AMEX openen in het buitenland

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door jesse01, 10 dec 2019.

  1. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met het openen van een AMEX in het buitenland? Specifiek in Frankrijk/Duitsland/Italie/UK, of door gebruik te maken van Global Transfer.

    Nu bijna een jaar gespaard met de Platinum en toch wel bedroeft gekeken naar de transfer partners hier in Nederland... Ik zie weinig opties en hele lage transfer ratios.

    Heb geprobeerd e.e.a. in te vullen bij de applicaties in het buitenland en zie naast een rekening eigenlijk maar twee vereisten: Telefoonnummer en adres. Dit lijkt mij allemaal vrij makkelijk te regelen... Ik vraag me alleen af of de aanvragen er door komen en of dit consequenties heeft voor mijn NL AMEX wanneer ik bepaalde gegevens niet kan doorsturen (stel er worden om documenten gevraagd).
     
  2. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    642
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb een amex kaart in Canada gehad. De enige vereiste was een adres en dat ik verblijf kaart had. Dus een werkgever daar. Het Canadese amex team belt dan met het Nederlandse team om de transfer mogelijk te maken. Ik schat dat het vergelijkbaar werkt met de landen die jij benoemd.
     
  3. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Hmm, lastig verhaal dan. Verblijf kaart zit er bij mij niet in :p
     
  4. George1

    George1 Blue Tier

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb een aantal jaar zowel een amex kaart in NL en Frankrijk gehad. Voor zover ik weet is er geen communicatie tussen amex FR en NL. Je hebt eventueel wel een Franse bankrekening nodig want normaliter vragen ze om een RIB bij de aanvraag, je zou het met een NL IBAN kunnen proberen
     
  5. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    NL IBAN bij Franse Amex werkt vooralsnog niet, ookal is de noodzaak tot RIB afgeschaft. Misschien dat het na een belletje wel werkt, dat wil ik binnenkort nog eens proberen.

    Ik heb een global transfer naar de US gedaan, dat ging prima, ook al heb je wel aantal zaken nodig, zoals adres, Amerikaanse rekening en SSN/ITIN.
     
    Didier13 vindt dit leuk.
  6. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Misschien is dit iets om naar te kijken https://www.americanexpress.com/icc/cards/the-platinum-international-currency-card.html
     
  7. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
  8. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    ik lees mee, was ook benieuwd naar de mogelijkheden..
     
  9. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Ook ik kijk even mee, ook omdat de Duitse versie bijvoorbeeld wél Apple Pay heeft en nog een aantal andere mooie perks!
     
  10. Nik

    Nik Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Ik las het ook. Jammer. Deze kaart biedt min of meer dezelfde voordelen als NL Platinum maar is wel 30% goedkoper. Mij gaat het niet echt om de prijs maar meer over de perks die bv US Platinum biedt zoals allerlei bonusacties voor punten.
     
  11. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Weet niet of dit een mogelijkheid is, maar een Duitse Amex kaart met een N26 bankrekening geen idee of het lukt de N26 is een "DE" rekening.
     
  12. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Klopt maar je hebt ook een telefoonnummer en adres nodig :rolleyes:
     
  13. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Allebei prima aan te komen ;) Deze bijvoorbeeld.
     
    Bijzonderetickets, Thijsk, petert en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Recent sprak ik de ledenservice en toevallig kwam het gesprek op buitenlandse kaarten en de NL Amex gebruiken als je in het buitenland woont. Dat werd enorm gestimuleerd en er werd nadrukkelijk aangegeven hoe gemakkelijk dat was etc. De ledenservice is natuurlijk sowieso wel goed in het uitleggen waarom Amex zo goed is. Dat weten ze zelf beter dan de gebruikers.

    Totdat ik vroeg naar of de verzekeringsvoorwaarden nog gelden als je in een ander land woont dan waar je kaart is uitgegeven. Ineens geen vlotte babbel meer, maar een hele hoop gedraai. Uiteindelijk gewoon geen antwoord gehad op de vraag, maar na veel doorvragen het verzoek gehad om de vraag direct aan de verzekeringsmaatschappij te stellen i.p.v. aan Amex. Erg vreemd natuurlijk.

    Het gesprek eindigde met de suggestie om als de situatie zich voordoet, bijvoorbeeld een green card te nemen, zodat je nog punten spaart, maar een minder zwaar verzekeringspakket neemt.
     
  15. rhw

    rhw Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    https://www.mailboxde.com/prohibited-goods.html

     
  16. rhw

    rhw Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb via Monese een Belgische IBAN, ondersteunt ook automatische afschrijving. In principe zou je daarmee een Belgische Amex moeten kunnen openen. Alleen lijken de Belgische Amex kaarten niet echt de moeite waard, tenzij er een goede aanbieding via referral is?
     
  17. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Hm, zouden ze dat echt controleren? Er zijn nog vele andere forwarding-maatschappijtjes, zit vast wel wat bij. Duitse Amex is echter niet heel interessant.
     
  18. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Maar misschien wel interessant als je een Duitse Miles&More credit card wilt hebben (nu Qander ermee ophoudt) - of de Duitse Hilton Honors Visa card?
     
  19. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ik woon sinds paar maanden in Spanje. Toen ik bij ledenservice mijn adres veranderde en ik ook vroeg naar de verzekeringsvoorwaarden kreeg ik gewoon antwoord dat mijn verzekering gewoon geldig bleven. Ik heb deze echt nodig omdat ik nog geen andere reisverzekering heb.

    Momenteel wel bezig om Spaanse Amex aantevragen. 20.000 rewards punten, rest is bijna gelijkwaardig als de NL card

     
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Heb je dat toevallig schriftelijk of ergens zwart op wit in voorwaarden gelezen? Ben erg benieuwd waarom Amex-medewerkers altijd hun praatje klaar hebben, totdat ik het verzekeringspakket in combi met wonen in buitenland ter sprake breng..
     

Deel Deze Pagina