Gisteren is onze vlucht op vrijdag 23 okt naar Kaapstad gecanceld en we zijn op een vlucht een dag later gezet. Ik zou gaan rondreizen met nog 10 overnachtingsadressen die nu allemaal in de knel komen (en ik had alles al verzet van mei naar okt/nov grrrr...) De vraag is natuurlijk of Zuid Afrika dan überhaupt open is natuurlijk. Maar terug naar KLM. Flying Blue gebeld en zij gaven mij aan dat ik ook een dag eerder zou kunnen dan oorspronkelijk (en dan hoef ik maar 1 nacht bij te boeken) Er werd mij ook gemeld dat ik nog volledig flexibel blijf tav de annulering van hun kant en nog steeds recht maak op vouchers of teruggave geld. Kan iemand deze regeling ook bevestigen met een eigen ervaring? Beetje paranoia van mijn kant, ik heb het personeelsnummer van de betreffende dame opgeschreven en datum/tijdstip dat ik heb gebeld. Voor het geval ik nog later bewijs moet leveren dat dit mij is verteld. Nog tips?
Zie ook een ander topic, maar ik ben zonder bijbetaling van september naar mei omgeboekt. Volgens de medewerkster zijn de voorwaarden daarvoor per gisteren versoepeld.
Sinds vandaag krijg ik deze melding, lijkt er dus idd op dat de voorwaarden aangepast zijn.... apart trouwens dat ik het alleen bij de AF app zie, niet bij KL... Ik dacht dat je het verschil tussen de boeking (500 euries) en het huidige tarief moet betalen.... als dat niet meer hoeft dan verzet ik hem direct want heb er hard hoofd in dat we in december naar de VS kunnen vliegen....
Donderdag eindelijk weer eens gevlogen. AMS-FRA-IST in J met LH. Service grotendeels hetzelfde als pre-covid. Enige verschil was dat drankjes alleen voor, tijdens en na de maaltijd geserveerd werden. Ik kwam daar achter toen ik om een rood wijntje voor bij de kaas vroeg. Dan wist ik het even voor de volgende keer, want het rode wijntje kreeg ik alsnog . Ik vond het geweldig om weer te vliegen met een glaasje wijn in de hand!
Oei dit is toch wel een verschil met KLM. Nu was het voor mij een upgrade en op zich was de ontbijtbox prima maar niet te vergelijken met dit...
JA! Haha. Gaat niet door. Krijg binnenkort de data door van volgend jaar, dan gelijk Delta bellen. KLM heeft m'n directe vlucht met de 787 geannuleerd. En me nu op een overstap in Atlanta gezet. Mooi, kan ik dus als het goed is wijzigen zonder tariefverschil te betalen.
Dit is interessant: op KLM / Air France vluchten tot en met 31 December dit jaar verdien je dubbel XP en dubbel aantal miles. Dit maakt het een stuk interessanter om met ze te vliegen nog dit jaar, want dit helpt ontzettend om naar Gold toe te gaan in mijn geval. Of voor anderen die alvast wat extra XP kunnen opsparen die dit jaar al gehaald hebben en dus niks kregen van Flying Blue.
Bij ons vergelijkbaar verhaal voor onze trip naar Hawaï. Konden uiteindelijk cancellen zonder gedoe en cash refund aangevraagd (nog niet ontvangen overigens). Eind oktober rondreizen in ZA lijkt me een lastig verhaal. Ik sprak afgelopen week een collega in Zuid Afrika en die vertelde dat ze Amerika in gingen halen qua besmettingen als dat niet al het geval was. De medische voorzieningen zijn naar mijn mening ook zeer beperkt ten opzichte van wat wij gewend zijn. Aan de andere kant blijf je flexibel qua boeking en kun je altijd weer een nieuwe datum prikken natuurlijk.
Heb inmiddels cash refund aangevraagd bij KLM . Dat kan wel tot 90 dagen duren. Vanmorgen ook de auto boeking gecanceld (via Sunny Cars) en nu al op mijn rekening terug gekregen. Zowat binnen 90 MINUTEN ipv 90 dagen. Daar kan KLM een voorbeeld aan nemen.......
Afgelopen vrijdag was de lounge in terminal 2E gesloten. Lounge in terminal 2F was wel geopend. Drankjes was zelf service en hapjes werd uitgeserveerd bij het buffet.
Milieudefensie is gek geworden Als dit plan doorgaat dan is m'n vertrekluchthaven dus nooit meer AMS.... meer XP's
Een eend kan niet veel anders dan "Kwak" zeggen, een hogere verwachting heb ook niet van miliedefensie.
Een vraagje.. ik heb voor November een vlucht naar Peru staan met Air France. Aangezien de situatie daar op dit moment niet al te best is wil ik deze graag annuleren en het liefste met geld terug. Gisteren heeft AF de positioneringsvlucht veranderd. Is het zo dat ik nu het recht heb om de gehele reis te annuleren en geld terug te krijgen?
Ach, inderdaad meer XP's vanaf DUS en BRU met SkyTeam, plus sowieso een lagere luchthaven tax (en andere belastingen). Kunnen we allemaal mooi de Jesse Klaver-run doen met KLM (BRU-AMS, vlieg je over het huis van Klaver in het schone Nispen) . Verder even mijn rant. Dus krijgt iedereen een leaseauto? Ik bedoel, naast je werk wonen is iets wat al 50 jaar niet meer mogelijk is en het OV brengt je niet van de plaats waar je bent naar de plaats waar je moet zijn. Jaaaa, tuurlijk. Want naast BPM, provinciale opcenten en de torenhoge accijnzen op brandstof, waarvan in totaal er nog minder dan 10% naar het wegennet gaat (ik bedoel, OV etc wordt hier grotendeels al mee gefinancierd), kunnen we proberen de automobilist nóg meer uit te melken. Rekenrijden is enkel een optie als alle andere belastingen er afgaan, niet als dat er nog eens bovenop komt...
Ik heb een ticket vanuit Hamburg naar Lima geboekt. Het ticket is Ham - Parijs - Lima. De vlucht van Hamburg naar Parijs is nu gewijzigd (een dag eerder)
Alweer bijna een weekje terug na de zomervakantie. Heel blij dat het gelukt is om die door te laten gaan! Ook een hele ervaring om in deze tijd te vliegen. Op de vluchten de laatste drie weken was het ook duidelijk hoe KLM probeerde om langzaam terug te komen naar het normale serviceniveau, maar natuurlijk wel zo lang de passagiers en het personeel zich zeker voelen. Wat nog meer naar voren kwam was hoe blij iedereen was om weer passagiers te mogen verwelkomen aan boord. Maar deze week bood ook op een vergadering met onze brancheorganisatie, natuurlijk in Brussel. Uit België kwamen geen goede berichten en de vooruitzichten op de laatste twee nog overgebleven fysieke conferenties aan het einde van het jaar zijn niet goed. Naar ook diverse landen, bijv. Nederland met Kroatië en Denemarken met Bulgarije, de reisadviezen van geel naar orange beginnen te veranderen, ziet het er inderdaad duister uit, en dan hebben we het nog niet eens over een eigenlijke tweede golf. Er is daarmee een grote kans dat mijn volgende reis familiebezoek met de kerst wordt. Met uitzondering van een korte conferentie in Europa in februari daarmee een heel jaar zonder conferenties. Zelfs dubbelen Flying Blue punten de rest van het jaar kan daar weinig aan helpen.