Azoren tips gevraagd.

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door high_class, 16 mei 2017.

  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Vanwege een kort bezoekje aan NL en een citytrip naar Sao Miguel (azoren) was ik op zoek naar tips van forum leden. Vorig jaar hebben een groot aantal leden een business class deal gepakt naar de azoren en zullen vast wat van het eiland gezien hebben.

    Opzoek naar:

    -hotels
    -sightseeing
    -restaurantjes
     
  2. JRRM

    JRRM Blue Tier

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    33
    Vorig jaar juli ben ik 5 dagen naar Sao Miguel geweest. Huur een auto op het vliegveld want dan zie je het meeste van het eiland. Ik weet niet hoe lang je naar Sao Miguel gaat, maar probeer in ieder geval de volgende hotspots (letterlijk en figuurlijk) mee te pakken.

    - Sete Cidades, de grote caldeira aan de westkant van het eiland. Rij via een klein weggetje naar boven totdat je bij een enorm verlaten hotel uitkomt. Het hotel is een bouwval geworden en doet spookachtig aan. Vanaf deze plek heb je een mooi uitzicht over het eiland en je kunt vanaf hier mooie wandelingen langs de kraterrand maken.
    - Lagoa do Fogo. De meest centrale vulkaan van het eiland. Neem vanaf Ponta Delgada de kleine weg richting Ribeira Grande. Deze weg gaat dwars over de vulkaan heen en tijdens het relatief korte ritje kom je steeds door andere landschappen te rijden. Bovenop de top zijn de weersomstandigheden nogal wisselend en soms zit je helaas ook in de mist. Op de top heb je een mooi uitzicht over het kratermeer en over de rest van het eiland. Vanaf hier kun je ook weer verschillende wandelingen maken.
    - De omgeving rondom Furnas. Dit gebied is tot op de dag van vandaag vulkanisch actief met geisers en hete bronnen. Minder spectaculair dan op IJsland maar alsnog de moeite waard om het binnenste van moeder aarde te mogen aanschouwen (en ruiken).
    - Vanaf de haven van Ponta Delgada kun je een walvistour maken van een halve dag. Reserveer op tijd want vaak zijn ze al twee dagen van tevoren vol geboekt. Garantie om walvissen te zien is er niet maar ik had geluk dat we in juli nog een paar blauwe vinvissen konden zien. De grootste kans schijn je in april/mei/juni te hebben. Dolfijnen zul je ongetwijfeld in overvloed zien. Smeer je goed in, want je verbrand levend op de oceaan!
    - Een rondje om het eiland rijden is sowieso een aanrader. Vanwege het milde klimaat op De Azoren staat eigenlijk altijd alles in bloei en je ziet veel tijdens zo'n rondje om het eiland. Verwacht geen stranden of mooie baaitjes want die zijn er nauwelijks. Als je van natuur en mooie landschappen houdt dan zijn De Azoren fantastisch. Massatoerisme is er vrijwel afwezig en alles is zeer goed betaalbaar.

    Ponta Delgada vond ik nog wel een aardige stad voor wat het mag heten. Rondom de marina en de jachthaven zitten leuke restaurantjes met terras die goed betaalbaar zijn. Ook in de binnenstad zelf heb je voldoende keuze aan eettentjes op alle pleinen die er zijn. Ik verbleef in een redelijk low-budget hostel in Ponta Delgada omdat ik de hotels wel aan de prijzige kant vond in juli en laat was om mijn accommodatie te regelen.
     
    high_class vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina