Backpack kopen

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Jan van Putten, 22 dec 2015.

Tags:
  1. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Ik ben nog nooit 17 dagen weg geweest :eek: de meeste trips, ook al is het aan de andere kant van de wereld, duren niet langer dan 1 week. De meeste van jullie zullen zich hierin wel herkennen ;)

    Maar voor mijn zomertrip ben ik van plan om een backpack aan te schaffen. 17 dagen door Azië reizen en vervolgens met een koffer slepen zie ik niet zitten.

    1. Hoe doen jullie het met + 14 dagen reizen?
    2. Welke backpack heb jij? En waarom deze?
     
  2. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb een 3-tal Deuter tassen (speedlite 15, futura 32 en futura 50+10) Voor 17 dagen Azië (geen warme kleding) is een 32l voldoende. Als je het bovenste vak niet vult kan deze ook als handbagage (handig voor eventuele binnenlandse vluchten). Daarnaast zitten in de Deuter tassen meestal een raincover, dit is ook handig als je de bagage incheckt (dan heb je een soort schildpad en kunnen de riempjes niet blijven hangen in het bagagesysteem op de AirPort).
     
  3. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ideaal een backpack, als je niet op 1 plek blijft. Als die maar ritsen aan de voorkant heeft zodat je de voorkant open kan slaan om in te pakken of spullen te zoeken. Wij hebben een kleinere erbij die dat niet heeft, echt vervelend.
     
  4. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Dit is het grootste probleem wat mij er tot nu toe van heeft weerhouden een backpack te kopen: het lijkt wel alsof 80% van de packs een boven opening hebben, dit lijkt me echt gigantisch onhandig :(.
     
  5. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb een Nomad Karoo 60L. Voor 2 weken strand in Azië heb je 'm inderdaad niet nodig - net zo min als een grote koffer vol voor een strandvakantie in Turkije -, maar voor m'n reis door Marokko afgelopen jaar was ik er zeker blij mee. En inderdaad, ritsen aan de voorkant.
    Aantal 'standaard' tips wat mij betreft: pas je backpack altijd eerst goed, zorg dat je hem kan 'verstellen' in hoogte en kijk na wat je er wel of niet bij krijgt. Bijvoorbeeld: In die van mij zit standaard een eenvoudig om de backpack te slaan en dicht te ritsen beschermhoes (ideaal tegen regen én als de backpack als ruimbagage meegaat). Bij die van mijn vriendin zat alleen een losse beschermhoes, eigenlijk niet geschikt als bescherming in geval van ruimbagage.

    Prijzen vergelijken is ook de moeite, op internet was ik bijna 30% goedkoper uit als in de winkel, met gunstigere garantievoorwaarden.
     
  6. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Zijn gaan passen bij Perry sport, had aardig keus en toen ook net 2 halen 1 betalen dus dat kwam mooi uit
     
  7. Wouter

    Wouter Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Als je niet te veel geld wil uitgeven, kan ik je deze aanraden:

    http://www.decathlon.nl/rugzak-forclaz-50-id_8300838.html

    Ben er 3 ruim weken mee op reis geweest, dus 2 weken moet sowieso lukken.

    Heeft een rits over de hele voorzijde, dus je kan overal makkelijk bij.

    Zolang je geen bergtochten enzo gaat maken, vind ik een duurdere backpack niet echt het geld waard.

    (PS Je moet er wel een flightbag bij kopen dus dat maakt het totaal iets duurder)
     
  8. Novix

    Novix Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb vele reizen (1 week tot 3 maanden) gemaakt met een Decathlon rugzak. Buiten een aantal kleine beschadigingen werkt die eigenlijk nog steeds perfect. Moest je toch geld hebben, Fjallraven heeft ongelofelijk mooie travel backpacks met een houten frame.

    Verder kan je best minstens 50 liter nemen, hoewel ik toch zeker 60 of 70 zou aanraden moest je in de toekomst nog verre reizen plannen die langer duren.
     
  9. Wouter

    Wouter Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Meer dan 50 liter wordt heel snel heel zwaar. Als je lang gaat reizen zou ik eerder investeren in lichtgewicht kleding die niet snel vies wordt, dan om je hele tas vol te douwen met 20 katoenen tshirts en 6 truien enzo :).
     
  10. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ik heb een LaFuma 50+10 of 55+10. Dit is kwa grootte denk ik meer dan genoeg.
    Enkele belangrijke tips:
    - De rits voor is inderdaad erg belangrijk omdat je anders alles eruit graaft en weer in stopt
    - Probeer ook te kijken of ze een rits onder hebben (die van mij kan ook van onder open en heeft een tussen rits, zo kan je bijvoorbeeld vuile was scheiden van de rest
    - zoek er 1 uit waarbij een cover zit. Deze is handig als je door gebied gaat met veel zand (mocht je in een woestijn belanden, dan gaan je ritsen niet door het zand vastzitten) of als regen of op airport (toen ik Cuba terugkwam kon ik bijvoorbeeld niet sealen en had ik dit handmatig gedaan met tape en mijn cover.
    - Als je een goede kwaliteit voor een zachte prijs wil, probeer (vooral nu na kerst) is naar de outlet in Roermond te gaan. Je zou net zoals mij naar de LaFuma winkel kunnen gaan of naar de Fjallraven of North Face winkel, zo heb je best een brede keus om A kwaliteit voor een lage prijs te krijgen. En hier kunnen ze je ook helpen met het uitkiezen van backpack en advies geven over welke maat, grootte etc etc etc

    Daarnaast, kleren rollen neemt minder ruimte in beslag dan vouwen :)

    Succes, laat maar weten wat de uiteindelijke keus word!


    edit: 65+10 (en hier een link van diegeen die ik heb: http://www.trekkinn.com/outdoor-mountain/lafuma-land-cruiser-65-10/446963/p)
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2015
    Jan van Putten en FlyRicky vinden dit leuk.
  11. Ik gebruik de berghaus cyclops 110 liter, overgehouden vanuit t leger
     
  12. MaxJ91

    MaxJ91 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb een losse flightbag en vind die heel handig! Meestal blijf ik een aantal dagen in de stad waar ik weer vandaan vertrek, dan koop ik meestal net teveel souvenirs. Dan stop ik de souvenirs in mijn backpack en gooi wat losse kleding in de hoes. Zo heb ik altijd genoeg ruimte!

    Verder wat de rest ook zegt, pas hem goed zodat het goed zit bij de schouders en de onderrug.
     
  13. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Zo vandaag naar de Perry sport geweest. Verschillende backpacks om uit te kiezen. De verkoopster raadde aan om ieder geval een backpack van 50+ liter uit te kiezen. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een backpack van 55 en 35 liter (Helly Hansen / Aksla)

    Naast de 20% korting van vandaag en de reeds afgeprijste backpacks kregen we de tweede backpack nog eens voor de helft. Al met al een goede deal lijkt me.

    Dank voor jullie reacties en tips!
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2015
    Denzi, FlyRicky, SVDH en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Als je met een backpack gaat rondtrekken, 2 dingen zeker niet vergeten: vacuumzakken om kleren in te stoppen en een drybag! De vacuumzakken besparen plek in je rugzak en de drybag zegt het zelf... Ik kan me een boot trip in Borneo herinneren, storm kwam opzetten, hoge golven, bakken regen en ik was nadien de enigste aan boord na de trip met droge kleren :)
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  15. RSC09

    RSC09 Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Nog een tip. Neem niet teveel mee. Niets is vervelender dan rondlopen met een (te) zware backpack. Daarnaast zul je de gekochte souvenirs ook nog ergens in je tas kwijt moeten ;)
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  16. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Ik kreeg zelf nog twee keer de tip om voor bijvoorbeeld kleding een plastic zak van merk x te gebruiken en voor belangrijke zaken een plastic zak van merk y enzovoort. Anders zoek je je een ongeluk.
     
  17. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    De vacuum zakken zijn doorzichtig zodat je kan zien wat erin zit.
     
  18. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Ook handig ;)

    Echter voor degene met een backpackersbudget een handige gratis oplossing
     
  19. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Die dingen kosten nog geen 10 euro :p
     
  20. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Elke euro telt :D
     

Deel Deze Pagina