InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.480
    Trofeepunten:
    303
    Creditcard vraagje; hoe lang kan een bedrag maximaal als gereserveerd blijven staan? In dit geval gaat het om een borg van een hotel wat al bijna een maand als gereserveerd staat, en het hotel zei al 3 weken geleden dat het was vervallen. Ik vind al die reserveringen voor ''accidentals'' maar hinderlijk. Vorige maand was er plots 1045$ borg afgeschreven voor slechts 1 nachtje. Zo gaat je bestedingslimiet snel in zicht komen...

2. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Als het hotel de reservering niet kan verwijderen, even bellen met de creditkaartmaatschappij.

Een paar jaar geleden had KLM, tijdens het online boeken voor meerdere personen, doodleuk een reservering gedaan van het totale bedrag, om vervolgens bij het betalen de bedragen per persoon als meerdere transacties te doen. En de reservatie laten staan. Twee maal 3 tickets voor een uur of tien buiten Europa doet geen goede dingen met de bestedingslimiet. Een belletje, en de dame bij klantenservice even intern contact met de fraudeafdeling, en was zo opgelost. Aan de hand van tijdstip en totale bedrag, was natuurlijk makkelijk te zien wat er gebeurt was.

Tim82 vindt dit leuk.
  3. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    523
    zakenpaspoort kan naast je gewone paspoort. Brief nodig van het bedrijf waar je het voor nodig hebt. Lijkt me voor jou geen probleem met je eigen bedrijf. Juist prima om 2 paspoorten te hebben als vaak visa aangevraagd moet worden. 1 nadeel, zakenpaspoort is maar 2 jaar geldig.

Grouchy vindt dit leuk.
  4. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.627
    Trofeepunten:
    478
    Hmm zo hebben ze het me niet uitgelegd, hadden het aan de telefoon met de centrale overheid de hele tijd over de 'wet' met conflicterende landen ofzo....ook over de geldigheid niks gezegd...ga 'm maandag halen dus laat me verassen

5. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    523
    Je hebt keuze uit een zakenpaspoort met meerdere pagina`s of een extra paspoort. Daar zal de verwarring inzitten.
    5AAF555A-2B39-4A5A-960F-88F871789713.jpeg

beuse242 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  6. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.157
    Trofeepunten:
    428
    Heb ook meerdere paspoorten & zakelijk paspoort. Zoals Daan3 al schreef is dat gewoon mogelijk ivm je werk. Vertel de gemeente dat er nog geldige visa inzetten, die bladzijdes laten ze dan intact. Dat oude paspoort met de visums neem je dan mee tesamen met een ander geldig paspoort.

FlyingFonz vindt dit leuk.
  7. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik vraag me eigenlijk af hoe de verdienmodellen zijn met dat codeshare. Mijn volgende reis boekte ik op KLM.com, ik krijg een AF vluchtnummer maar ik reis oa. in een Tarom. Wie krijgt het geld? wordt er afgedragen of zo? Het stuk met KLM is zelfs ook een AF vluchtnummer terwijl ik op klm boek..

8. Conflicterende landen zoals Egypte en Israël daar heb je 2 paspoorten voor nodig... Ik kwam niet binnen met mijn Stempel uit Egypte.... voor dit soort redenen kan je een 2e paspoort aanvragen. Voor jou denk ik dus niet belangrijk.

Btw in en uitgaande stempels worden meestal op dezelfde pagina's gedaan.

9. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.480
    Trofeepunten:
    303
    Dat heb ik gedaan; bedragen die gereserveerd staan op een creditcard kunnen dat nooit langer dan een maand blijven staan volgens de medewerkster. Als een hotel iets meent te moeten claimen van je borg, dan moet dat dus binnen een maand gebeuren.

Blijft nog over het feit dat ik het vervelend vind dat hotels zo inhalig zijn met hun borg/garantie beleid. Je komt 9 van de 10 keer moe aan bij een check in balie, en dan zeggen ze dikwijls de bekende zin: We hebben alleen even uw creditcard nodig voor als er een incident is. En omdat je zo snel mogelijk naar je kamer wil doe ik dat natuurlijk ook altijd.

Laatst bewerkt: 28 jul 2018
  10. Zakenpaspoort kan je zonder bedrijf aanvragen, iedereen kan het aanvragen en kan NIET naast je gewone paspoort.... En is gewoon net zo lang geldig als een normale

11. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    523
    Dat is het zakenpaspoort met extra bladzijden, je hebt ook een 2e paspoort die 2 jaar geldig is. Die kan naast je gewone paspoort en krijg je alleen als je de noodzaak aan kan tonen. Mijn partner heeft die al jaren.

Bijgevoegde bestanden:

beuse242 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  12. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    203
    Heeft iemand nog wat tips voor Delhi en omgeving? Ben er aankomende woensdag een paar daagjes. Zit te denken aan leuke foodtour, en uiteraard uitstapje Taj Mahal, wrs met trein. Verder nog vrij open eigenlijk.

Goffe de Boer vindt dit leuk.
  13. Goffe de Boer

Goffe de Boer Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    428
    Ga zeker naar de Gurudwara Bangla Sahib. Een paar maanden geleden heb ik nog een artikel geschreven over bestemmingstips in New Delhi.

beuse242 vindt dit leuk.
  14. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Mocht je nog willen ontspannen voor of na de vlucht in een goed hotel dan kan ik "The Roseate" wel aanraden.

15. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    203
    Dank beiden!

Goffe de Boer vindt dit leuk.
  16. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Heel vroeg opstaan voor de Taj en dan bij de opening naar binnen. Magisch als je een bijna verlaten Taj ziet.
    Bij zonsondergang een biertje drinken op het terras van oberoi amarvila hotel. Prachtig hotel met fantastisch uitzicht op de Taj, biertje wat aan de prijs maar de ervaring dubbel en dwars waard.

danfl44 vindt dit leuk.
  17. MarcoK

MarcoK Blue Tier

Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Mocht je naar de Taj gaan, dan is de vroege ochtend inderdaad het meest magisch. Zelf sliep ik in het ITC Mughal, A Luxury Collection Hotel in Agra. Na de Oberoi het hoogst gewaardeerde hotel, met een geweldige ambiance en een nog betere prijs/kwaliteit verhouding.

Het hotel ligt op een paar kilometer van de Taj Mahal, waardoor deze ook vanaf het dak van het hotel zichtbaar is.

danfl44 vindt dit leuk.
  18. NielsM

NielsM Newbie

Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    13
    Heeft iemand meer info over hoever KLM staat met de ombouw van de A330-vloot naar de nieuwe WBC?

19. MarcoK

MarcoK Blue Tier

Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Hier was ik ook naar op zoek vanwege een vlucht die ik gepland heb met een KLM A330-300 in J van AUH naar AMS mid september 2018.

Na wat zoekwerk vond ik op FT de meest recente (postdatum14-7-2018) update over de actuele status van de ombouw:

PH-AKA (A330-300): Nieuwe WBC
    PH-AKB (A330-300): Nieuwe WBC
    PH-AKD (A330-300): Oude BC
    PH-AKE (A330-300): Nieuwe WBC
    PH-AKF (A330-300): Wordt op dit moment omgebouwd
    PH-AOA (A330-200): Oude BC
    PH-AOB (A330-200): Oude BC
    PH-AOC (A330-200): Oude BC
    PH-AOD (A330-200): Nieuwe WBC
    PH-AOE (A330-200): Oude BC
    PH-AOF (A330-200): Nieuwe WBC
    PH-AOM (A330-200): Oude BC
    PH-AON (A330-200): Nieuwe WBC

Gezien mijn vlucht met een A330-300 uitgevoerd wordt is de kans dus klein dat dit een nog niet omgebouwd toestel betreft. Wanneer je binnenkort met een A330-200 vliegt moet je duimen voor de nieuwe WBC.

Goffe de Boer, Daeni, NielsM en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.361
    Trofeepunten:
    558

Deel Deze Pagina