InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Het lijkt er inderdaad op hoe ze het schrijven, maar als laatste staat er ook ‘surgical’ masks. Net zoals dat op Duitse luchthavens staat please wear a mask maar dat is dus alleen een verzoek.
    Mooie is wel dat op een paar fundamentalisten na in Dusseldorf niemand dat nog daadwerkelijk doet, dus mensen trappen er steeds minder in.

    Bij KLM moest heen naar Bangkok het masker ook op. In totaal denk ik minuut of 45 op gehad, dus de crew doet geen moeite meer.
    Terug discussie met meneer in 10h, hij stond erop dat ik een op zou zetten, hij haalde de bemanning erbij, die op kwam dagen zelf zonder masker om uit te leggen dat recommended betekent dat het niet verplicht is, met als gevolg dat de onzekere mensen om mij heen het masker ook maar afzetten die hem voor de zekerheid hadden op gedaan.
    Dit soort momenten kan ik echt van genieten, want ik kies helaas niet voor de conflict vermijdende weg, waar 9 van de 10 dat wel doen als het gelijk aan mijn kant heb…
     
    Eagle en MichaelNight vinden dit leuk.
  2. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Altijd leuk als zo een stampijmaker het tegenovergestelde effect creeert;)
     
  3. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    * Denkt dat je het gelijk aan je zijde hebt.
     
    jphorn vindt dit leuk.
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    In dit geval was het zeker, reccomended was al omgeroepen, en waar de crew na het sluiten van de deuren het mondmasker juist af zetten deden een paar passagiers het juist op na deze melding.

    Mijn probleem is dat ik mij niks laat vertellen, beetje tegen de stroom in moet ook wel, want anders is het leven ook zo saai.
     
    MichaelNight en Ruut vinden dit leuk.
  5. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Ha! Ozzie de Anarchist! Ik ben al wat meer gevorderd qua leeftijd maar het sexpistols concert in Londen staat me nog goed bij
     
    Ozzietukker vindt dit leuk.
  6. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Wellicht ben ik dan nog wat jonger, maar tijdens deze hele crisis is het mij steeds meer gaan tegenstaan hoe "eigenwijs" Nederlanders zijn. Ook ik zie het nut niet van de mondkapjes, maar als de regel is dat je het op moet doen in de bus, doe het dan gewoon op voor die 10minuten.

    Elke keer zijn er weer een aantal mensen die het niet opdoen, waardoor de bus moet wachten, andere mensen zich ongemakkelijk voelen en er een algeheel nare atmosfeer gecreëerd wordt.
     
    SvnKngs, VinceG, Javadest en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Halleluja! Helemaal mee eens. Is echt ziekelijk embedded in de Nederlandse cultuur. Denken dat je altijd het recht hebt te doen wat het best uitkomt voor jezelf. We hebben behoorlijk doorgereisd tijdens de laatste 2,5 jaar. In het buitenland met andere culturen respecteren ze ouderen, de overheid, en vertrouwen ze erop dat regels die worden opgedragen het beste is. Er is ook zoiets als respect. Boeit niet wat je denkt, gaat erom wat je doet.
    Zie het hier in Amsterdam dagelijks. Mensen die hun recht uitoefenen om te doen wat ze willen. Is immers een vrij land. o_O De discussie en energie die je veroorzaakt met het uitoefenen hiervan, zoals vertragen vlucht, kun je beter voor iets leuks bewaren.

    Voordat we off topic raken in een discussie :D Ik draag ook liever geen mondkapjes, laat me ook liever niet testen. Maar indien nodig for the greater good dan doen we dat hè.
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2022
    michiel1, VinceG, MichaelNight en 9 anderen vinden dit leuk.
  8. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    MichaelNight, jphorn en Urbanjazz vinden dit leuk.
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Veranderingen dwing je niet af door volgzaam te zijn.
    Dat is mijn motto in het werk maar ook in het dagelijks leven.
    Als de overheid verbied om mondmaskers met ‘filter’ te dragen en je verplicht om mondmaskers te dragen die jezelf dus niet optimaal kunnen beschermen dan is zo’n regel niet geloofwaardig en dan krijg je in Nederland tegengeluid en weigering.
    Gelukkig maar, want de maatregels in ov zijn niet afgeschaft omdat de experts al aangeven dat het kon, maar omdat het percentage dat het nog (goed) op had onder de 50% was, men kon niet anders.
     
    MVA20, Karsten1993, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Ben ik volledig met je eens dat die kapjes geen zin hadden. Immers ze beschermen niet jezelf maar anderen. En zoals ik al aangaf volgt met de NL cultuur niet iedereen de regels waardoor die specifieke mondkapjes dus geen zin hebben. Indien wel iedereen de regels zou opvolgen dan waren die mondkapjes een stuk beter (beter, niet 100%).

    Ik droeg/draag dan ook de mondkapjes die juist wel mijzelf (en anderen) beschermen indien dat was toegestaan. En ik draag ze nog steeds in trein / vliegtuig. Collega’s en vrienden worden ziek tijdens reizen, ik niet. Wil ik graag zo houden ;)

    Anyways. Vrij land. We hoeven elkaar niet te overtuigen :)
     
    lloydje33, Carel1, bernard en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Me, myself and I :rolleyes:
     
    Daan3, Urbanjazz, westi en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Voor wie Indonesië nog wil bezoeken de komende tijd: zeer waarschijnlijk wordt een booster verplicht voor buitenlanders zonder permanente verblijfsstatus. Het wachten is op de definitieve regelgeving, maar aangezien de booster pas 14 dagen na de injectie geldig is post ik het maar alvast.
     
    VinceG, lloydje33, Urbanjazz en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Is dat de booster die we al gehad hebben in Nederland? Of gaat het om een vierde prik zeg maar?
     
  14. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Nee de eerste booster is voldoende.

    Sommige mensen denken overigens ten onrechte dat je alsnog kunt inreizen en dan in quarantaine kunt gaan (dus zonder vaccinatie/booster). Dit klopt niet, dit is alleen mogelijk voor Indonesiërs of mensen met een permanente verblijfsvergunning (KITAS/KITAP).
     
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Ah duidelijk! Dan komt dat wel goed dus.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    De verwachting is dat meer landen gaan volgen en dat de 1e booster niet voldoende gaat zijn, immers die is voor velen als december 2021 of januari 2022.
    De overheden moeten wel want de 4de prik, daar gaat men niet meer warm voor lopen.
     
  17. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Ja daar krijgen ze wel mensen mee over de streep. Als ik naar mezelf kijk hoef ik ook niet per se een extra booster, maar zodra mijn reisplannen daardoor in het water dreigen te vallen, sta ik meteen vooraan bij de RAI om een prikkie te halen ;)
     
    Godenzoon14, MichaelNight en Urbanjazz vinden dit leuk.
  18. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Werkgerelateerd zal het moeten maar ik ga niet vooraan staan, sterker nog als het de media niet gaat lukken om de huidige golf onder de aandacht te krijgen omdat de zorg gewoonweg niet overloopt, niet in Portugal, niet in het UK en niet in Nederland dan kunnen de regeringen in Europa niet zoveel afdwingen…
     
    Ruut vindt dit leuk.
  19. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Is er iets bekend hoe lang die booster geldig is/blijft? In de EU hebben ze het over 9 maanden, hoe lang is dit voor Indonesie?
    Ik wil in November die kant op, maar dan zijn mijn 9 maanden al voorbij.
     
  20. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Meteen een IF borrel van maken? :rolleyes:
     
    VinceG, MichaelNight en Tim82 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina