Alvast de prijzen gechecked voor de reis die ik toch zal gaan maken 15 of 16-3 heen en 20 of 21-3 terug naar IAH. De directe vluchten vanaf AMS liggen boven de € 4000 en via MAN met SQ! rond de 2700. Helaas doe ik verder niets met StarAlliance... Toevallig kom ik er achter dat met BA LHR-IAH € 1950 kost en AMS-LHR € 244, terwijl AMS-IAH op exact dezelfde vluchten € 4700 mag kosten, scheelt € 2500!! Deze optie komt op geen andere manier boven water dus ben ik nou zo slim of die booking-engines zo dom Of zijn er nóg betere opties? De SQ vlucht is ook aantrekkelijk met een beter business product, alleen de connecties via Manchester in economy zjin niet optimaal. Maar even in optie genomen, ik neem aan dat ze baggage ook op 2 reserveringen gewoon kunnen doorlabelen..
Ticket prijzen is een wondere wereld waar de logica vaak ver te zoeken lijkt te zijn, als je een prijs ziet die je bevalt is mijn advies altijd om direct te boeken, prijzen kunnen namelijk snel veranderen Je aanname over het doorlabelen van bagage klopt zeker niet altijd, ik zou dit heel goed checken bij de maatschappij met wie je de eerste vlucht maakt.
OTA's zoeken over het algemeen niet naar combinaties van meerdere losse tickets, dat heeft niet vaak profijt en zou zoveel meer rekenkracht kosten. Natuurlijk doen wij daar soms ons voordeel mee, zeker met wat meer voor de hand liggende routes. Ik neem aan dat je het dan over LHR-IAH non-stop hebt? (Goedkoop trouwens, voor een vlucht uit London!) Als je bij BA een los eco ticket AMS-LHR koopt labelen ze het door. Neem wel genoeg tijd tussen de vluchten, op losse tickets ben je niet beschermd tegen vertraging -> missen aansluitende vlucht.
ja nonstop met BA. niet de mooiste stoelen maar voor deze prijs... AMS-LHR retour in C kost maar € 244, koopje denk ik.
LHR-IAH is zo te zien met alle allianties voor rond die € 1950 te doen. Mocht je nog miles willen bij een bepaalde alliantie.... Zou het echt op één ticket houden zodat je protected bent. ITA Matrix laat zien; AMS-MUC-IAH met LH/UA en dan een directe IAH-AMS met UA is ook beschikbaar voor 2500EUR, via FRA is ook een optie voor die prijs.. Via IST met TK ook 2500EUR Vanaf BRU met overstap een hoop opties rond de 2700EUR Skyteam is duurder met 3100EUR
Heb meerdere malen een goede deal proberen te vinden voor Skyteam naar IAH, maar dat is best lastig. Ook beginnend vanaf andere luchthavens zoals CPH. Hoor ook graag als iemand een interessante optie weet. Wellicht aan de andere kant overstappen via MEX of een andere luchthaven.
dank voor de tips. BA heeft maar 1 stoel op dit prijsniveau, SQ is ook niet ideaal dus het wordt waarschijnlijk AM AMS-MEX-IAD met de 787-8. Een heuse red-eye vertrek 22:20 met beetje lange layover van 5,5u op de heenweg, maar wel Skyteam voor € 2350... inclusief chauffeur-service
Ik heb die vlucht vorig jaar gehad onderweg naar PTY, 02:30 landen op MEX en dan hangen en wurgen tot de connecting flight... Ik probeer deze vlucht via MEX te vermijden als ik connect, heen naar MEX als eindpunt is het een prima vlucht.
wat bedoel je met hangen-wurgen, juist te lang of te kort? ik vermoed het eerste terugreis is prima met 2 uurtjes.
Veel te lang ja, er is NIETS open op dat tijdstip, ze hebben wel genoeg bankjes waar je vrij comfortabel op kunt tukken. Let trouwens op dat je op MEX je bagage op moet halen en zelf bij een speciale transit band weer af moet geven, het is nogal makkelijk om terwijl je zoekt naar die band, landside te gaan, waardoor je weer moet inchecken etc.
In elk geval tijd genoeg voor het bagage-ritueel Maar de lounge (met douche en spa) gaat ook pas om 4:00 open zie ik nu. Dus het is met aankomt 3:00 wel even een klein uurtje afzien...
Reisklasse I, D hebben her recht op van/naar Schiphol: https://aeromexico.com/en-nl/flying-with-us/car-service