Beste
@FFlyer010
Ik denk dat de meeste mensen, ik in ieder geval, het erg kunnen waarderen als mensen de moeite nemen een uitgebreid stuk te schrijven. Echter ontgaat mij bij jouw stuk de link met je titel.
Anders dan in de US en sommige andere landen, is de enigste manier voor ons nederlanders om "succesvol frequent flyer" te worden, toch echt door (veel) te vliegen. Hiervoor zul je een strategie moeten hebben: ga ik voor qualifying flight of level miles, bij welke alliance, waar en hoe vind ik mijn aanbiedingen, etc.
Een credit card is slechts een extra die sommige net naar dat volgende statusniveau brengt of net die extra level of award miles geeft. Alleen door spending een awardticket genereren zal voor velen niet zijn weggelegd. Stel je vind een mooi intercontinentaal award ticket voor 60k miles retour,hebt 30k bonusmiles via sign up en referral, dan moet je nog 2500,-- per maand een jaar lang op je kaart (gold) omzetten. Dat zal voor de gemiddelde persoon, zeker prive, een uitdaging zijn.
Een award ticket levert ook geen QF of (level)miles. Als ik het concrete stappenplan heb gevolgd dan ben ik op het einde nog altijd geen frequent flyer of in het bezit van enige status.
Nogmaals ik waardeer het zeer als mensen de moeite nemen uitgebreid te schrijven, maar het brengt gewoon niet wat de titel beschrijft. Om dit en omdat er zoveel Amex "reclame" in staat kon ik het zelf niet nalaten er (uitgebreid) op te reageren.
Klik om te vergroten...