De komende maanden ga ik een paar keer naar de VS (in augustus en in de kerstvakantie) en ik wil graag een esim aanschaffen zodat ik meteen na aankomst bereik heb. Mijn kind gaat een jaar in de VS studeren en heeft een abonnement nodig. T-Mobiile en At&T schijnen goed bereik te hebben waar zij naartoe gaat (Texas). Zou iemand me kunnen adviseren hierin?
Voor de VS gebruik ik meestal Airalo. Een paar gigabyte voor onder de 10 USD en voor 11 USD heb je al een esim die een maand te gebruiken is, mocht je vaker gaan. Of mocht je net 10 dagen gaan, waardoor een 7-daagse bundel te kort is. Het is alleen data, dus als je zoon ook een telefoonnummer nodig heeft, zou ik inderdaad naar lokale providers kijken.
ik weet niet welke provider je hier hebt. Maar bij mijn abonnement (odido) kan ik mijn bundel ook kosteloos in de Verenigde Staten gebruiken. Wellicht handig om eens te checken mocht je dezelfde provider hebben.
Ik gebruik buiten de vrije roamingslanden bij KPN AirAlo e-sims, ook voor bijvoorbeeld de Balkan-landen. Vorig jaar nog Amerika en Canada. Zie ook de handtekening.
Als je vanuit de Amerikaanse App Store de "My Verizon" app download, krijg je een maand gratis een e-sim met onbeperkt bellen en data. Je hebt wel een Amerikaanse e-sim nodig om een activatie SMS te kunnen ontvangen.
Ik ben regelmatig in de VS vanwege studie dochter aldaar. Gebruik zelf Holafly, voodeel in veel landen te gebruiken, nadeel geen telefoonnummer, Heb voor dochter Tmobile geinstalleerd - werkt prima. Nadeel alleen in de VS te gebruiken, voordeel wel lokaal nummer. Kost allemaal geen drol.
Slechte, recente (vorige week) ervaring met Holafly USA. Ze eind vorig jaar/begin dit jaar tot volle tevredenheid gebruikt in Azië (Thailand en Singapore). Maar in de VS hele hoge latency, voelde alsof ik werd afgeknepen. Na wat research online, meerdere ervaringen gelezen van mensen die hetzelfde hadden: als je veel data gebruikt, wordt je de dag erna afgeknepen. Gek want in ZO Azië was dat niet zo. Holafly klantenservice is een drama. AI chatbot hel met standaardantwoorden, waar ik maar niet uitkwam. Uiteindelijk door het woord 'refund' en een hele negatieve review op Trustpilot.com escalatie naar een 'echt mens'. En een refund, duizendmaal excuses en voucher voor 10% korting gekregen. Vriendje van mij zit nu in Bali en heeft precies hetzelfde probleem wat ik in de VS had. Ik zou Holafly een volgende keer niet meer gebruiken denk ik.
Ik gebruik allerlei verschillende. Nomad, bytesim, hola en airalo o.a. Sommige hebben weer betere aanbiedingen voor een heel gebied en de andere is weer voordeliger per land. De laatste keer in de VS had ik Airalo, was helemaal prima iig.
Airalo werkt handig en is niet duur. Bij vaker gebruik krijg je ook ‘tegoed’ dat je kan gebruiken voor korting.
Odido heeft abo's waarbij de VS inbegrepen is (data en bellen). Gebruik ik zelf al jaren, werkt perfect en niet duur. Geen moeilijk gedoe.
@Amarens probeer Ultra Mobile of Mint Mobile, die zijn redelijk goedkoop, prepaid voor meerdere maanden met data. Redelijk goedkoop naar het buitenland bellen ook. Als de bundel op is dan verlaagt de snelheid. Je kunt een esim downloaden en dan krijg je 250 MB (oid) om 3 dagen te testen. Stuur me gerust een DM voor een referral link voor Mint ($15 korting). Een lokaal nummer hebben is fijn, in allerlei gevallen accepteren ze alleen lokale nummers, bijv. als je op de wachtlijst bij een restaurant komt. Alternatief is Odido inderdaad. Met het voordeel dat je ook op je NL nummer bereikbaar blijft. Ik weet alleen niet of ze fair-use regels hebben voor als je lang in het buitenland bent?
Beetje laat maar zeker ook noemenswaardig: Flexiroam en Saily. FlexiRoam heeft verschillende soorten bundels en regelmatig goede aanbiedingen.
Bij de huidige (consumer) abonnementen Unlimited Plus en Unlimited Premium 50 GB/mnd in de EU, Zwitserland, VS en Turkije.