AMEX Dinnertegoed - deel je ervaring met restaurants

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Bjorn, 7 dec 2022.

1. Wilmade

Wilmade Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Vrijdag naar Beau Fine Dining in Wageningen geweest, absolute aanrader!

Je krijgt hier echt veel meer dan bij de meeste andere deelnemende restaurants: een volledig driegangenmenu + amuse. Alleen drankjes zijn voor eigen rekening.

Wat ook fijn was: ze pushen totaal niks. Ik vroeg zelf om een broodplankje vooraf, en toen gaven ze netjes aan dat dat extra kost, echt totaal niet opdringerig. Het eten was superlekker, porties waren groot, en alles kwam snel op tafel. Achteraf gezien had ik het broodplankje beter kunnen overslaan, want ik zat echt vol [​IMG].

Je krijgt een chef’s menu, maar ze vragen wél netjes naar je voorkeuren en allergieën. Je kunt kiezen tussen vlees, vis of vegetarisch, en zelfs vegan was mogelijk, mijn vriendin vroeg ernaar en dat was geen probleem. Je krijgt dus gewoon alleen dingen die je lust, heel fijn geregeld.

Ook pluspunten: het interieur is tof (urban) én je kunt er gratis parkeren op hun terrein. Het restaurant zit in Hotel WICC wat een heel mooi hotel is, en een kamer kost maar 90 per nacht, dus je kan er altijd een weekendje Wageningen van maken haha :)

Ik wil hier de volgende keer zéker weer naartoe. Helaas doen ze de volgende ronde niet mee, omdat het dan te druk voor ze wordt, dus ik raad aan om in juni te gaan als je de kans hebt.

Zr40 en lloydje33 vinden dit leuk.
  2. tomhster

tomhster Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    97
    Trofeepunten:
    18
    Vanavond bij Bistro Samen in Alkmaar geweest, één van de twee opties hier. Het zit naast een café (op het Waagplein) en na de laatste eters gaat de tussendeur open en is het ook een uitgaansgelegenheid. Om het een eetcafé te noemen is echter te weinig eer. Een kleine kaart met opties voor de AmEx klanten: Buikspek of Dumplings vooraf en als hoodgerecht sliptongen, spareribs of kaasfondue. Vooraf de buikspek (goed op smaak) en als hoofdgerecht sliptong gekozen. 3 heerlijke flinke vissen met patat en salade. Qua porties echt prima. Nagerechten tegen eigen kosten genomen die heerlijk waren, mooie originele opmaak en redelijk geprijsd (respectievelijk 9 en 10 euro). De AmEx waarde was 85 euro, dezelfde gerechten staan ook op de gewone kaart. Eigenlijk gewoon een prima ervaring. Een degelijke uitvoering van "gewoon lekker uit eten" door een keuken die zijn vak verstaat. Ik zou liever weer terug willen naar het model van vorig jaar omdat dat meer uitnodigde om wat bijzonders te doen, maar als het zo moet dan kun je hier prima terecht.

3. FlyingDutchman

FlyingDutchman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    5 Euro?? Op je muil!! zeggen we dan in Rotterdam.

VinceG, bernard en Ruut vinden dit leuk.
  4. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    8
    Van de week voor de tweede keer gebruikgemaakt van de Dining for 2-actie van mijn American Express Platinum kaart. De eerste keer was een positieve ervaring bij Brasserie Paardenburg: ik mocht gewoon van het standaard menu kiezen en er werd netjes €50 per persoon als credit verrekend op het eindbedrag. Gisteren echter, bij restaurant De Bottermarck in Kampen, was het helaas een teleurstelling.

Bij aankomst kregen we de bekende American Express menukaart en mochten twee gangen kiezen. Omdat ik samen was met een vriend die ook een Platinum kaart heeft, hadden we vooraf afgesproken dat we ieder een reservering zouden maken. Zo kregen we in totaal vier gangen in plaats van twee. We wilden er graag nog een gang bij, dus hebben we uiteindelijk een vijfgangenmenu besteld.

Het eten zelf was prima, niet bijzonder, gewoon degelijk. Het probleem ontstond bij het afrekenen. Volgens hun reguliere menu kost een driegangenmenu €49,50, en betaal je voor iedere extra gang €10 meer (dus vier gangen €59,50, vijf gangen €69,50, enzovoorts). Op basis daarvan gingen wij ervan uit dat de extra (vijfde) gang ons €10 per persoon zou kosten.

Tot onze verbazing moesten we echter €25 per persoon bijbetalen voor die ene extra gang (los van brood, drank, etc.). Daar kwamen we pas achter toen we al richting de auto liepen, dus we zijn teruggegaan voor uitleg. En toen begon het onduidelijke verhaal.

De eigenaar vertelde dat hij “maar €35 van Amex krijgt” en dat het met een extra gang voor hem “niet uit kan”. Hoe hij precies op €25 extra per persoon kwam voor één gang kon hij niet uitleggen. Zijn verhaal was vaag, klopte niet met het menu en riep vooral verwarring op.

Als ik zelf de rekensom maak:
    • Volgens het menu kost 3 gangen €49,50.

• Als een gang minder dus €10 goedkoper is, zou 2 gangen €39,50 zijn.

• Dat ligt dicht bij de €35 die American Express volgens hem uitkeert — lijkt dus redelijk.
    Aangezien wij met twee Platinum kaarten hadden gereserveerd, kregen we 4 gangen en zou het restaurant €70 aan vergoeding krijgen (€35 x 2) van AmEx. Voor 4 gangen staat op hun eigen kaart een prijs van €59,50 per persoon, dus het restaurant zou in dit geval zelfs €10,50 per persoon overhouden op de Amex-credit.

Daarbovenop dan ook nog €25 per persoon extra vragen voor een vijfde gang voelt gewoon niet eerlijk. En dat terwijl we vooraf duidelijk hadden gecommuniceerd over de opzet.

Wat verder nog wringt, is dat American Express blijkbaar nog maar €35 per persoon vergoedt in deze actie, terwijl het voorheen neerkwam op €300 aan dining credit. Nu kom je met drie etentjes op maar €210 uit. Toch een flinke downgrade.

Al met al een zure nasmaak. Jammer van dit concept!

VinceG en ppt vinden dit leuk.
  5. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    551
    Trofeepunten:
    123
    Afgelopen week diner gehad bij Het Prentenkabinet in Leiden.
    De vorige actieperiode ook gegeten, en wederom een geweldige ervaring. Je krijgt er de AMEX menukaart met twee keuzes voor een voorgerecht en 2 keuzes voor een hoofdgerecht (vega/vis/vlees). Naar wens een tussengerecht of dessert (bijbetaling).
    Bediening is erg attent. Eten smakelijk.

Maarten_22 vindt dit leuk.
  6. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Deze ronde nu bij The Uptown Meat Club in Amsterdam geweest en voor een tweede keer bij Umami by Han (Amsterdam).

Uptown Meat Club:

Vast menu (zonder menukaartje, wordt alleen uitgelegd door de bediening). De enige keuze die je kan maken is voor de sauzen en dessert.

Starter: Warm brood, kruidenboter en olive oil dip
    Main: 500g Entrecôte met keuze voor 2 sauzen (3 totaal)
    Side: Grilled veggies + fries
    Dessert: Panna cotta of Cheesecake (1 p.P dus makkelijk delen)

Vriendelijke en snelle bediening, lekker gegeten. Deze entrecôte staat voor 59.99€ op het menu, met de starter, side en 2 desserts kom je op 100€ uit. Het enige wat mij stoorde is dat zij helemaal geen tapwater serveren, ook niet tegen betaling, dus maar geen 8€ flesje water besteld.

Foto's hieronder.
    60B30BA6-525B-4503-8315-B551EA063FAB.JPG

Umami by Han:

Vast menu met buy-up option (13€ p.P), sommige aanpassingen tov eerste ronde maar nog steeds lekker eten en vooral grote porties. Alles wat je op de foto's ziet wordt 2 keer geserveerd, behalve de scallops, deze buy-op optie hebben wij maar 1 keer besteld om te delen.

Helaas geen cava of mocktail meer inbegrepen zoals dit nog in april is geweest. Maar nog steeds veel lekker eten. Wij hebben 39€ bijbetaald, 2 wijn + 1 cocktail, en de 13€ buy-up second course.

Menukaart en foto's hieronder.
    71B595F9-7153-4011-AF0A-690DEA78F480.JPG IMG_5676.jpg

VinceG en Ruut vinden dit leuk.
  7. Brunoweilo

Brunoweilo Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    103
    Trofeepunten:
    43
    Bij FYR gegeten in Amsterdam - was een goed restaurant maar het afrekenen en de QR code scannen bederft echt de pret.

Personeel had eerst niet het amex gedeelte er af gehaald (wat ongeveer €100 scheelde) en het was gedoe met die QR code.

Het restaurant zelf was top: eten super en bediening w echt heel aardig.

Maar de social deal vibes van hoe dit nu werkt geven me een opgelaten gevoel. Denk dat ik m’n platinumkaart ga wegdoen.

ppt vindt dit leuk.
  8. Durk

Durk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Gister bij Restaurant Kita in Hendrik-ido-Ambacht geweest.
    Je krijgt ook een aparte (kleinere) menukaart, maar daar kan (in overleg) vanaf geweken worden. Je krijgt een Starter + Main gratis, alle andere moet je los betalen. Sushi ed kan niet bij deze deal.
    Porties waren gewoon dik in orde, gewoon zoals de normale porties ook zijn.

9. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    535
    Trofeepunten:
    123
    Laatste prima gegeten bij HFSLG in Bosch en Duin. Begonnen met amuse. Toen brood met boter en olijfolie. Zalm voor, lamsbiefstuk hoofd, zoet dessert met framboos en aardbei.
    Alles binnen het Amex menu. We moesten uitsluitend de extra frites en drank afrekenen. Buitengewoon goed.

Ruut vindt dit leuk.
  10. Peer

Peer Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Reactie: Vanmiddag hier weer van een lunch genoten. Was weer prima in orde en heel goed op smaak en lekkere bijpassende wijnen. Menu had de waarde van 52,50 per persoon. Aan te bevelen.

11. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.469
    Trofeepunten:
    203
    Bij Voila in Groningen gegeten. Bij de vorige amex ronde toch wat teleurgesteld over de relatief forse bijbetaling voor de extra gangen bij dit restaurant, dus nu maar voor het basismenu gegaan.

Een niet echt lekkere amuse, tonijntartaar met behoorlijk overheersende dillesaus als voorgerecht en lamsvlees als hoofdgerecht. Porties waren voor mij echt te klein, dus na afloop nog wezen snacken in de stad om niet met honger naar huis te gaan. Het duurde allemaal ook wel erg lang, ruim drie kwartier voordat het eerst gerecht op tafel stond en vervolgens nog een keer bijna drie kwartier wachten op de 2e gang. Wat mij betreft het lange wachten niet waard, ondanks dat het via amex gratis was. Hoop dat amex de volgende ronde een andere restaurant in het noorden heeft.

IMG_1137.jpeg IMG_1138.jpeg IMG_1139.jpeg

Menno vindt dit leuk.
  12. r0n

r0n Newbie

Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    13
    Deze week bij Restaurant ROOD in Haarlem geweest.
    Deal: 3 course Dining for 2 menu + bread platter

Weliswaar vast menu, maar wijziging was mogelijk.
    Porties waren prima
    Hebben een extra tussengerecht besteld... kosten rond de €16 pp
    Al met al heerlijk eten, goeie wijn, vriendelijke bediening en sfeervol restaurant.

Heb trouwens die avond maar 5 tafels gezien... allemaal AmEx ;)

Deel Deze Pagina