Chawa, uit jouw stuk tekst maak ik op dat er sprake was van een noodlanding door MH. MH is geen europese luchtvaartmaatschappij dus geen EU-compensatie (2 redenen). Dat het een KLM tickets was maakt hiervoor niets uit, het gaat om de uitvoerende maatschappij. Voor het SIN-AMS deel zou je mogelijk een downgrade kunnen claimen bij KLM.
Goede tip. Via Europcar heb ik een status en daarmee normaal een upgrade naar 2 categorieën hoger. Is zoiets alleen geldig bij hun eigen locaties, of ook te verwachten bij Times?
AMS - SIN Eerste keer met SQ, als statusloze achterin de bus met mijn gezin. Met nog minder dan drie uur te gaan kan ik niet anders zeggen dan dat dit een hele positieve ervaring en goede vlucht was. Wat beter kon: inchecken vond ik vrij chaotisch. Ondanks dat we met Privium BC mochten inchecken. Boarden: niet heel goed. We zaten in zone 4, maar gezinnen met kinderen mochten eerst. Boarden was nog niet begonnen, maar we werden door een chagrijnig heerschap weggestuurd en ‘zouden vanzelf aan de beurt komen’. Vervolgens BC en alle statussen van hoog tot laag. Maar toen werden we door een andere, vriendelijke medewerker naar voren geroepen en mochten we alsnog langs de rij. Verwarrend. Eindoordeel grondervaring en boarden: beter met KLM, zeker met kinderen en crew veel vriendelijker. Ervaring aan boord: 1000000 keer beter dan KLM. Crew: top. Eten: heel goed. En gewoon met echt bestek ipv dat origami bestek dat je bij KLM krijgt. IFE: goed scherm. Stoel: top. Beenruimte: zeer goed (ben 1.91). Heb zowaar kunnen slapen. De 3-3-3 opstelling is erg prettig, maar weer war onhandiger als je met een gezin van vier bent. Het ontbijt wordt zo geserveerd en ik heb in lange tijd niet zo’n goede vlucht gehad. Niets was te gek voor de crew. Meer dan genoeg eten en drinken tussendoor. En qua prijs een kleine €3000 goedkoper dan KLM. Terwijl ons ticket standaard 30kg bagage pp kost n gratis stoelselectie had. Richting Zuidoost-Azië staat KLM allang niet meer op mijn shortlist. En mijn eerste SQ-vlucht al helemaal niet meer