Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    8
    Gespreid betalen kan ik overigens wel met beide kaarten gekoppeld - afgelopen weekend nog gedaan.
     
  2. NiekG

    NiekG Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ja eerste keer ooit proberen, en heb de kaart een jaar... net brief gehad bevestiging opzegging. ook al 7k spend deze maand
     
  3. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    157
    Trofeepunten:
    43
    Duurt het bij andere ook zo lang voor de miles van de FB AMEX worden overgeschreven naar je Flying Blue account? Normaal krijg ik elke 20ste van de maand de miles bijgeschreven op mijn Flying Blue, maar nu heb ik ze nog steeds niet. AMEX heeft ze wel netjes op tijd overgemaakt zie ik.
     
  4. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    614
    Trofeepunten:
    123
    @B_in_T ik heb dit in het verleden ook wel eens gehad. Amex had om een onverklaarbare reden mijn miles naar een verkeerd FB account gestuurd. Ik zou er dus wel een belletje aan wagen.
     
  5. Hailstorm

    Hailstorm Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Hier hetzelfde. Normaal altijd de 20e van de maand, op dit moment nog steeds niets.
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2025
  6. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    157
    Trofeepunten:
    43
    Bij mij staan de miles er net bij. Gelukkig toch nog goed gekomen.
     
  7. Hailstorm

    Hailstorm Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Ja, gisteren inderdaad alsnog bijgeschreven.
     
  8. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.713
    Trofeepunten:
    598
    Er is momenteel weer een upgrade promotie. 50K miles, minimale spend 5/K voor 5 september.
     
  9. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb een tijd geleden de gold, direct nadat de renewal, geupgrade naar platinum, om zo 90 xp te netten. Toen heb ik een jaar de platinum gehouden tot renewal van 60 xp, en daarna direct gedowngrade naar gold. Twee vragen: is de datum van renewal nu wanneer ik vorig jaar de 60 xp kreeg, of is de renewal de datum van downgrade (paar dagen later)? En stel ik zou nu upgraden, blijft de renewal datum dan staan of vernieuwt deze naar upgrade datum?
     
  10. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    362
    Trofeepunten:
    63
    Wat was ook alweer de spend vereiste voor de FB Plat upgrade offer van maart? 5k of 6k?

    EDIT: Even gebeld;Was 5k, maar de 70k bonuspunten komen pas in augustus :confused:
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2025
  11. finsdeflyer

    finsdeflyer Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Ja, bij zowel de FB als de reguliere kaart is de uitkering van de bonuspunten voor een upgrade verlaat. Gek genoeg niet het geval bij aanvraag van een nieuwe kaart met aanmeldbonus.
     
  12. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    852
    Leuk Bevonden:
    612
    Trofeepunten:
    123
    Ik krijg de indruk (en dat baseer ik op datapunten hier) dat de retentieaanbiedingen voor een AMEX FB minder lijken te zijn dan bij de reguliere Platinum?

    Ik heb een mooi Reward ticket gezien, maar kom een paar K aan Miles tekort. Een mooi retentieaanbod zou zeker het verschil kunnen maken :D
     
  13. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    852
    Leuk Bevonden:
    612
    Trofeepunten:
    123
    Vanochtend het retentiebonusspelletje gespeeld. Helaas zonder succes, maar wel met een waardevol nieuw inzicht (wellicht, ik wist dit namelijk niet).

    Poging 1:
    Gebeld naar naar de ledenservice en kreeg meteen het Engelstalige bandje aan de lijn.Toen ik de persoon in kwestie aan de lijn kreeg wist ik al meteen dat dit 'em niet ging worden en dat klopte. Er werd geen enkele moeite gedaan het gesprek richting een retentiebonus te draaien. Wel werden voorwaarden omtrent opzegging op het scherm voorgelezen. Het gesprek gedraaid naar 'een ik weet het eigenlijk nog niet zeker' en beëindigd.

    Poging 2:
    Via de chat. Gesprek begon veelbelovend toen mij naar de redenen werd gevraagd, maar ook hier ging het gesprek snel naar een formele opzegging. Ditmaal gevraagd naar een retentiebonus. Dat moest uitgezocht worden. Vervolgens kreeg ik een knip-plak tekst dat ik moest bellen, maar ditmaal naar een nummer dat niet achterop mijn kaart stond: +31 (0)20 - 50 48 000

    Poging 3:
    Gesprek begon veel belovend (aardige Filipijnse dame). Gerefereerd naar mijn chatgesprek en meteen gevraagd naar retentiebonussen (aangegeven dat ik moest bellen). De medewerkster gaf aan dat 'er op dit moment helaas geen retentiebonussen voor mij klaarstonden'. Ik vroeg of dat wellicht dan aan spend is gerelateerd, waarop ze aangaf dat 'dit best wel eens zou kunnen, maar dat zij in het systeem kunnen zien of en zo ja hoe hoog de aanbieding voor een retentiebonus bij een kaarthouder is'.

    Helaas dus niet driemaal scheepsrecht. Maar uit dit gesprek maak ik wel op dat het aanbod mogelijk al aan je kaartaccount is gekoppeld als je opbelt voor een opzegging. Bij mijn reguliere Platinum heb ik meerdere keren met succes retentiebonussen gekregen én hoger weten uit te onderhandelen vanaf de basisaanbieding. Dat moest via een supervisor.

    Ik krijg wel de indruk dat retentiebonussen bij de Flying Blue kaart niet zo makkelijk zijn te krijgen als bij de reguliere Platinum, wat natuurlijk een product van Amex zelf is. :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: dinsdag om 20:58
    finsdeflyer, michiel1 en Ruut vinden dit leuk.
  14. ribruijn

    ribruijn Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Ik denk dat een andere factor ook meespeelt: het aantal jaren onafgebroken kaarthouder….
     
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.881
    Leuk Bevonden:
    2.777
    Trofeepunten:
    428
    Krijgt de aanbieder van de refferal altijd 40.000 punten? Of is dit wel eens hoger geweest?

    Het gast mij dus echt om de aanbieder, dus niet de persoon die de refferal gebruikt om een kaart aan te vragen.
     
  16. ribruijn

    ribruijn Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Dat varieert. Standaard is 20.000. Bij acties is het meer, varieërend van 40.000 tot 85.000. Nu 40.000, vorige maand nog 50.000.
     

Deel Deze Pagina