FB Silver/Gold

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door brokentusk, 19 aug 2017.

  1. brokentusk

    brokentusk Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Op dit moment FB Ivory met 4 segmenten en 17.292 statusmijlen op de teller (je moet ergens beginnen natuurlijk).

    Mijn initieel plan was tegen eind dit jaar de Silver status halen, maar na het doorploegen van deze forums, de voordelen van de Silver status bestudeerd te hebben en -vooral- geproefd te hebben van het lounge leven en de skypriority toch aan het overwegen om voor de gold status te gaan.

    Aanvankelijk dacht ik een segmentrun te doen om eerst de Silver status te behalen (consolidatie van mijn statusniveau tegen eind dit jaar) en vandaar volgend jaar naar goud te springen. Eind dit jaar heb ik immers nog een retour AMS-CDG-SIN-DPS in business gepland, en met een weekend retourtje ZYR-AMS-CDG-LYS (of gelijkaardig) begin november zou de klus min of meer geklaard zijn.

    Nu bleek tijdens het rekenen dat met mijn huidige status en de geplande retour naar DPS, ik eigenlijk maar ruim 1000 mijlen verwijderd ben van de Gold status.

    Ik vraag me dan ook af of het zinvol is om een segmentrun te voltooien? Een weekend New York vanuit Brussel begin november bijvoorbeeld kan mij, als ik me niet vergis, ongeveer 7000 level miles opleveren en zal me prijsgewijs in the end ongeveer evenveel kosten als een of twee segmentruns neem ik aan. Heentraject is mogelijk op de A380 van Airfrance volgens de KLM-app.

    Ter info: Gezien ik in België woon is BRU/ZYR luchthaven van voorkeur, maar uiteraard niet beroerd om me te positioneren op LHR, AMS, of CDG.

    Graag jullie advies terzake en feedback over dingen die ik misschien over het hoofd zie.

    Alvast dank.
     
  2. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Als je eventueel de mogelijkheid hebt om het ticket naar DPS zelf te betalen met een Amex FB creditcard zou dat al genoeg status Miles opleveren. Bij Gold krijg je uit mijn hoofd 1,5 status mile per euro die je uitgeeft bij KLM (en je kan het ticket gespreid betalen over 3 maanden).

    De kaart zelf is via een referral het eerste jaar gratis en als bonus krijg je 22.000 awardmiles.

    Mocht dit geen optie zijn is het inderdaad het beste om een korte run te doen. Afhankelijk van je eigen preferentie en budget natuurlijk. Zou zelf idd bijvoorbeeld een weekendje NYC doen. De overige status Miles gaan naar mijn weten namelijk mee naar volgend jaar.
     
  3. brokentusk

    brokentusk Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Thanks.

    Ik zal de optie Amex FB eens bekijken. Ben er ondertussen ook achter dat mijn redenering voor een weekendje NYC enkel maar klopt als ik ergens een Y-tarief vastkrijg (tot nog toe enkel V (KLM/AF) of X (Delta) gevonden).
     
  4. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    In de goedkoopste boekingsklasse is het inderdaad 25%, echter zou je dan met een retour NYC nog steeds voldoen als het gat naar gold onder de 2000 Miles is. Af en toe zijn tickets via Delta te vinden voor rond de 300-350 euro, persoonlijk zou dat mijn voorkeur hebben boven een run in Europa maar dat is ieders eigen keuze natuurlijk;)
     
    brokentusk vindt dit leuk.
  5. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    @brokentusk gezien je stelling over 7000 miles traject BRU-NY zou mijn eerste advies zijn om even opnieuw je te behalen miles te berekenen, rekening houdend met je boekingsklasse. Dit om te voorkomen dat je er einde jaar toch nog heel veel meer nodig hebt :)

    Je weet ook dat je level miles die je meer hebt dan nodig voor je statusniveau, meegaan naar volgend jaar? Een investering in extra level miles is dus geen weggegooid geld. Die hoef je volgend jaar minder te vliegen.

    Die 1000 level miles zijn eenvoudig te behalen. Het minimum bij 25% is volgens mij 188 level miles. Met een 4 segmenten run ben je dan al aardig op weg. Genoeg voorbeelden te vinden op het forum. Laatst iemand geadviseerd DUS-AMS-HAM-AMS-DUS voor 132,- geloof ik.
    Je kunt er voor kiezen om het in een hogere tariefklasse (50%) te boeken en je bent binnen (Gold) met 1x een run.

    Success!
     
    brokentusk vindt dit leuk.
  6. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Vanaf Brussel heeft Alitalia voordelige BC naar ATH of MAD. Met een overstap in FCO zijn dat 4 segmenten die veel miles opleveren. Heb je gelijk een beginnetje voor 2018. Succes met kiezen van de mogelijkheden :)

    Niet te vroeg boeken, de financiële status van AZ in acht nemende...
     
    brokentusk vindt dit leuk.
  7. brokentusk

    brokentusk Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Thanks voor de suggesties allen!

    Spijtig genoeg is het nemen van FB AMEX niet mogelijk in België, toch niet aan dezelfde gunstige voorwaarden in Nederland. Het geboden alternatief in België levert enkel maar awardmiles op.

    Hoedanook: met de suggesties hier vermeld moet dat laatste duwtje richting gold wel lukken.
     
  8. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Zelfde probleem hier in Denemarken, helemaal geen FB AMEX mogelijk. Maar na alle voorwaarden door gelopen te zijn en een belletje gepleegd te hebben med AMEX, is de enige voorwaarde een bankrekening in Nederland, je hoeft niet in Nederland te wonen. Of in elk geval, dat zeggen ze. Ik ga het in elk geval proberen, maar eerst weer een bankrekening openen de volgende keer dat ik in het land ben.
     
  9. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Kan wat @ErwinLansing zegt bevestigen. Woon zelf in Duitsland en heb nog een oude ING rekening in Nederland lopen waar het geld wordt afgeschreven. Kaarten kunnen gewoon hierheen gestuurd worden en ook mijn officiele adres bij hun is mijn Duitse adres.
    Enige afwijking is dat sommige voorwaarden bij de verzekeringen alleen van toepassing zijn op Nederlandse winkels.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  10. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Bedankt voor het bevestigen van mijn vermoeding @Freek! Ik was niet zeker of het echt zou lukken, en zou jammer zijn na alle rompslomp van rekening openen dat het toch niet zo gaan. Jammer dat rekening openen alleen kan in een vestiging van een bank, dus wachten tot ik weer in NL ben.
     
  11. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    @ErwinLansing Een bank als Bunq is via een app (en camera) te openen. Dat geen idee?
     
    Carel1, FlyingFonz en ErwinLansing vinden dit leuk.
  12. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Fantastische tip, @Freek! Precies wat ik zocht! De traditionele banken vinden dat door anti-witwaswetgeving je binnen een filiaal moet komen. Nu om halv twaalf een zaterdagavond een rekening geopend vanuit Denemarken. En de aanvraag naar AMEX gestuurd. Minstens een, maar waarschijnlijk meerdere, biertjes de volgende keer dat je in Kopenhagen bent :)
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  13. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Geen enkel probleem! Kennis is er om te delen he. Wel via iemands referral link gedaan hoop ik? ;-)

    En die biertjes klinken goed. Volgende vlucht is naar Stockholm maar komt vast en zeker een keer die kant op.
     
  14. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Tuurlijk ;-)
     
  15. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Niet zo makkelijk met Bunq :(
     
  16. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Jawel, bij instellingen in de app kan je een overzicht exporteren
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  17. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Inderdaad! Daar had ik nooit gedacht te klikken :)
    Ziet er naar uit dat het aan de meer gedetailleerde voorwaardes voordoet. Ziet er natuurlijk wel raar uit zonder enige transacties.
     
  18. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ff eenmalig wat geld erop zetten doet wonderen :p
     
  19. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Yup, maar de banken zijn hier al dicht, dus die wordt maandag pas doorgevoerd. Kikker is ongeduldig :rolleyes:
     
    Carel1 en Daan3 vinden dit leuk.
  20. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Ik weet niet of ze alleen op vrijdag email lezen, maar vandaag bericht gekregen dat het afschrift uit Bunq, met de ene bijschrijving van mijn eigen deense rekening, is goedgekeurd. Op naar de volgende stap, kopie van paspoort. Dan volgende week de loonstrookjes, en en en... Kikker is nog steeds ongeduldig, maar het gaat de goede kant op ;-)
     
    r0gerthis en FlyingFonz vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina