Esim Verenigde Staten

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Amarens, 28 jul 2024.

  1. Amarens

    Amarens Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    De komende maanden ga ik een paar keer naar de VS (in augustus en in de kerstvakantie) en ik wil graag een esim aanschaffen zodat ik meteen na aankomst bereik heb. Mijn kind gaat een jaar in de VS studeren en heeft een abonnement nodig. T-Mobiile en At&T schijnen goed bereik te hebben waar zij naartoe gaat (Texas). Zou iemand me kunnen adviseren hierin?
     
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    3.366
    Trofeepunten:
    508
    Voor de VS gebruik ik meestal Airalo. Een paar gigabyte voor onder de 10 USD en voor 11 USD heb je al een esim die een maand te gebruiken is, mocht je vaker gaan. Of mocht je net 10 dagen gaan, waardoor een 7-daagse bundel te kort is. Het is alleen data, dus als je zoon ook een telefoonnummer nodig heeft, zou ik inderdaad naar lokale providers kijken.
     
    Amarens en SanderDekker vinden dit leuk.
  3. Karsten1993

    Karsten1993 Blue Tier

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    231
    Trofeepunten:
    33
    ik weet niet welke provider je hier hebt. Maar bij mijn abonnement (odido) kan ik mijn bundel ook kosteloos in de Verenigde Staten gebruiken. Wellicht handig om eens te checken mocht je dezelfde provider hebben.
     
    Menno en Amarens vinden dit leuk.
  4. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    116
    Trofeepunten:
    43
    Ik gebruik buiten de vrije roamingslanden bij KPN AirAlo e-sims, ook voor bijvoorbeeld de Balkan-landen. Vorig jaar nog Amerika en Canada. Zie ook de handtekening.
     
    Amarens vindt dit leuk.
  5. nitro64

    nitro64 Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Prima ervaringen met Airalo.
     
    Amarens vindt dit leuk.
  6. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Als je vanuit de Amerikaanse App Store de "My Verizon" app download, krijg je een maand gratis een e-sim met onbeperkt bellen en data. Je hebt wel een Amerikaanse e-sim nodig om een activatie SMS te kunnen ontvangen.
     
    Amarens vindt dit leuk.
  7. George1

    George1 Blue Tier

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    103
    Trofeepunten:
    33
    Ik ben regelmatig in de VS vanwege studie dochter aldaar. Gebruik zelf Holafly, voodeel in veel landen te gebruiken, nadeel geen telefoonnummer, Heb voor dochter Tmobile geinstalleerd - werkt prima. Nadeel alleen in de VS te gebruiken, voordeel wel lokaal nummer. Kost allemaal geen drol.
     
    Amarens vindt dit leuk.
  8. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    451
    Trofeepunten:
    63
    Slechte, recente (vorige week) ervaring met Holafly USA. Ze eind vorig jaar/begin dit jaar tot volle tevredenheid gebruikt in Azië (Thailand en Singapore). Maar in de VS hele hoge latency, voelde alsof ik werd afgeknepen. Na wat research online, meerdere ervaringen gelezen van mensen die hetzelfde hadden: als je veel data gebruikt, wordt je de dag erna afgeknepen. Gek want in ZO Azië was dat niet zo.

    Holafly klantenservice is een drama. AI chatbot hel met standaardantwoorden, waar ik maar niet uitkwam. Uiteindelijk door het woord 'refund' en een hele negatieve review op Trustpilot.com escalatie naar een 'echt mens'. En een refund, duizendmaal excuses en voucher voor 10% korting gekregen.

    Vriendje van mij zit nu in Bali en heeft precies hetzelfde probleem wat ik in de VS had.

    Ik zou Holafly een volgende keer niet meer gebruiken denk ik.
     
    Amarens vindt dit leuk.
  9. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.400
    Leuk Bevonden:
    1.201
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb vorig jaar tot grote tevredenheid Nomad gebruikt.
     
    Amarens vindt dit leuk.
  10. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.776
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Trofeepunten:
    428
    Ik gebruik allerlei verschillende. Nomad, bytesim, hola en airalo o.a.
    Sommige hebben weer betere aanbiedingen voor een heel gebied en de andere is weer voordeliger per land. De laatste keer in de VS had ik Airalo, was helemaal prima iig.
     
    Amarens vindt dit leuk.
  11. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    Airalo werkt handig en is niet duur. Bij vaker gebruik krijg je ook ‘tegoed’ dat je kan gebruiken voor korting.
     
    Amarens vindt dit leuk.
  12. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    490
    Trofeepunten:
    63
    Odido heeft abo's waarbij de VS inbegrepen is (data en bellen). Gebruik ik zelf al jaren, werkt perfect en niet duur. Geen moeilijk gedoe.
     
    Amarens vindt dit leuk.
  13. Amarens

    Amarens Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt voor alle tips, ik ga me er goed in verdiepen!
     
    SanderDekker vindt dit leuk.
  14. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    28
    @Amarens probeer Ultra Mobile of Mint Mobile, die zijn redelijk goedkoop, prepaid voor meerdere maanden met data. Redelijk goedkoop naar het buitenland bellen ook. Als de bundel op is dan verlaagt de snelheid. Je kunt een esim downloaden en dan krijg je 250 MB (oid) om 3 dagen te testen. Stuur me gerust een DM voor een referral link voor Mint ($15 korting).

    Een lokaal nummer hebben is fijn, in allerlei gevallen accepteren ze alleen lokale nummers, bijv. als je op de wachtlijst bij een restaurant komt.

    Alternatief is Odido inderdaad. Met het voordeel dat je ook op je NL nummer bereikbaar blijft. Ik weet alleen niet of ze fair-use regels hebben voor als je lang in het buitenland bent?
     
  15. Amarens

    Amarens Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Dankjewel! Ik ben vrijdag terug van vakantie en ga me er dan goed in verdiepen.
     
  16. Amarens

    Amarens Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb voor mezelf Airalo en voor kind Mint genomen. Dank voor alle tips
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  17. r0n

    r0n Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Beetje laat maar zeker ook noemenswaardig: Flexiroam en Saily.
    FlexiRoam heeft verschillende soorten bundels en regelmatig goede aanbiedingen.
     
  18. Arturas

    Arturas Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Al jaren gebruik ik Airalo. Customer service reageert super snel
     
  19. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Welk abonnement heb jij als ik vragen mag?
     
  20. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    460
    Trofeepunten:
    63
    Bij de huidige (consumer) abonnementen Unlimited Plus en Unlimited Premium 50 GB/mnd in de EU, Zwitserland, VS en Turkije.
     

Deel Deze Pagina