Nog wel even $87 investeren om mijlen te kopen maar daarvoor krijg je 6 maanden status. Kan helaas geen link posten. Als je onderstaande toevoegt aan de hoofdpagina van TAP zou het moeten werken. miles-and-go/promotions/tap-anniversary/new-tap-miles-and-go-clients
Hierbij de volledige link: https://www.flytap.com/en-nl/miles-and-go/promotions/tap-anniversary/new-tap-miles-and-go-clients Om de status te behouden moet je voor 30/09/2020 voldaan aan het volgende aantal miles:** 25,000 Status Miles for Gold Clients and 10,000 Status Miles for Silver Clients.
Nee, je bent niet verplicht om mijlen te kopen. Maar als je geen mijlen koopt of een Club lidmaatschap afsluit kun je ook geen status matchen.
Update, het status-match programma is nu nog aantrekkelijker gemaakt, in plaats van een half jaar, krijg je nu 12 maanden. Voorwaarde blijft wel dat je je registreert voor TAP Miles & Go en daarna een email stuurt met een kopie van je huidige en geldige loyalty/status kaart van 1 van de vele airlines (Naam, nummer, geldigheids/einddatum en statuslevel moeten zichtbaar zijn) plus je TAP Miles & Go accountnummer naar [email protected]. Zodra dit proces gedaan is, krijg je een bevestigingsemail vanuit TAP en kun je ervoor kiezen om ofwel Miles te kopen (minimum 70euro) of een Club Membership af te sluiten (minimum bedrag 99 euro). 1 van de 2 is wel verplicht (je mag ook allebei kiezen) om de 12 maanden status te krijgen. Toch weer een methode om *A goud te kunnen krijgen tot en met Juni 2021 . Meer info: https://www.flytap.com/en-pt/miles-and-go/promotions/status-match-campaign De pdf: https://www.flytap.com/-/media/Flytap/Miles-and-go-_-Rebranding/Campanhas/2020/6---Junho/Status_Match/Regulamento_da_Campanha_de_Status_Match_EN.pdf
Begrijp ik het goed dat je niet hoeft te vliegen met TAP om *A goud te krijgen? En dat kost dan slechts 70 EURO?
Klopt. Dan heb je 12 maanden. Vlieg je wel 20K en 4x tap dan heb je hem 2 jaar. Er is volgens mij ook nog steeds om te matchen via Turkish maar dan moet je wel 1x met TK vliegen.
Ik kon het nergens vinden maar tot wanneer heb je om die 20.000 miles te vliegen en de 4x met TAP? Een jaar?
Maar is dit alleen als je status matcht of krijg je ook gold als je de miles koopt of de 70 euro betaalt?
De miles zijn 70euro (de minimum afname is 2000 miles, als ik het me goed herinner), of je neemt een "Club" membership (goedkoopste is 99euro voor 1 jaar). (Dus dan zijn de miles de goedkoopste optie) Om te kunnen matchen, heb je inderdaad status nodig bij een andere airline. De "eligible" airlines zijn talrijk, dit is de huidige lijst: American Airlines Aeroflit Aerolineas Argentinas Air Europa MEA AeroMexico Etihad British Airways Finnair AF/KL/KQ/Tarom Iberia LATAM Alitalia Czech Airlines Qatar Royal Jordanian Royal Air Maroc Delta Emirates GOL Azul
Las ergens in de voorwaarden dat TAP geen plastic pasjes verstrekt voor het eerste jaar. Dus neem aan dat je het TP ff-nummer ook daadwerkelijk in de boeking moet zetten om van de *A Gold voordelen (lounge) gebruik te maken.
Dat is weer waardeloos, want dan worden alle vluchten bij TAP bijgeschreven ipv bij LO of LH wat voor mij beter zou zijn. Vluchten met TAP om status te verlengen in de toekomst gaat hem wsl niet worden.