Cheap tickets (goeie deals, error fares, etc.)

Discussie in 'Economy Fares' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik interpreteer het dat je daadwerkelijk vóór 23 december 2015 de vluchten moet hebt gevlogen.
    Je zou inderdaad een gold challenge aan kunnen vragen voor deze vluchten (á $180), aangezien de door jij bijgevoegde vluchten buiten de window van 14sep-23dec worden gevlogen. De vraag is wel of dat het waard is, aangezien AA Gold ongeveer gelijk staat aan FlyingBlue Silver qua voordelen; zo krijg je bijvoorbeeld geen lounge toegang.
    Als je daadwerkelijk voor status wilt gaan kan je denk ik beter in een hogere brekingsklasse boeken en er een AA PLAT challenge aan hangen:)
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2015
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Nope je moet ze echt vliegen, hetzelfde geldt als je een Gold of Platinum challenge aanvraagt. Dan krijg je een periode van 90 dagen om de nodige EQP bij elkaar te vliegen. Enkel tickets boeken is dus niet voldoende. Je kan dus eventueel een challenge aanvragen net voor je die trip maakt in 2016, Gold challenge is $ 180 en Platinum challenge is $ 240.
     
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    @BWempe we posten praktisch elke keer op hetzelfde moment, GMTA :)
    Ik heb trouwens mijn vluchten in juni in klasse V geboekt om zo het aantal benodigde EQP voor Plat te halen.
     
  4. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik had een ander bedrag in m'n hoofd, maar Mr. PLAT challenge zal het wel beter in z'n hoofd hebben:p Heb het aangepast.
    GMTA? Maar klopt, baas boven baas:cool:
     
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    GMTA = Great Minds Think Alike ;)
    Plat challenge kan ook voor $ 180 indien ie voor 16 juni wordt aangevraagd en uitgevoerd, zoals ze bij mij toen de fout hebben gemaakt door m'n challenge op 15 juni te laten starten. Dan is je Plat status maar geldig tot februari van het volgende jaar... Dus in zijn geval tot februari 2017.
     
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Dit staat er geschreven op Flyerguide: "The AAdvantage Elite Status Challenge is American Airlines' way of granting a one-time "short cut" to elite status for those flyers who will likely generate significant revenue."

    Je moet inderdaad in 2016 herkwalificeren indien je de status na feb 2017 wil behouden, platinum is "relatief goedkoop" te doen, als m'n berekeningen kloppen dan is het voor 1500 euro te doen, voor EXP zal het een iets grotere investering vragen, of je moet geluk hebben om een flink aantal error fares te kunnen boeken die een groot aantal miles opleveren.
     
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Alhoewel er verder op die pagina ook dit staat geschreven:

    Repeating a Challenge
    AA Challenges may not be repeated back to back from one year to the next - that is, you may not use a challenge to re-qualify, with the exception of individuals who earned status through ordinary qualification means (ie points, miles or segments) after having successfully completed a challenge within the same year. If you do not requalify within the year, you will be downgraded one level, either to gold or no status. At the end of the downgraded year, you may complete the challenge again to regain your original status. (This info provided by AAdvantage rep on 10/10/2006.). AA refused a second gold challenge (May, 26 2010) even although the original challenge ended in 2008. The rep advised that status must be earned at some point. Also if you had an "exception" the prior year and attained status other than by ordinary qualification based on miles etc. (e.g., you paid a fee to retain status or acquire miles) you then will not be eligible for the challenge the next year -- so assuming you don't then qualify in the ordinary way in the next year you will have to lose status and then enter a challenge the year after that.

    Further, it has been reported that members are allowed no more than a total of two Challenges and/or Status Buybacks per 4-5 year period.

    As of Feb / Mar 2015, there are reports (from Lomic and billgrates3 on flyertalk.com) that the limit on repeat challenges might have been tightened to one per five years.
     
  8. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Dat wordt komend jaar dus via de 'normale' weg herkwalificeren:p Al schat ik jou wel in als een EXP-gegadigde?;)

    Als het echt alleen om status gaat, kan je dan niet gewoon een tweede account aanmaken onder dezelfde naam om daar dan een challenge mee te completen? Of is dat niet mogelijk?
     
  9. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb hem toch maar geboekt in de periode van 7 jan t/m 19 jan.
    Is wel de enige alliance waar ik geen status heb maar daar ga ik me de komende weken nog wel in verdiepen:p

    Bedankt voor de tip!
     
  10. Sand0rf

    Sand0rf Blue Tier

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    137
    Trofeepunten:
    43
    Waar heb jij hem geboekt?
     
  11. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Hi @Goldfly,
    Ik zat eens op de AA website te neuzen en zag dat er tot 31 december twee 'aanbiedingen' zijn: extra EQP's en extra award miles op premium class tickets.
    Enige voorwaarde is dat je je ticket direct bij AA/US Airways hebt gekocht, je hoeft je niet aan te melden.
    Mocht dit het geval zijn, dan verdien je met OSL-LHR-LAX-LHR-AMS in C zo'n 23.784 EQP's (of zelfs 35.676 wanneer je een flexible fare hebt geboekt, maar dat was volgens mij niet het geval met deze error fare?:)) . Mocht de promo voor 25k EQP's voor EXP nu ook worden geaccepteerd, dan zit je al bijna aan die drempel:)

    Zie: http://www.american-airlines.nl/i18n/AAdvantage/newsOffers/more-eqps.jsp?locale=nl_NL&anchorLocation=undefined&reportedTitle=Loyaliteit was nog nooit zo lonend&reportedPosition=1&url=undefined&_locale=&repositoryName=undefined&repositoryId=undefined

    http://www.american-airlines.nl/intl/nl/AAdvantage/aadvantage-currency.jsp?anchorLocation=undefined&reportedTitle=Meer voordelen bij uw reizen&reportedPosition=0&url=undefined&_locale=&repositoryName=undefined&repositoryId=undefined
     
  12. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Heb ze niet zelf geboekt ( werk) en dus niet direct via AA. Is ook niet de error fare maar vertrek met collega's vanaf OSL. Vlieg ook naar LAX, en de error fare was naar NYC?
     
  13. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Aha, dan kan je dus geen gebruik maken van die promotie's.
    De error fare was beschikbaar naar heel beel bestemmingen binnen de US, dus niet alleen NYC:) Voor een paar tientjes meer kon je doorvliegen naar de West Coast.
     
  14. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Bonussen tellen helaas niet voor de voor de challenge... Daarnaast komen business class tickets op discount codes niet in aanmerking voor de bonus.
     
  15. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Hij is er weer ......

    Schermafbeelding 2015-09-04 om 13.44.44.png
     
    Bodemvisser en Lionell vinden dit leuk.
  16. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    15k miles bij AA. Niet verkeerd (zeker als je plat bent.)
     
  17. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Sanne, ik heb voor eind februari gekeken maar er kwam niet goedkoper uit dan €555.
     
  18. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Eens zoeken of ie in een weekend te vliegen is :)
     
  19. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Lijkt erop er een min stay requirement is en dat hij alleen op bepaalde dagen van de week gevlogen kan worden voor deze prijs. Ik kwam tot deze prijs via budgetair.pt
     
    Lionell vindt dit leuk.
  20. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Schermafbeelding 2015-09-04 om 17.10.20.png
     
    high_class vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina