Beste Hotel Awards programma

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Denzi, 28 nov 2015.

  1. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Hoi allemaal,

    Vanaf dit jaar reis ik meer voor werk met natuurlijk mijn voorkeurs airline KLM.

    Maar tot op heden verbleef ik in verschillende ketens, Radisson, Hilton, Mercure, Crowne Plaza.
    Maar wat ik me afvroeg was, welke hotelketen is het beste aan te raden om loyaal aan te blijven?

    Over het algemeen vind ik de hotels linksom en rechtsom tot op heden gelijkwaardig (al moet ik eerlijk zeggen dat de hiltons waar ik verblijf enigzins tegenvallen kwa uiterlijk ondanks dat de prijs het hoogst is).

    Gr
    Denzi
     
  2. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik ben redelijk tevreden over Accor. Bijna altijd wel een upgrade gehad naar echt een dikke suite. Ook vind ik dat de spreiding van hotels beter is dan bijv Radisson (club Carlson). Club Carlson daarentegen wordt vaak gezien (en hier op het forum ook) als beste loyalty program van alle ketens. Ik zou kijken naast de voordelen en welke hotels je liggen, naar de plaatsen waar je voor je werk heen moet. Als je super vaak op een bestemming vliegt waar bijv geen Club Carlson hotels zitten dan heeft dat ook weinig zin.
     
  3. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Ook ik ben tevreden bij LCAH. Ik boek vrijwel alleen bij hen ook vanwege de kamerupgrades. Hilton en CC boek ik alleen als er geen LCAH in de stad is waar ik ben. Verder heeft LCAH vaak goede promoties en heeft LCAH ook de leuke Places app waarmee je nog meer punten kan verdienen en dus gratis kamers.
     
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik ben al 12 jaar bij IHG en nog steeds tevreden. Als Platinum Ambassador krijg ik vrijwel altijd een upgrade. Door speciale acties kan het punten sparen snel gaan. Daarnaast heeft IHG iedere 2 of 3 maanden pointbreaks waarbij kamers in een aantal hotels voor maar 5000 punten worden aangeboden i.p.v. bv 25000.
     
  5. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Okey dank jullie wel. Het hangt voor mij ook voor een deel af waar ik heen moet en wat de beschikbaarheid is. Dus buiten een goed programma is een brede beschikbaarheid ook een voordeel.

    Vooralsnog moest ik afgelopen jaar vrij vaak naar Manchester en op een enkele uitzondering van het DoubleTree en Park Inn na bleef ik bij het Crowne Plaza (die ook veruit de betere was). Daarnaast in Istanbul ben ik bijna verplicht om in het Mercure te blijven.

    Ik heb zo het idee dat ik voor mijn voorkeur het beste voor IHG kan gaan en vervolgens als secundaire optie LCAH. Weet iemand zo een goede vergelijking tussen IHG en LCAH te maken?
     
  6. Yoran Wijkstra

    Yoran Wijkstra Blue Tier Medewerker

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Ik ben op zoek naar een hotel spaarprogramma wat gunstige prijzen biedt voor een award-booking. Ik heb nog nergens status en vandaar ook mijn vraag bij welk hotelketen ik het beste kan sparen. Hilton spreekt me erg aan maar is niet overal gevestigd. Hamburg staat op de planning, met een aantal andere citytrips op de wish list voor de komende maanden.

    Wat raden jullie mij aan m.b.t. welk hotelketen het meeste oplevert in mijn situatie?

    Thanks in advance!
     
  7. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    gelden de bovengeplaatste tips niet ook voor jou?
     
    Yoran Wijkstra vindt dit leuk.
  8. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Zoals boven al wordt aangegeven: als het puur gaat om gratis overnachtingen zou IHG wel een goed programma kunnen zijn voor je. Met accelerate makkelijk binnenhalen, ruime keuze in gratis nachten (van laag naar hoog). Daarbij inderdaad soms goedkope pointbreaks.
     
    Yoran Wijkstra vindt dit leuk.
  9. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    956
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Wat je kunt doen is voor IHG of Accor gaan.

    Voordeel is dat er bijna overal ter wereld wel ergens een IHG of Accor hotel is, en ze goede promoties hebben. Nadeel in mijn ogen is dat ze niet uitblinken in echt kwalitatief mooie hotels. Goed, IHG heeft ook Intercontinental hotels, maar daarvoor moet je feitelijk weer het Ambassdor lidmaatschap voor hebben om van wat extra's te kunnen profiteren. Accor heeft wel Sofitel (en recent hebben ze Swissotel en Raffles hotels overgenomen) maar echt opgewonden wordt ik niet van Accor...

    De Accor Gold status kun je volgens mij nog steeds eenvoudig krijgen bij aankoop van een aandeel Accor. Deze status kan van pas komen bij een status match.

    Daarbij kun je dan als alternatief ook deelnemer worden bij een wat luxere keten (al dan niet via een status match). Zoals Hilton, Marriot/Starwood of Hyatt. Maar dat heeft feitelijk enkel zin als je er ook regelmatig slaapt. Anders heb je of geen of een beperkte status en vervallen de verzamelde punten op den duur ook. Daarnaast is de locatie ook van belang, zit je bijv. veel in Frankrijk dan zou Accor natuurlijk 1e keus zijn.
     
    Yoran Wijkstra vindt dit leuk.
  10. Yoran Wijkstra

    Yoran Wijkstra Blue Tier Medewerker

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Thanks voor jullie input. Ik twijfelde zelf al tussen IHG en Accor, neig naar het spaarprogramma van IHG. Naast IHG neem ik Hilton erbij als secundair programma.
     
  11. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Je kunt je nu nog inschrijven voor de Accelerate actie. Meestal is je eerste opdracht relatief eenvoudig (stuk of 4 nachten) en vaak al goed voor ca. 30/K punten (50/K is Amstel hotel redemption, om een indruk van de waarde te krijgen).
     
    Yoran Wijkstra vindt dit leuk.
  12. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ik zou nog willen toevoegen dat IHG met Crowne Plaza ook goede heeft.
    Overigens zou ik ook Club Carlson willen aanbevelen, dat is mijn secundair programma en ze hebben vaak uitstekende points+cash rates. Nadeel is wel dat status behalen best lastig kan zijn omdat ze alleen op nights/stays status geven en niet spend.
     
    Yoran Wijkstra vindt dit leuk.
  13. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Accor hotels biedt voordelen voor aandeelhouders gedurende het eerste jaar. Als je nog geen status hebt is dit een snelle methode.
     
    Yoran Wijkstra vindt dit leuk.
  14. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    956
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
  15. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    956
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    ok, thanks. Niet gezien. Doe ook heel weinig met Accor. Dan ga ik binnenkort maar een verkooporder opgeven voor de aandelen.
     
  16. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Haha hoeveel heb je aangeschaft?
     
  17. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Voor de echt leuke benefits moet je, denk ik, op het top level van een loyaliteitsprogramma zitten.

    Het belangrijkste is dus dat je een hotel programma nodig hebt dat je in staat stelt om dat top level te halen: er moet dus een hotel van dat programma zijn in zoveel mogelijk steden waar je verblijft zodat je veel nachten kunt maken.
    Zelf reis is voornamelijk in het Midden Oosten, Afrika en Europa. In mijn geval zijn SPG en IHG dus goede keuzes omdat ik in alle plaatsen waar ik moet zijn wel een SPG of IHG property vind en dus bij beide programma's top tier kan behouden.

    Verder is het denk ik zaak om goed in de gaten te houden of het hotel dat je boekt je ook de kamerupgrades/loungetoegang kan geven. Het IC OR Tambo bijvoorbeeld heeft maar twee suites en geen lounge. De kans op een suite upgrade is dus niet al te groot en lounge toegang kan je vergeten omdat het er gewoon niet is. Dit compenseren ze dan met een punten voucher of een local gift. Daarintegen in het IC Sandton, 15 minuten met de metro, hebben ze plenty suites en een goede club lounge. Hier heb ik altijd een suite upgrade gekregen + lounge toegang.
     

Deel Deze Pagina