ultimate-guide/ heb je met 50 segmenten (12 x retourtje met overstap is 48 segementen, boek je er nog een weekendje weg bij) *A gold.
Gaat het puur om status? Als je 40 segmenten per jaar denkt te gaan halen - wat volgens je schema haalbaar moet zijn door simpelweg altijd met een overstap te vliegen - kun je je het beste bij Sheba Miles (Ethiopian) aanmelden. Daar ben je met 40 segment *A Gold. Let wel op dat de vluchten niet in een 0% boekingsklasse vallen en dat vluchten met Eurowings niet tellen!
Ohja, ter aanvulling: als je altijd met LH groep vliegt (LH, LX, OS, LO maar ook EW), dan is Miles&More ook niet beroerd. Bij 30 segmenten behaal je dan Frequent Traveller (*A Silver), maar dan heb je wel bagagetoelage op alle LH group vluchten, op alle LH group hub airports loungetoegang, etc. Je hoeft je dan ook niet druk te maken over of tickets wel of geen segmenten opleveren. Plus Eurowings vluchten tellen mee.
Ik zit met hetzelfde dilemma. Hieronder mijn lijstje. Hulp wordt gewaardeerd Doel: Reward miles stallen (en uiteraard gebruiken). Status behalen gaat me niet lukken, niet genoeg vluchten. Belangrijk is dat ze niet na 3 jaar automatisch verlopen, zoals bij Lufthansa/Miles and More. Eigenlijk op zoek naar een constructie zoals Flying Blue (elke 24/12 maanden een *A vlucht is voldoende om door te sparen). Vertrek: Meestal Schiphol, tweede optie is Dusseldorf. Creditcard: Nee Ik had iets gelezen over Asiana (miles blijven tot 10 jaar geldig), maar hoorde ook dat het daar niet al te best mee ging op het moment.
Ik zit ook met een vraag. Bij welke *A kan ik snel gold halen? Ik zal vaak van ams naar mad, bcn of lis vliegen en incidenteel brazilie. Mijn vluchten zullen vooral zijn met: Luft, swiss, TAP in Business class. Doel is snel GOLD worden. ik heb alleen een amex FB ik heb plat bij FB (af/kl) Het lijkt of alles bij *A miles of segment-based is ongeacht je eco of Business vliegt.
Is bij de meeste programma's zo - je krijgt immers meer miles als je J vliegt. Aegean is behoorlijk easy om *A Gold te halen, en nog makkelijker om te behouden. Incidenteel (aantal keer per jaar?) naar Brazilië in J, dan lukt dat wel, mits de boekingsklasse het toelaat (P bij Lufthansa & co verdient niet goed bij partners).
Waarom wil je precies *A Gold worden als je toch al in business class vliegt? Ik raad M&M aan i.c.m. de Visa kaart, zodat je miles niet verlopen. Daar heb je redelijk snel een award ticket naar de V.S. bij elkaar gespaard als je veel TAP long haul business class vliegt.
*A is niet enkel segment based, althans bij M&M kun je je ook middels (status)miles kwalificeren. 30 segmenten, of 35.000 statusmiles. Segmenten spaar je bij M&M alleen met vluchten binnen de LH Group. Als je (in ieder geval) een aardig deel van je vluchten met LH of LX zou vliegen, zou ik gewoon bij M&M aanmelden. Je miles vervallen sowieso niet zolang je status hebt, en zolang je de M&M Visa card vervallen ze ook niet (extra stok achter de deur). Daarnaast kun je met je reisprofiel een serieuze gooi richting Senator (*A Gold) gaan doen. Zodra je namelijk Frequent Traveler bent bij M&M (*A Silver) krijg je 25% meer statusmiles bij vluchten met de LH group.