Als je visum of ESTA geweigerd wordt dan kan je bij KLM een refund aanvragen. Maar dat kruisje wil je eigenlijk niet achter je naam hebben. Voor nu zou ik wachten totdat KLM misschien de vlucht nog annuleert. Waar vlieg je op? Naar New York zullen ze eerder geneigd zijn te blijven vliegen vergeleken met bijvoorbeeld Salt Lake City.
Ik heb ook een vraag. Ik heb een reward ticket geboekt voor mijn vrouw met de KLM eco naar LAX return rond half september. Kosten belastingen ongeveer 180,- euro. Kan ik die zelf annuleren en krijg ik dan de FB miles en het bedrag terug of zijn daar nog kosten aan verbonden? Hoorde iets van 50,- euro als ik zelf annuleer? En is het dan dus beter om nog even te wachten tot misschien KLM zelf annuleert?
Je kan annuleren als je €50 bijbetaald. Ook kun je gratis annuleren als er wijzigingen zijn in je vlieg schema. Beste is om te wachten of er iets verandert en dan verzoek indienen tot gratis annuleren. Anders kort voor vertrek bellen en €50 aftikken.
Staat er niets in de reisvoorwaarden van KLM over het vliegen naar gebieden die een oranje reisadvies hebben gekregen (na het boeken)? Of eventueel bij de reisverzekering?
Ik zie dat KLM per direct weer naar bijvoorbeeld Tokio gaat vliegen. Heel vet natuurlijk, maar zover ik weet komen er -buiten Japanners- geen 'buitenlanders' binnen. Wat heeft het voor zin om dan daarheen te vliegen? Het aantal Japanners dat dit gaat vliegen lijkt me mee te vallen, toch?
Dat zul je nu met meerdere maatschappijen gaan zien. Naast dat inderdaad vracht weer aantrekt zoals @MVA20 zegt is het vooral een kwestie van de eerste proberen te zijn op die route vanuit Europa of in ieder geval niet de laatste. Dus puur om geen klanten te verliezen, maar ook om nieuwe klanten aan te trekken die eerder met andere maatschappijen vlogen. Uiteraard zal niet iedereen die één keer met KLM vliegt vervolgens altijd met KLM vliegen. Zeker niet als diegene eerder altijd direct vloog vanuit een ander vliegveld dan Schiphol, maar er zullen er zeker wat blijven hangen. Ook al mag je nu nog niet mee als persoon vanwege restricties zal de commitment die KLM laat zien door enkele malen per week of dagelijks een route te vliegen zorgen voor vertrouwen bij klanten. Je kan het bij jezelf nagaan. Zou je een vlucht boeken bij een maatschappij die al 3 maanden een route niet gevlogen heeft en net weer gaat opstarten met één of een paar vluchten per week? Of met een maatschappij die al enige tijd 2/3 keer per week of vaker vliegt en zelfs de frequentie aan het uitbreiden is? Dan heb je toch net iets meer garantie dat de vlucht die je boekt niet alsnog geannuleerd wordt.
Japan kent 126,5 miljoen inwoners. Daarnaast zijn er de nodige uitzonderingen. Dit alles zorgt voor behoorlijk volle vliegtuigen. Mijn vriendin vliegt komende week met Qatar vanuit Azië naar Istanbul (als het goed is). Ik check de load van de vlucht naar Doha regelmatig en die zit steeds behoorlijk vol. De vraag is er dus wel degelijk.
KLM draait sinds vandaag weer een serviceronde aan boord van Europese vluchten. Het doosje met water/sandwich/stroopkoek lag niet op de stoel, maar werd uitgedeeld. Daarnaast de keuze uit enkele niet-alcoholische (fris)dranken. IJs nog niet aanwezig. Dit was in Economy uiteraard. De service wordt de komende tijd verder uitgebreid aldus de stewardess. Hoop relatieve begrippen natuurlijk. Toch positief om te zien!
Toch maar besloten onze vlucht BOS-AMS te wijzigen naar Delta omdat het er uitziet dat een allergiemaaltijd daar wel kan. Geen huisje helaas, maar dat moet dan maar een volgende keer.
Ook de intercontinentale vluchten vertrekkend uit AMS serveert KLM nu een reguliere warme maaltijd in economy. Keuze uit niet alcoholistische frisdranken in blikjes of flesje water. Dit was in ieder geval zo op de AMS-YYZ vlucht.
Viel me trouwens ook al op dat van vluchten met bestemming naar Amsterdam er ook niets klaar lag, mogelijk door de korte omdraaitijd en niet juiste gegevens van het inchecken is het lastig om overal een doosje neer te leggen. Vond het trouwens wel fijn, de service naar Düsseldorf en Brussel was meer dan ik gewend was. Blikjes drinken vind ik trouwens een stuk beter dan de bekertjes, want ik ben onhandig genoeg om deze om te gooien, en op kortere vluchten kan je dan prima de wat kleinere blikjes doen.
RIP KLM Open: Streep door KLM Open: onmogelijke opgave om aan richtlijnen te voldoen. Jammer, had het wel leuk gevonden om weer te gaan dit jaar. Denk dat het stiekem voor KLM wel goed uitkomt als kosten besparing.
TAP Portugal heeft een match naar Star Alliance Gold. Matcht oa met BA,KLM en Etihad. Goedkoopste optie om aan de criteria te voldoen is het kopen van miles. Als je matched naar silver: 10000 miles en 2 vluchten met TAP en je hebt de status 12 maanden langer (24 totaal) Bij gold: 20000 miles en 4 vluchten met TAP en ook 24 maanden
Jammer dat Schiphol niet meer om de hoek van de nieuwe locatie ligt, mag zeker nog een flesje of twee bij voordat ik er ook maar over peins om vanaf EIN te vliegen