InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Als je visum of ESTA geweigerd wordt dan kan je bij KLM een refund aanvragen. Maar dat kruisje wil je eigenlijk niet achter je naam hebben. Voor nu zou ik wachten totdat KLM misschien de vlucht nog annuleert. Waar vlieg je op? Naar New York zullen ze eerder geneigd zijn te blijven vliegen vergeleken met bijvoorbeeld Salt Lake City.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  2. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb ook een vraag. Ik heb een reward ticket geboekt voor mijn vrouw met de KLM eco naar LAX return rond half september. Kosten belastingen ongeveer 180,- euro. Kan ik die zelf annuleren en krijg ik dan de FB miles en het bedrag terug of zijn daar nog kosten aan verbonden? Hoorde iets van 50,- euro als ik zelf annuleer? En is het dan dus beter om nog even te wachten tot misschien KLM zelf annuleert?
     
  3. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Je kan annuleren als je €50 bijbetaald. Ook kun je gratis annuleren als er wijzigingen zijn in je vlieg schema. Beste is om te wachten of er iets verandert en dan verzoek indienen tot gratis annuleren. Anders kort voor vertrek bellen en €50 aftikken.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  4. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Duidelijk antwoord, bedankt.
     
  5. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Staat er niets in de reisvoorwaarden van KLM over het vliegen naar gebieden die een oranje reisadvies hebben gekregen (na het boeken)? Of eventueel bij de reisverzekering?
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  6. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    697
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Ik zie dat KLM per direct weer naar bijvoorbeeld Tokio gaat vliegen. Heel vet natuurlijk, maar zover ik weet komen er -buiten Japanners- geen 'buitenlanders' binnen. Wat heeft het voor zin om dan daarheen te vliegen? Het aantal Japanners dat dit gaat vliegen lijkt me mee te vallen, toch?
     
  7. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Misschien vracht? Of om het aantal vlieguren van het personeel op peil te houden?
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  8. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ik verbaas mij hier ook nog dagelijks over. Ook de vele vluchten op een dag naar Amerika.
     
  9. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Dat zul je nu met meerdere maatschappijen gaan zien. Naast dat inderdaad vracht weer aantrekt zoals @MVA20 zegt is het vooral een kwestie van de eerste proberen te zijn op die route vanuit Europa of in ieder geval niet de laatste. Dus puur om geen klanten te verliezen, maar ook om nieuwe klanten aan te trekken die eerder met andere maatschappijen vlogen.

    Uiteraard zal niet iedereen die één keer met KLM vliegt vervolgens altijd met KLM vliegen. Zeker niet als diegene eerder altijd direct vloog vanuit een ander vliegveld dan Schiphol, maar er zullen er zeker wat blijven hangen. Ook al mag je nu nog niet mee als persoon vanwege restricties zal de commitment die KLM laat zien door enkele malen per week of dagelijks een route te vliegen zorgen voor vertrouwen bij klanten.

    Je kan het bij jezelf nagaan. Zou je een vlucht boeken bij een maatschappij die al 3 maanden een route niet gevlogen heeft en net weer gaat opstarten met één of een paar vluchten per week? Of met een maatschappij die al enige tijd 2/3 keer per week of vaker vliegt en zelfs de frequentie aan het uitbreiden is? Dan heb je toch net iets meer garantie dat de vlucht die je boekt niet alsnog geannuleerd wordt.
     
    Urbanjazz en Bjorn vinden dit leuk.
  10. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    Japan kent 126,5 miljoen inwoners. Daarnaast zijn er de nodige uitzonderingen. Dit alles zorgt voor behoorlijk volle vliegtuigen. Mijn vriendin vliegt komende week met Qatar vanuit Azië naar Istanbul (als het goed is). Ik check de load van de vlucht naar Doha regelmatig en die zit steeds behoorlijk vol. De vraag is er dus wel degelijk.
     
    Urbanjazz en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  11. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    KLM draait sinds vandaag weer een serviceronde aan boord van Europese vluchten. Het doosje met water/sandwich/stroopkoek lag niet op de stoel, maar werd uitgedeeld. Daarnaast de keuze uit enkele niet-alcoholische (fris)dranken. IJs nog niet aanwezig. Dit was in Economy uiteraard. De service wordt de komende tijd verder uitgebreid aldus de stewardess. Hoop relatieve begrippen natuurlijk. Toch positief om te zien!
     
    Carel1, Ozzietukker, Urbanjazz en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. LeidenHub

    LeidenHub Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Toch maar besloten onze vlucht BOS-AMS te wijzigen naar Delta omdat het er uitziet dat een allergiemaaltijd daar wel kan. Geen huisje helaas, maar dat moet dan maar een volgende keer.
     
  13. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Ook de intercontinentale vluchten vertrekkend uit AMS serveert KLM nu een reguliere warme maaltijd in economy. Keuze uit niet alcoholistische frisdranken in blikjes of flesje water. Dit was in ieder geval zo op de AMS-YYZ vlucht.
     
    lloydje33, Thijsk, Urbanjazz en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Viel me trouwens ook al op dat van vluchten met bestemming naar Amsterdam er ook niets klaar lag, mogelijk door de korte omdraaitijd en niet juiste gegevens van het inchecken is het lastig om overal een doosje neer te leggen.
    Vond het trouwens wel fijn, de service naar Düsseldorf en Brussel was meer dan ik gewend was.

    Blikjes drinken vind ik trouwens een stuk beter dan de bekertjes, want ik ben onhandig genoeg om deze om te gooien, en op kortere vluchten kan je dan prima de wat kleinere blikjes doen.
     
    Thijsk, Urbanjazz, BartF en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    EDC? :p
     
  16. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    beuse242 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  17. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  18. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    TAP Portugal heeft een match naar Star Alliance Gold. Matcht oa met BA,KLM en Etihad. Goedkoopste optie om aan de criteria te voldoen is het kopen van miles.

    Als je matched naar silver: 10000 miles en 2 vluchten met TAP en je hebt de status 12 maanden langer (24 totaal)
    Bij gold: 20000 miles en 4 vluchten met TAP en ook 24 maanden
     
    Ambtenaruh, KieWie, FlyingFonz en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Zeker voor @danfl44 :D:D
     
    Didier13, danfl44 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  20. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Jammer dat Schiphol niet meer om de hoek van de nieuwe locatie ligt, mag zeker nog een flesje of twee bij voordat ik er ook maar over peins om vanaf EIN te vliegen :rolleyes:
     
    lloydje33, Godenzoon14, Ambtenaruh en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina