InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Omdat KLM de letter der wet moet volgen en daar staat dat in alle publiek transport mondmaskers gedragen moeten worden, maar niet in de gebouwen zelf.

    Eind oktober heeft men zelf overeengekomen om de huidige regelgeving tot maart 2023 ongemoeid te laten en niet te kijken of het wel nodig is.

    En dat is gelijk de reden waarom je zoveel mensen in het publiek transport zonder ziet, men negeert gewoon de regel omdat de politie niet meer actief handhaaft omdat deze andere prioriteiten heeft.
    Maar in een vliegtuig moet men het wel omroepen, maar hoe goed was de controle erop?
     
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    We kunnen dit topic weer langzaam omhoog halen...

    Thailand moet je inmiddels weer gevaccineerd zijn om binnen te komen, een maatregel waar ik overigens geen moeite mee heb.
    Ben benieuwd welke landen er gaan volgen in Azie...
     
    ppt en Ruut vinden dit leuk.
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Ik heb er wel moeite mee. Je gaat vragen om een bewijs van vaccinatie die gemaakt is voor een variant uit 2020….

    Als je dan ook leest dat Nederland de testplicht voor Chinezen vooral invoert om niet uit de pas te lopen met de EU en vooral het te doen voor beeldvorming en niet om medische noodzaak en we zijn weer terug bij af.
    Het enige lichtpuntje is dat de 1e kamer niet terug komt van reces, dus de coronawet die men er eventjes door wilde loodsen gaat het dus niet halen in huidige vorm vermoed ik zo.
     
    MoonJ en Ruut vinden dit leuk.
  4. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Net deze week prikje 4 gehaald (omikron variant), dus kan voorlopig weer vooruit.
     
  5. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    pff begint het weer opnieuw dan? weer prikje halen om te reizen??
     
    Ruut vindt dit leuk.
  6. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    beuse242 vindt dit leuk.
  7. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Typisch Thailand ook weer met die halve regels en vage communicatie de afgelopen tijd.

    Ik vrees er wel een beetje voor dat ze in Azië weer fanatiek met de mondkapjes willen gaan beginnen. Zit er niet op t wachten straks weer 15 uur met een mondkapje op in het vliegtuig te moeten zitten.
     
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Ik zal maar even voor me houden wat ik echt van deze aan en afkondiging vindt.
    Maar met een maatregel uit medisch oogpunt heeft het niets meer te maken en dat is wel zorgelijk.
    De vraag hier is vooral waarom ging de militaire junta zo snel overstag, wie hebben ze nodig om aan de macht te blijven en heeft zich geroerd.

    Ben benieuwd met de mondmaskers, KLM heeft toen het nog moest nou niet heel streng gehandhaafd, dus als ze het houden met een keer omroepen aan het begin en vervolgens het daarbij laten dan zal dat wel loslopen.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  9. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    Colombia eist nog steeds test of vaccinatiebewijs welke in veel gevallen nu een jaar oud zijn (tenzij men een 4e booster heeft gehaald) én mondkapje op de vlucht daar naartoe.
    Ik vond het wel grappig dat Colombianen meteen dat mondkapje afgooide op het moment dat ze het toestel uit stapte.
     
    MoonJ, Ruut en michiel1 vinden dit leuk.
  10. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    43
    Om dit voor te blijven heb ik in november mijn 4e shot laten zetten.
    Over 2 weken mag ik weer naar Colombia
     
  11. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    Het is meer dat je met vaccinatiebewijzen van meer dan een jaar oud gewoon kunt reizen terwijl bekend is dat die vaccinaties nu minder effectief zijn.
    Wat dat betreft ben ik het hierover gewoon eens met @Ozzietukker dat dit een maatregel van niets is.
     
  12. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Met gezondheid heeft het in ieder geval weinig van doen...
     
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Op de luchthaven en op perrons in ontSpanje hoeft al enige tijd ook officieel geen mondmasker meer.
    De opvolging is in de metro of trein al een hele tijd minder dan 10%. In de bus is het wat hoger 70-80% omdat het toch wat persoonlijker is.
    Met Air France of KLM heb ik al een hele tijd geen mondmasker op naar en va. Barcelona, ik dacht ook dat het moest maar er kleven kennelijk geen sancties aan. De budget vlieger met Vueling is wel de pineut…

    De afschaffing wilde men in het ov eigenlijk pas vanaf eind maart doen, maar omdat de regel zo erg genegeerd wordt doet men het toch eerder omdat de politie simpelweg geen boetes uitschrijft waardoor het een papieren regel is geworden.
     

Deel Deze Pagina